Mijn iPhone 7 Plus van Tele2 heeft geluidsproblemen

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Gravin
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2018 17:45

Mijn iPhone 7 Plus van Tele2 heeft geluidsproblemen

Ongelezen bericht door Gravin » 20 aug 2018 18:22

Ik heb bij tele2 een nieuwe iPhone 7 plus gekocht.
Deze heeft ernstige geluidsproblemen. Het lijkt tijdens het telefonen of ik in een kelder ben met weinig bereik. Het toestel heeft een blikkerig geluid.
Wie heeft dezelfde problemen en mogelijk een oplossing. Apple heeft het over een probleem met de microfoon.

Lady1234
Berichten: 11061
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mijn iPhone 7 Plus van Tele2 heeft geluidsproblemen

Ongelezen bericht door Lady1234 » 21 aug 2018 12:34

En bent u al bij Tele2 die klacht ingediend? En wat zeggen zij?

Moneyman
Berichten: 14029
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mijn iPhone 7 Plus van Tele2 heeft geluidsproblemen

Ongelezen bericht door Moneyman » 21 aug 2018 12:50

Gravin schreef:Ik heb bij tele2 een nieuwe iPhone 7 plus gekocht.
Deze heeft ernstige geluidsproblemen. Het lijkt tijdens het telefonen of ik in een kelder ben met weinig bereik. Het toestel heeft een blikkerig geluid.
Wie heeft dezelfde problemen en mogelijk een oplossing. Apple heeft het over een probleem met de microfoon.
Terug naar Tele2 dus.

Gravin
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2018 17:45

Re: Mijn iPhone 7 Plus van Tele2 heeft geluidsproblemen

Ongelezen bericht door Gravin » 21 aug 2018 13:25

Al 2 x geweest. De eerste keer hebben zij iets gedaan met de instelling. Ik heb nu besloten om het toestel op te sturen naar de reparatiepartner van tele2. Toestel is 4 weken oud!
Ik vroeg me af of er meerdere mensen zijn met deze klacht.

geengast
Berichten: 391
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Mijn iPhone 7 Plus van Tele2 heeft geluidsproblemen

Ongelezen bericht door geengast » 21 aug 2018 14:37

Twee (mogelijke) oplossingen:

Onverstaanbaar door iPhone-hoesje

Je gelooft misschien niet dat de gesprekskwaliteit van je iPhone afhankelijk kan zijn van je hoesje, maar toch is het zo. Zelfs bij hoesjes van Apple. Bij de iPhone 5s deed het probleem zich voor het eerst voor: tijdens telefoongesprekken klaagden personen aan de andere kant van de lijn: “Zit je in de auto of zo? Sta ik op handsfree? Kun je anders wat duidelijker praten? Ik versta er niks van!”

Terwijl jij gewoon belt vanaf de plek waar je voorheen altijd goede ontvangst had. Gebruik je een hoesje, dan kan het zin hebben om daar eens goed naar te kijken. De lederen foliohoes van de iPhone X (€109) maar ook het gewone leren hoesje (€55 heeft wel eens de neiging gehad je gesprekken onverstaanbaar te maken.

De oorzaak is dat het hoesje een van de microfoons bedekt. Het probleem kan aan de onderkant zitten, waar de microfoons zitten voor telefoongesprekken. Maar het kan ook gebeuren bij hoesjes die de vorm hebben van een boekje. Als je de flap omklapt om te bellen stoort dat het microfoontje aan de achterkant. Bij de meeste iPhones zit die extra microfoon vlakbij de cameralens. Het is bedoeld om het omgevingsgeluid te filteren, zodat je een beter geluid krijgt


Geluidsonderdrukking uitschakelen

Tijdens een telefoongesprek met je iPhone wordt het omgevingsgeluid onderdrukt. Dit moet ervoor zorgen dat je beter verstaanbaar bent, maar het kan ook ervoor zorgen dat je een soort echo hoort. Dit wordt veroorzaakt door de functie Geluidsonderdrukking.

Heb je last van een onnatuurlijk geluid, blikkerige stemmen of een echo, dan kan het helpen om Geluidsonderdrukking uit te schakelen. Vaak is de functie ook helemaal niet nodig, bijvoorbeeld wanneer je belt in een rustige omgeving. Wil je dat het gesprek natuurlijker klinkt, dan schakel je Geluidsonderdrukking als volgt uit:

Open de Instellingen-app op je iPhone.
- Ga naar Algemeen > Toegankelijkheid.
- Schakel de optie Geluidsonderdrukking uit.
Je hoort nu meer geluiden van auto’s, gesprekken op de achtergrond en andere bijgeluiden, maar als dit niet storend is kun je toch nog steeds een prettig gesprek voeren.

Plaats reactie