LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN-contract aanpassen met tussenkomst bewindvoerder?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Randoflip
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2018 19:51

KPN-contract aanpassen met tussenkomst bewindvoerder?

Ongelezen bericht door Randoflip »

Geachte radar,

Enige tijd geleden wilde ik van onbepaald bellen op vaste aansluiting weer terug naar mijn standaardpakket. Dat was meteen telefonisch geregeld en per direct werd me bevestigd door de medewerker. Ik heb toen ook aangegeven dat ik onder bewindvoering sta. Achteraf blijkt dat KPN een nieuw contract heeft aangemaakt en dat is per e-mail bevestigd moeten worden door mijn bewindvoerder. Dit was fout 1 van hun.
Nu blijkt dat mijn premium spotify account is opgeheven vanwege een nieuw abonnement , waar ik nooit om heb gevraagd. Vandaag heb ik net de KPN gebeld hierover en heb 2 medewerkers aan de lijn gehad. Geen van beide zegt me dat spotify uit het pakket is gehaald. In ieder geval niet waarom dat is gebeurt. Nu blijkt het dat KPN de pakketten aan heeft gepast. Ik heb nooit enige vorm van info gekregen van KPN hierover. Ook ben ik niet geïnformeerd tijdens het veranderen van mijn instellingen, noch met het afsluiten door KPN van een nieuw abonnement.
Het meest hypocriete is wel dat als ik mijn abonnement wil upgraden (en dus duurder wordt), ik dat kan doen ZONDER tussenkomst van mijn bewindvoering, maar als je wilt downgraden dat dat dan ineens niet kan. Ik ben hierover erg pissed en vertrek zsm naar een andere aanbieder iig.
Kunt u hier iets mee? Want dit riekt naar oplichting en opzettelijk verzwijgen van informatie.
Iemand nog tips voor een goede betrouwbare aanbieder van telefoon/internet/televisie ?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: KPN-contract aanpassen met tussenkomst bewindvoerder?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als het oplichting is, meteen aangifte gaan doen dan.

Er spelen bij u 2 afzonderlijke zaken. Eke bedrijf bestaan door het maken van winst. Hoe meer ze verdienen, hoe meer winst ze kunnen maken. Dus een uitgebreider pakket nemen js nooit een probleem. U gaat immers meer betalen en kunnen dus meer aan u verdienen. U wilt nu het contract naar uw wensen aanpassen, dat gaat niet volgens de voorwaarden. U mag binnen uw contract altijd meer, maar nooit minder.
Bij elke aanpassing dat u doet krijgt u een nieuw contract. Het is dus niet het aanpassen van een bestaand contract, maar het opzeggen van het een en het starten van een nieuwe. Dat kunt u gewoon zien op mijn kpn. En dat u onder bewind staat betekend inderdaad dat u voor elke overeenkomst toestemming nodig hebt.

Ten tweede heeft KPN, net zoals andere aanbieders, het zenderpakket gewijzigd. Het vreemde is dat dit meerdere malen gecommuniceerd is, maar dat bij de klagende mensen hier nooit opgevallen is. Als heel Nederland het weet, op een tiental mensen na die hier klagen, aan wie zou het dan liggen?

Vertrekken kan altijd naar een andere aanbieder, maar hou wel de data in de gaten. Vervroegd opzeggen kan heel duur zijn.

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: KPN-contract aanpassen met tussenkomst bewindvoerder?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En voor dat opzeggen en elders een nieuw contract aangaan, zult u ook wel toestemming nodig hebben van uw bevindvoerder.

Gesloten