KPN - problemen met opzegging

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Patrick1102
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2021 21:37

KPN - problemen met opzegging

Ongelezen bericht door Patrick1102 »

In verband met verhuizing in januari de verhuizing per 22-02-2021 doorgegeven aan KPN om mijn abonnement mee te nemen naar het nieuwe adres.

Op 25-02-2021 komt de monteur langs en concludeert dat er een breuk ergens tussen mijn huis en sportvelden (een paar kilometer verderop) zit.
Hij adviseert, aangezien ik wel thuis moet kunnen werken om een andere provider te nemen. Het kon namelijk nog wel eens erg lang duren voordat dit opgelost werd.

Ik heb toen snel bij Ziggo wat afgesloten.
Ondertussen meteen bij KPN de opzegging ingediend. Dit kon uiteindelijk wel, maar ik moest eerst wel vragen of de nieuwe bewoners van ons oude huis het abonnement niet wilde overnemen..?!
Ik heb aangegeven dat ik volgens mij niet in dienst ben bij KPN.
Evengoed de vraag gesteld aan de nieuwe bewoners. Helaas hadden ze zelf ook al een KPN abonnement.

Toen maar weer terug naar KPN en nu moest er een bewijs van inschrijving op het nieuwe adres volgen. Dit terwijl de monteur al langs was geweest, maar goed.
Toen deze uiteindelijk geaccepteerd was, was er weer een nieuw probleem. Ook de nieuwe bewoners (van het oude huis) hadden problemen met het internet omdat mijn abonnement er namelijk nog steeds naast liep!
Er was toen een zogenaamd Z formulier nodig om het (zelf gecreëerde) probleem op te lossen.

Nu heb ik begin mei uiteindelijk een bevestiging van opzegging ontvangen, maar geen duidelijke opzegdatum en het bedrag is veels te laag en ook niet eens uitgekeerd!

Wederom gebeld met KPN, en ik zou wat horen, maar zoals verwacht blijft het stil aan de KPN kant.

Help!
Ik wordt gek van KPN en heb het idee dat KPN de (ex) klant helemaal niet wil helpen! De mail wordt telklens ondertekend door de directeur Klantenservice, maar ik vraag me inmiddels af wat hij doet en/of hij wel bestaat…want klanten en service dat zijn echt 2 verschillende zaken bij KPN.

NB door de mensen achter de telefonie beloftes gedaan die niet nagekomen worden. Men lacht je zelfs uit als je aangeeft dat je misschien dan maar een rechtsbijstandsverzekering moet inschakelen.

Ans&Hans
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 dec 2020 14:21

Re: KPN - problemen met opzegging

Ongelezen bericht door Ans&Hans »

Patrick1102;
Kan me jouw verontwaardiging helemaal voor stellen. KPN klantenservice is er gewoon niet meer. Ze verwachten van een (ex) abonnee van alles, maar zelf doen ze niets.
Morganlefay;
KPN heeft alleen een telefonische klantenservice.
Mailen doen ze absoluut niet.
Ik heb 1,5 jaar geleden (na 35 jaar) een abonnements wijziging gedaan om finansiele redenen. Had alles in 1 standaard, maar TV en vaste tel. niet meer nodig. Werd een Hussel 100MB abonnement. Had (bij alles in 1) gratis Digitenne en Spotify. Mocht één van deze 2 mee nemen naar het Hussel paket. Vond dit een moeilijke keuze, maar de (vriendelijk) KPN klantencontact medewerkerster gaf aan dat dit binnen een een bepaalde periode altijd nog kon wijzigen. Had voor Digitenne gekozen, maar kreeg spijt. Toen begon de ellende. Bellen met KPN klantencontact. Je krijgt dan afschuwelijke medewerkers aan de lijn. De een zegt, "gaan we regelen", maar er gebeurd niets. De ander, "kan niet". Word inderdaad gewoon uitgelachen, verbreken de verbinding of geven gewoon geen antwoord. Teamleiders krijg je nooit te spreken, geluidsopenamen van bijvoorbeeld asociale medewerkers terug beluisteren, doen ze niet. Uiteindelijk is nu Digitenne ook uit mijn pakket gehaald. Fout door KPN toegeven, maar kunnen er niets meer aan doen. Ben er tot een week geleden mee met een KPN forum medewerker mee bezig geweest zonder resultaat. Heb ook een mobiel KPN abonnement. Steeds meer klachten (slechte verbinding) Nu ook slechter (on op losbare) WiFi bereik. Een aanbod van T-mobiel (glas) gekregen. lijkt mij wel wat.
Dus na 35 jaar trouw abonnee, va 1986 tot 2011 zelf bij PTT/KPN gewerkt te hebben laten ze me nu gewoon ... stikken, alleen maar voor diefstal van Digitenne.
KPN heeft goede producten, maar klantenservice is belabberd (mens onterend)
Raad iedereen aan telefoon gesprekken zelf op te nemen.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: KPN - problemen met opzegging

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik vind het advies van de monteur raar, mede omdat behalve Ziggo alle internet providers over het KPN netwerk gaan en hierdoor tegen hetzelfde kabel breuk komen. Overigens kan je met goed overleg met de baas tot een oplossing komen, bijvoorbeeld tijdelijk 4G van de zaak of toch op kantoor werken.

Je kunt naar https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ediensten/ voor een bindend uitspraak. Als het eindafrekening wel klopt dan ben je de klachtengeld kwijt. Grote kans dat KPN een opzegtermijn meerekent.

Bij een storing van 12 uur of langer heb je recht op een vergoeding. Zie https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... %82%AC%201.

Patrick1102
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2021 21:37

Re: KPN - problemen met opzegging

Ongelezen bericht door Patrick1102 »

Hoi,
bedankt voor de reacties.
Even voor alle duidelijkheid:
- de monteur was zeer behulpzaam en reeël (naar mijn mening) mbt zijn advies.
- in het buitengebied, waar ik nu woon blijken de buren allemaal kabelinternet te hebben.
- met kpn heb ik vanaf het begin open kaart gespeeld en duidelijk uitgelegd wat ik wilde en wat kpn kon doen voor mij. Ik had de intentie totaal niet om weg te gaan.
- resultaat van handelen van Kpn tot nu toe; veel ergernis bij mij (en nieuwe bewoners oude huis, bij kpn zijn er veel mensen met iets ogenschijnlijks kleins bezig (wat kost dat?!).

Kortom: niemand is blij/tevreden, er zijn hierbij (volgens mij) alleen verliezers waarbij kpn zich goed kan verschuilen achter een ‘klantenservice’, voorwaarden en zogenaamde wachttijden (die altijd overschreden worden).

Ik reken nu helemaal nergens meer op. Ik heb mijn best gedaan en neem mijn verlies. Misschien dat de manager klantenservice nog een uurtje training kan volgen van het geld?

Je kan je je misschien wel voorstellen dat ik me een aantal malen achter de oren zal krabben voordat ik nog een keer met deze partij in zee ga (glasvezel wordt bij ons uiteindelijk ook aangelegd dus er zal weer een keuze mogelijk zijn).
😉

Voor nu erg blij met de servicegerichtheid en snelheid van handelen van ziggo!

Patrick1102
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2021 21:37

Re: KPN - problemen met opzegging

Ongelezen bericht door Patrick1102 »

Even een update (wel zo netjes):
KPN heeft een nieuwe factuur gezonden met daarop nu wel een juiste berekening.
Inmiddels is het bedrag ook door mij ontvangen.

Gesloten