LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
PeterZ32
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2011 15:59

KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Ongelezen bericht door PeterZ32 »

Hallo,
ik ben in juni van dit jaar KPN Glasvezel abonnement aangegaan.
Toen moest glasvezel nog worden aangelegd bij ons en dit zou pas gebeuren als er voldoende aanmeldingen waren.
Dat is nu het geval en inmiddels zijn ze (Reggefiber) bezig om de kabels aan te leggen.
Zodra dat is gebeurd en de kastjes in huis geplaatst zijn kan de provider (in mijn geval gekozen voor KPN) het in huis komen aansluiten.
In 1e instantie werd gezegd dat dit eind van dit jaar zou gaan gebeuren.
Inmiddels weet ik dat bij mij dit pas in april/mei volgend jaar gebeurd.
Nu heb ik inmiddels zo veel negatieve ervaringen gelezen dat ik eigenlijk helemaal geen abonnement bij KPN wil hebben. En mijn huidige provider (XS4ALL) biedt het inmiddels ook aan. (destijds nog niet)
Kan ik KPN kosteloos annuleren?
Of bestaat er een andere mogelijkheid om van KPN af te kunnen?
Ik blijf veel liever bij XS4ALL.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Peter

wakker
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 sep 2010 13:55

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Ongelezen bericht door wakker »

nee, hier zit u 1 of 2 jaar aan vast, niets aan te doen.

zeker met uw handtekening zit u er gewoon aan vast.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Ongelezen bericht door ciske »

Op wat je leest moet je niet altijd afgaan , de ene is tevreden over die provider de andere niet, en nu zit je aan dit contract vast.

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Ongelezen bericht door amelissen »

Hier heb je niets aan, maar ik vind het nogal dom om iets aan te gaan wat nog moet aangelegd worden en waar je geen enkele feedback van hebt wanneer het wordt opgeleverd en of het dan werkt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Ongelezen bericht door ciske »

amelissen schreef:Hier heb je niets aan, maar ik vind het nogal dom om iets aan te gaan wat nog moet aangelegd worden en waar je geen enkele feedback van hebt wanneer het wordt opgeleverd en of het dan werkt.

Hier heeft TS ook niks aan, hij/zij heeft het nu eenmaal bestelt en dan zit je er aan vast.

PeterZ32
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2011 15:59

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Ongelezen bericht door PeterZ32 »

Hhmm,.. ik had eigenlijk iets anders willen horen. :(
Nou ja,
het zij zo , een jaar is ook zo weer voorbij. :)

In ieder geval dank voor jullie reacties!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het enige juiste antwoord is: je kan kosteloos annuleren. http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... etprovider

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Ongelezen bericht door ciske »

Bob Schurkjens schreef:Het enige juiste antwoord is: je kan kosteloos annuleren. http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... etprovider

Onzin Bob , je zet TS op het verkeerde spoor.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Ongelezen bericht door renegade66 »

nee hoor ciske,

bob zit absoluut op het goede spoor.
er is verteld dat eind van het jaar geleverd zou worden, dit is nu half volgend jaar.
en geloof me dit gaat nog later worden omdat de vorst er aan komt en de boel dan stil komt te liggen.

TS kan dus op grond van de veel latere levering dan belooft, zonder kosten opzeggen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Ongelezen bericht door ciske »

op die gronden heb je gelijk RR :mrgreen:

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Ongelezen bericht door renegade66 »

:lol: :lol: dat weet je toch?????

tjsa, dat is het voordeel van mijn werk :roll: :roll:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Ongelezen bericht door ciske »

renegade66 schreef::lol: :lol: dat weet je toch?????

tjsa, dat is het voordeel van mijn werk :roll: :roll:
:lol: verkeerd gelezen :oops:

A.krikke
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 nov 2009 21:40

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Ongelezen bericht door A.krikke »

Heel bijzonder en hartelijk dank voor de info en de voorbeeldbrief. Ik heb net een werkelijk heel bijzonder gesprek gehad met een erg onvriendelijke dame van KPN die mij bedreigde met afkoopsommen, juridische stappen omdat ik al ver buiten de afkoopperiode zit, die liep medio oktober 2011 af. KPN kan nu waarschijnlijk leveren op 20 februari aanstaande. Ver buiten de wettelijke levertermijn. Op 24 november (ook al buiten de wettelijke termijn) zou het worden geleverd. Ik heb zelfs een schriftelijke bevestiging van de installatie afspraak. 2 dagen van te voren belde KPN planning dat er niet kon worden geleverd en dat het zeker nog 6 weken zou gaan duren. Toen heb ik geannuleerd.Ik werd vervolgens gebeld door een heel vriendelijke man van KPN die mij als klant voor KPN Glasvezel wilde behouden. Hij gaf al aan dat hij graag nog een kans wilde om de glasvezel aan te sluiten. Ik heb hem aangegeven dat de opdracht is geannuleerd maar als hij toch kan zorgen voor een goede levering dan mag hij dat proberen.

Nu ben ik ook nog eens verkeerd voorgelicht door KPN Glasvezel. Er is namelijk geen vast IP adres en er staan een flink aantal poorten dicht, terwijl ik expliciet had gevraagd tijdens het verkoopgesprek of er een vast IP adres is en of alle poorten open staan omdat ik kantoor aan huis heb en een eigen server heb. Dit was volgens de KPN-verkoper allemaal standaard geregeld. Ik heb hem benadrukt hoe belangrijk dit voor mij is en dat het bij mijn huidige provider XMS allemaal goed is geregeld. Gisteren moest ik bij een kennis een server plaatsen op KPN Glasvezel en toen bleek dat er geen vast IP adres is en dat er ook een tal crucilale poorten zijn afgesloten door KPN. Ik voel mij nu eigenlijk opgelicht door KPN.

Ik wil nu gewoon bij XMS blijven. Of eventueel naar XS4ALL Glasvezel, want daar zijn de poorten en het vaste IP adres wel goed geregeld. Als oude klant heb ik beduidend meer vertrouwen in deze KPN dochter. Ik heb KPN Glasvezel ook aangeboden om de opdracht te verschuiven naar XS4ALL, maar ook daar wilde KPN Glasvezel niets van weten.

Als je op die manier aan klantenbinding moet doen dan is er toch wel ernstig iets aan de hand met je klantenservice.

Vandaag nog gaat de opzegbrief de deur uit. Ik ben heel benieuwd hoe de reactie zal zijn.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Niet aangetekende opzegbrieven komen niet aan bij KPN.

A.krikke
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 nov 2009 21:40

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Ongelezen bericht door A.krikke »

Dan is het maar goed dat ik het aangetekend heb verstuurd. Ik hoop binnen 14 dagen een reactie te krijgen.

Jammer dat het op die manier moet.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Ongelezen bericht door ciske »

Jammer dat het op die manier moet.
Dat moet bijna bij alles met een aangetekende brief.

A.krikke
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 nov 2009 21:40

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Ongelezen bericht door A.krikke »

kreeg net een telefoontje van KPN Webcare. De overeenkomst is opgezegd zonder kosten.

Alles opgelost dus.

Nogmaals dank voor de tips.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Ongelezen bericht door ciske »

A.krikke schreef:kreeg net een telefoontje van KPN Webcare. De overeenkomst is opgezegd zonder kosten.

Alles opgelost dus.

Nogmaals dank voor de tips.

Heb je het ook zwart op wit? zou ik toch wel effe om vragen.

trouwens fijn voor je.

A.krikke
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 nov 2009 21:40

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Ongelezen bericht door A.krikke »

Heb bevestiging in de mail en inmiddels ook al een bevestiging dat ze de router e.d vandaag komen ophalen.
Webcare heeft toegezegd dat ik ook nog een bevestigingsbrief ontvang. Dus het lijkt allemaal goed te gaan.

A.krikke
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 nov 2009 21:40

Re: KPN Glasvezel: kosteloos annuleren?

Ongelezen bericht door A.krikke »

En vandaag lag de bevestiging op de deurmat.
Gisteren zijn de decoders en het modem opgehaald.
Dus het is helemaal afgerond.

Gesloten