LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Xtrahans
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2010 17:11

Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems

Ongelezen bericht door Xtrahans »

In september kreeg ik via een brief van UPC te horen dat mijn modem werd vervangen door een nieuw modem. Dit modem verving het huidige modem voor telefonie en internet. Ik dacht dit is mooi. Nieuw modem met digitale telefonie, dus laat maar komen. Alles werd netjes aangesloten door een monteur en ik kon weer internetten en telefoneren. Alles werkte perfect. Tot dat ik op "Mijn UPC" ging kijken en ik zag dat ik aan een contract vast zat voor 1 jaar voor digitale telefonie. Mocht ik in dat jaar willen overstappen naar een andere provider kostte mij dit 12 x het maandabonnement vanaf nu. Hier ben ik het natuurlijk niet mee eens. Op de eerste plaats heb ik niet gevraagd om dit nieuwe modem. Ik werd wel haast gedwongen, omdat ik bij het oude modem na 31 december niet meer kon internetten en ook niet meer kon telefoneren. En op de tweede plaats ik als klant al meer dan tien jaar gebruik maak van hun telefoonabonnement en ik nergens voor getekend heb dat ik een nieuw contract ben aangegaan. Ik heb UPC daarover geinformeerd, maar heb tot op heden nog geen antwoord van UPC ontvangen. Wat kan ik verder nog ondernemen om dit probleem op te lossen? Zijn er lezers die dit probleem ook hebben gehad of nog steeds hebben?

stofzuigertje

Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Omdat ze dit 1 jaar contract pas achteraf melden is dit niet geldig.
U moest het zelf opzoeken en zij hadden wegens de huidige maandelijks opzegbare regel dit niet zonder melden mogen doen.

Dus als je weg wilt binnen 1 jaar kun je je beroepen op oude regels want ze hadden vooraf deze aanpassing moeten melden.
Verder geld na 1 jaar maandelijks opzeggen en ik denk dat dit alleen voor nieuwe klanten geld en niet voor U die al 10 jaar bij UPC zit.
Dus als ik klant word geld dit wel, maar niet voor huidige.

Als je weg zou gaan en weigerde te betalen moeten zij aantonen dat U deze voorwaarden of een melding hiervan heeft ontvangen.
Alleen een nieuw modem leveren wegens aanpassen systeem dus noodzakelijk is geen reden om zonder te melden dit door te voeren dus bij rechtszaak zult U altijd winnen.

UPC Webcare
verified
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 okt 2010 13:34

Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems

Ongelezen bericht door UPC Webcare »

@Xtrahans,

Je modem die je had voor telefonie is vervangen voor een nieuwer type. Er loopt een project om deze modems te vervangen. Er is inderdaad een nieuw abonnement in het systeem gezet. Je hoeft je echter geen zorgen te maken dat je een afkoopsom moet betalen bij een eventuele overstap naar een andere provider. Iedereen bij ons weet dat je contract per maand opzegbaar is.

Excuses voor de onduidelijkheid.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems

Ongelezen bericht door Henri42 »

Begrijp ik dat UPC alle modems en mediabox gaat vervangen door een werkend apparaat en bedienbaar is door alle afstandsbedieningen?. :lol: ????

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems

Ongelezen bericht door lostlovey »

UPC Webcare schreef:@Xtrahans,

Je modem die je had voor telefonie is vervangen voor een nieuwer type. Er loopt een project om deze modems te vervangen. Er is inderdaad een nieuw abonnement in het systeem gezet. Je hoeft je echter geen zorgen te maken dat je een afkoopsom moet betalen bij een eventuele overstap naar een andere provider. Iedereen bij ons weet dat je contract per maand opzegbaar is.

Excuses voor de onduidelijkheid.
Wat een onprofessionele reactie: "Iedereen bij ons weet dat je contract per maand opzegbaar is." Wat is dat voor onzin? Daar heeft een klant geen zier aan; de contractgegevens dienen gewoon correct te zijn, en een correcte versie moet voor de klant beschikbaar zijn. Ik mag hopen dat dit een reactie van een troll is want anders is UPC nog fouter dan ik al vreesde.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems

Ongelezen bericht door tiptoo »

lostlovey schreef:
Wat een onprofessionele reactie: "Iedereen bij ons weet dat je contract per maand opzegbaar is."

als het wel UPC is had je dan een ander antwoord verwacht? ik dus niet :mrgreen:

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems

Ongelezen bericht door lostlovey »

tiptoo schreef:
als het wel UPC is had je dan een ander antwoord verwacht? ik dus niet :mrgreen:
:lol: daar heb je inderdaad wel een punt!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems

Ongelezen bericht door tiptoo »

lostlovey schreef:
:lol: daar heb je inderdaad wel een punt!
:lol: :lol: zo zijn toch bijna alle providers :mrgreen:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems

Ongelezen bericht door Henri42 »

tiptoo schreef:
lostlovey schreef:
:lol: daar heb je inderdaad wel een punt!
:lol: :lol: zo zijn toch bijna alle providers :mrgreen:

Inderdaad alle providers opereren op dezelfde basis, vlg mij en miljoenen anderen zit UPC aan de goede kant van de streep, een overeenkomst lezen is toch niet zo moeilijk ??.

In Brabant gooit OBN zomaar een aantal TV zenders eraf voor meer geld :), het resultaat dat de klanten nog sneller afhaken :)

UPC Webcare
verified
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 okt 2010 13:34

Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems

Ongelezen bericht door UPC Webcare »

@Xtrahans,

Op basis van je nickname op dit forum kunnen we uiteraard jouw specifieke situatie niet nagaan. Indien je nog vragen hebt dan ontvangen we graag je gegevens (postcode en huisnummer) via [email protected]. Tevens kunnen we dan de contractdatum voor je aanpassen. Vermeld in je e-mail s.v.p. dat je reageert naar aanleiding van dit topic op het Tros Radar forum.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems

Ongelezen bericht door tiptoo »

UPC Webcare schreef:
Op basis van je nickname op dit forum kunnen we uiteraard jouw specifieke situatie niet nagaan.

en als iemand met zijn ware naam hierop zit dan? waarom kennen jullie providers niet gewoon netjes de mensen beantwoorden zodat ze niet op een forum moeten? dat zou elke provider sieren :wink:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems

Ongelezen bericht door Henri42 »

tiptoo schreef:
UPC Webcare schreef:
Op basis van je nickname op dit forum kunnen we uiteraard jouw specifieke situatie niet nagaan.

en als iemand met zijn ware naam hierop zit dan? waarom kennen jullie providers niet gewoon netjes de mensen beantwoorden zodat ze niet op een forum moeten? dat zou elke provider sieren :wink:
TT de webcare is een dienst die tracht de lusjes aan elkaar te knopen, elke provider heeft zp,n dienst met meer of minder resultaat , laat die lui trachten hun webcare werk te doen ):(

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems

Ongelezen bericht door tiptoo »

Henri42 schreef:
TT de webcare is een dienst die tracht de lusjes aan elkaar te knopen, elke provider heeft zp,n dienst met meer of minder resultaat , laat die lui trachten hun webcare werk te doen ):(
:mrgreen: is dat werk? :lol:

wakker
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 sep 2010 13:55

Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems

Ongelezen bericht door wakker »

dat Xtrahans dit hier neerzet is begrijpelijk, die wilt graag andwoord op zijn vraag

maar de rest van de reacties hier, en tiptoo in het bijzonder.
Ongeloofelijk, wat heeft upc u aangedaan? is het écht zo erg?

Upc webcare geeft hier wat mij betreft een nette reactie, maar dan dit?

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems

Ongelezen bericht door tiptoo »

wakker schreef:
Ongeloofelijk, wat heeft upc u aangedaan? is het écht zo erg?

beste wakker.....upc heeft mij niks aangedaan ik vind dat providers gewoon naar de mensen zonder forum horen te reageren hoezo netjes??? tis pas netjes als mensen gewoon meteen geholpen worden zonder circus van hier :mrgreen:

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems

Ongelezen bericht door agro »

is het écht zo erg?
Veel erger zelfs dan je je kan voorstellen.
Het is het meest arrogante onbeschofte aso instelling, en dit al jaren van zolang ze actief zijn.

wakker
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 sep 2010 13:55

Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems

Ongelezen bericht door wakker »

laatst moest ik bellen, ik heb film 1, erg leuk, alleen on demand deed het niet.
zou binnen een kwartier zijn opgelost... ik dacht, echt waar?

en ja,hij deed het weer, een refresh o.i.d.
en een vriendelijke meneer. dus nee, onbeschoft niet, wie goed doet, goed ontmoet?

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems

Ongelezen bericht door tiptoo »

wakker schreef: en een vriendelijke meneer. dus nee, onbeschoft niet, wie goed doet, goed ontmoet?
:mrgreen: wie zegt dat jij goed doet? :lol:

wakker
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 sep 2010 13:55

Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems

Ongelezen bericht door wakker »

ik, kennelijk, 1 belletje en het werkt weer :D

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems

Ongelezen bericht door tiptoo »

wakker schreef:ik, kennelijk, 1 belletje en het werkt weer :D
:lol: vertel je gave aan de anderen hier :mrgreen:

Gesloten