LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Smartlife stopt en laat abonnementshouders zwemmen!

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
André#
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2020 18:24

KPN Smartlife stopt en laat abonnementshouders zwemmen!

Ongelezen bericht door André# »

KPN stopt met haar dienst Smartlife. Dit wordt niet gecommuniceerd op de (entree)pagina van haar Smartlifewebsite. Sterker nog, er wordt uitgebreid ingegaan hoe goed Smartlife is en wat je allemaal kunt aanschaffen en installeren...
Na goed zoeken (googelen) kom je er echter achter dat de dienst stopt per januari 2020. De beveiligingsaplicatie werkt daarna niet meer en eventueel verstappen naar een andere "partner" van KPN kan (zegt men), maar dan doet verreweg de meeste apparatuur het niet meer.
KPN zelf zegt (via de chat, want telefonisch lopen de wachttijden bijzonder sterk op) niets te kunnen doen hieraan. In eerste instantie werd zelfs verteld dat er geen klacht kon worden ingediend. Na duidelijk maken dat dit een wettelijke verplichting is, kon het wel en heeft men de klacht geregistreerd. Ik heb gevraagd om een bevestiging daarvan, maar tot op heden niets ontvangen.
Oftewel, in mijn ogen is dit een vorm van in gebreke blijven door KPN. Ik vraag me af of meer consumenten hier last van hebben...

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: KPN Smartlife stopt en laat abonnementshouders zwemmen!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

André# schreef:
25 sep 2020 18:35
KPN stopt met haar dienst Smartlife. Dit wordt niet gecommuniceerd op de (entree)pagina van haar Smartlifewebsite.
Ik zie toch echt staan:
Steeds meer klanten gebruiken slimme apparaten in huis. De ontwikkelingen op dit gebied gaan wereldwijd in een hoog tempo. Vanwege deze nieuwe ontwikkelingen is besloten om onze aanpak aan te passen en ons te richten op samenwerkingen met geselecteerde partners. Daarom stoppen we helaas met KPN SmartLife. We beëindigen alle KPN SmartLife abonnementen en de betalingen op 1 januari 2021.
Bron: https://www.kpn.com/smartlife.htm

Op diezelfde pagina (onder het linkje) staat over een alternatief:
Ben je op zoek naar een alternatief voor je SmartLife producten? Stap dan zonder extra kosten over naar onze partner Trigion. Dat is een vergelijkbare dienst waarmee u de dienst kunt doorzetten en zelfs uitbreiden. Met het Trigion platform kun je de meeste KPN SmartLife apparaten gewoon blijven gebruiken.
Waarschijnlijk bedoelde chat medewerker dat een klacht zinloos is. KPN gaat echt niet een dienst in stand houden omdat u het er niet mee eens bent. Vervelend maar wel realistische en het staat KPN ook vrij om dit te doen daar gaat dit forum of andere consumenten die er last van hebben weinig aan veranderen.

Gesloten