LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MKBenergiebeheer.nl en de louche medewerkers

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
j.tenhove86
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2018 18:30

MKBenergiebeheer.nl en de louche medewerkers

Ongelezen bericht door j.tenhove86 »

Goedendag,

Vanavond werd ik gebeld door MKBenergiebeheer.nl met de mededeling dat zij vorig jaar bij mij aan de deur stonden en Budgetenergie hebben "verkocht". Ik vond dit vreemd en reageerde erop dat ik dacht dat ook daadwerkelijk iemand van Budgetenergie aan de deur stond tijdens het opstellen van het contract. Verdere verloop was vrij ongebruikelijk en haast absurd te noemen. Op een gegeven moment vroeg ik of ik de manager kon spreken. Toen legde de medewerker eerst de hoorn naast de telefoon, ik hoor op een vrij rustige achtergrond de medewerker naar een deur lopen, hij deed de deur open en schreeuwde een keer. Na ongeveer 30 seconden kwam hij weer terug en meldde aan mij dat de manager al weg was.

Zij zouden mij morgen weer terugbellen. Ondertussen heb ik Budgetenergie gebeld en gevraagd of derden aan de deur komen, maar ik kreeg te horen dat dit geenszins het geval is. De website van MKBenergiebeheer.nl is een vrij louche opgezette website: certificaat is geldig tussen September tot en met December en ik zie geen keurmerk whatsoever.....

Hebben meer mensen hier ervaring mee?

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: MKBenergiebeheer.nl en de louche medewerkers

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom gaat u op zo’n gesprek in? Zeg gewoon geen belangstelling, goedendag en beëindig het gesprek.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: MKBenergiebeheer.nl en de louche medewerkers

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Energiemaatschappijen huren bedrijven in om klanten te lokken. Dit gebeurd met hele leugens en halve waarheden, enkel om een bonus te scoren.
Elke ongevraagde verkoper (op straat, aan de deur of aan de telefoon) hoeft maar 2 woordjes te horen: geen interesse.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: MKBenergiebeheer.nl en de louche medewerkers

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gewoon zeggen dat je een nieuwe telefooncentrale hebt: https://youtu.be/vV7jmXGwT2Y

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: MKBenergiebeheer.nl en de louche medewerkers

Ongelezen bericht door 16again »

j.tenhove86 schreef:
05 nov 2018 18:35
De website van MKBenergiebeheer.nl is een vrij louche opgezette website: certificaat is geldig tussen September tot en met December...
Dat zegt helemaal niets, dat is standaard voor veel gebruikte "Let's encrypt" certificaten

Annique de Klerk
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2018 19:08

Re: MKBenergiebeheer.nl en de louche medewerkers

Ongelezen bericht door Annique de Klerk »

Gisteren werd mijn moeder gebeld door Budgetenergie met de mededeling dat we 3 jaar geleden overgestapt waren en de vraag of we tevreden waren. Ik zei dat we niet overgestapt waren en dat we van niks wisten. De vrouw hield echter vol zodat we gingen twijfelen. We waren volgens haar echt overgestapt bij een deur aan deur actie 3 jaar geleden. Klinkare onzin. Pertinente leugen. Pas toen we de papieren voor onze neus hadden dat we een andere energieleverancier hadden kon ik het gesprek beëindigen. De dame zei dat ze zich blijkbaar vergiste en hing op. Bizar. Wat wil deze organisatie bereiken? Ze liegen je voor en dan? Hebben meerdere mensen hier last van?

brendan
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 aug 2013 18:00

Re: MKBenergiebeheer.nl en de louche medewerkers

Ongelezen bericht door brendan »

Ik ben ook gebeld en het klinkt exact zoals hier beschreven: Leugens dat je eerder contact met hen hebt gehad, dat ze mij 3 jaar geleden hadden geadviseerd over mijn huidige energieleverancier.. toen ik zei dat dit helemaal niet waar is omdat ik mijn energieleverancier zelf heb geregeld werd ik vergeetachtig genoemd..

Alleen ging het hier om zakelijk-energiecollectief.nl, ziet er erg vergelijkbaar uit dus blijkbaar zijn er meerdere spelers op deze markt met dezelfde tactieken.

Ze proberen je vertrouwen te winnen door te doen alsof jullie eerder zaken hebben gedaan. Hij zou weten dat mijn energiecontract bijna afloopt. Ik zeg dat mijn huidige contract net is ingegaan en nog 10 maanden duurt, maar voor hem is dat "bijna" genoeg. Ze zouden slechts advies geven en zouden weten hoe alles goedkoper kan omdat zij een zakelijk collectief zijn - bij het woord "zakelijk" vraag ik direct of dit gaat om zakelijke energie, omdat ik dat natuurlijk niet wil hebben op mijn privé-adres. Daar wordt gladjes overheen gepraat en vooral benoemd dat het allemaal goedkoper is.

Vervolgens wordt gevraagd om de laatste cijfers van mijn bankrekening, zodat meneer mijn huidige energiecontract in kan zien. Wetende dat dit klinkklare onzin is weiger ik dit, waarna hij een heel verhaal begint waaruit moet blijken dat mijn bankrekeningnummer geen privé-informatie is. Uiteraard weiger ik hem informatie te geven die hij nergens voor nodig heeft. Wel geef ik hem de cijfers van mijn jaarlijkse verbruik, maar daar kan meneer ineens niets mee. Nee, hij moet een bankrekeningnummer hebben om mijn jaarcontract in te zien, en de cijfers die ik nog herinner van mijn laatste jaarafrekening zijn ineens waardeloos.

Nu begint hij ongeduldig te worden en dreigt mijn korting van 20% per januari te gaan opzeggen. Ik moet lachen, want hij weet niets van mij of mijn energiecontract, hij wil mij enkel iets verkopen alleen weet ik nog niet wat. Hij vervalt steeds in mooie praatjes en domme vergelijkingen maar het draait er steeds op uit dat hij persoonlijke informatie nodig heeft om mij een passend aanbod te kunnen doen. Over energie. Zakelijke energie. Uiteindelijk wordt hij zo boos dat we besluiten het gesprek te beëindigen. Hij verwijt mij dat hij 20 minuten aan mij heeft verspild, terwijl ik vanaf het begin heb aangegeven geen zakelijke energie te willen.

Ik ben bang dat veel mensen hier voor vallen. Het is een heel agressieve manier van verkoop terwijl ze zich voordoen als onafhankelijk adviesorgaan waar jij al eerder mee te maken zou hebben gehad. Terwijl alles erop wijst dat ze gewoon weer een callcenter zijn die zakelijke energie probeert aan te smeren aan mensen die daar alleen maar slechter van worden. Val hier alsjeblieft niet voor. Het is niet goedkoper, het is niet beter.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: MKBenergiebeheer.nl en de louche medewerkers

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een verspilling van tijd. Het enige juiste antwoord, geen belangstelling, goedendag, gesprek verbreken. Klaar.

brendan
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 aug 2013 18:00

Re: MKBenergiebeheer.nl en de louche medewerkers

Ongelezen bericht door brendan »

fonsflons schreef:
05 jan 2019 17:32
Je blijft 45 minuten aan de lijn vragen beantwoorden en adviseert dan anderen hier niet in te trappen. Tip, hang gelijk op. Zucht.
Over welke post heb je het? Want de dingen die jij noemt komen in geen enkele post hier voor.

Dit topic vraagt om ervaringen met een bepaald bedrijf of callcenter. Ik deel mijn ervaring waarin ik ongevraagd gebeld werd en heb proberen te achterhalen wat het doel van het gesprek was. Omdat dit relevant is voor dit topic. Op een forum bedoeld om consumentenervaringen op te delen. Mensen die ook gebeld zijn zullen dit topic mogelijk vinden en een opmerking als "hang gewoon op" is dan weinig constructief. Hoewel het in het algemeen een goed advies is, is het niet relevant in dit topic dat vraagt om ervaringen omtrent de aard van het telefoontje. Als iedereen hier alleen maar zou reageren dat je de telefoon niet op moet nemen en de deur niet moet openen zonder te lezen wat iemand zijn ervaring hiermee was zou het een saai forum worden hier, denk je niet? Tip, lees het topic voordat je post. Ga je ook op een computerhardwareforum onder een review van een videokaart reageren met "Zonde van je tijd al dat testen van die geluidskaart, zolang het werkt is het goed. Zucht."
Lady1234 schreef:
05 jan 2019 17:34
Wat een verspilling van tijd. Het enige juiste antwoord, geen belangstelling, goedendag, gesprek verbreken. Klaar.
Dat heb je al gezegd bovenaan dit topic. Het was toen al niet relevant wanneer iemand vraagt om ervaringen met een specifiek bedrijf. Vervolgens herhalen dat jouw antwoord het enige juiste is voegt weinig toe aan de discussie.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: MKBenergiebeheer.nl en de louche medewerkers

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@brendan

Maar ik weet van te voren al waarom ze bellen en ik ga niet naar sprookjes zitten luisteren aan de telefoon.

Gesloten