LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongevraagde smsjes van 7733

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Razor81
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 feb 2009 18:51

Ongevraagde smsjes van 7733

Ongelezen bericht door Razor81 »

Hallo allemaal.

Ook ik ben het slachtoffer van de ongevraagde smsjes.

Vanmiddag kreeg ik opeens het bericht: U krijgt vanaf nu elke dag een spannende geile sms van ons! 150 ct pob, wilt u dit niet sms DV NIET naar 7733 indien u dit wel wilt reageer dan niet.

Hoe ze aan mn nummer komen, al sla je me dood. Ik doe nooit iets met mn telefoon, alleen bellen en smsen naar bekenden, doe niet aan sms abbo's, nergens aan mee.

Ik dus HI gebeld van hoe of wat, die zeggen dat ik het ben begonnen, dat ik ze als eerst een sms heb gestuurd of dat ik ooit op internet aan iets heb meegedaan en mn tel. nr heb gebruikt daarbij. Ik kan jullie verzekeren dat dat nooit het geval is geweest. HI gaf het advies om op het smsje in te gaan, door DV NIET terug te smsen, en smsdienstenfilter.nl te gebruiken. Ik heb dat dus teruggesmst, maar kreeg ik er weer een van "weet u het zeker, sms dan DV JA om u af te melden. Had ik dus beter nooit kunnen doen. Hierna nog zeker 6 smsjes gehad tot nu toe met "u bent afgemeld" dus steeds hetzelfde.

Ik heb via internet opgezocht dat het via targetmedia kwam, en heb ze gelijk gebeld. van hun kreeg ik te horen dat niet zij die smsdienst beheren maar dat een klant van hun dit doet. Wel kreeg ik een mailadres van ze om mijn klacht bij hun neer te leggen:.
Die heb ik even een dringend mailtje gestuurd om het onmiddelijk te stoppen, en dat dit schandalige praktijken zijn.

Kreeg overigens nadat ik de mail verstuurd had nog meer smsjes met "u bent nu afgemeld".
Maar goed, dit mailtje is verstuurd na kantoortijd, dus ik wacht morgen af.


Mijn vragen zijn nu:
hoe kom ik er van af,
hoe komen ze aan mn nummer,
kan ik de kosten verhalen op iemand?

Alvast bedankt voor het reageren en lezen! :D

Ramon.

Kreeg net een mailtje terug: ontkennen dus.

Beste,


Ik heb geen idee waarom u een sms bericht heeft binnengekregen, indien u heeft gesms't met 1 van onze klanten/keywords dan krijgt u daar uiteraard een antwoord per sms op. Wij hanteren geen abonnementdiensten dus afmelden hoeft dan ook niet, u moet dan simpelweg niet antwoorden op verzoeken dan stopt dit vanzelf. Op elke sms die u stuurt krijgt u namelijk altijd een betaald antwoord terug, het is onmogelijk dat mensen u ongevraagd een sms bericht sturen dat kan simpelweg technisch ook niet.

Indien u verwijderd wilt worden van onze servers kunt u eenvoudig een sms sturen met de tekst [KEYWORD] STOPEXIT naar 7733 uw nummer wordt dan per direct verwijderd uit onze systemen.


Mocht u er niet uit komen of geen sms meer willen sturen dan verzoek ik u dat aan te geven dan verwijderen wij u handmatig uit onze systemen.

met vriendelijke groet,

Hajvb
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:20

Re: Ongevraagde smsjes van 7733

Ongelezen bericht door Hajvb »

Hallo Ramon,

Ik heb precies hetzelfde! Ik heb exact hetzelfde smsje gekregen vanavond. Ook ik heb nog nooit aan zoiets meegedaan. Daarbij vind ik het te bizar voor woorden dat ze de negatieve keuze aanbieden. Als ik het niet wil moet ik reageren. Dit gaat volgens mij echt in tegen alle normen van verantwoord en fatsoenlijk ondernemen. Ik vraag mij af of het zelfs wettelijk wel mag. Morgen zal ik direct mij provider bellen en dit af laten sluiten. Anders zal de rechtsbijstandverzekering meteen worden ingeschakeld. Ik vind dit eigenlijk een inbreuk op mijn privacy. Hebben hier nog meer mensen last van?? Ik hoor graag wat er tegen dit soort misselijk makende praktijken kan worden gedaan.

Henk.

Razor81
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 feb 2009 18:51

Re: Ongevraagde smsjes van 7733

Ongelezen bericht door Razor81 »

Hallo Henk,
Provider bellen heeft geen zin, die adviseerden mij om terug te smsen, waar ik spijt van heb, want ik kreeg er diverse smsjes overheen. Zoals je kunt lezen in het schuingedrukte van mijn post hierboven (de e-mail van de desbetreffende organisatie) zeggen ze dat je vooral NIET moet reageren op de smsjes, omdat zij voor elk beantwoord smsje er een aantal terug mogen sturen schijnbaar. Dus in het smsje staat vooral WEL terug smsen om je af te melden, en in de mail zeggen ze dan weer om het vooral NIET te doen, dus je wordt gewoon voorgelogen door ze!

Ben benieuwd of er stappen ondernomen kunnen worden, en of ik mn geld kan terugvorderen, mede omdat ze je gewoon keihard voorliegen.

Ook ben ik benieuwd hoe ze sowieso aan mn nummer zijn gekomen... :?

Groet, Ramon

herman79
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2009 08:39

Re: Ongevraagde smsjes van 7733

Ongelezen bericht door herman79 »

hallo,
ook ik heb dit bericht ontvangen en heb mijn provider gebeld. zij adviseerden mij om naar www.smsgedragscode.nl te gaan en daar uit te zoeken wie de afzender was. deze sms was daar nog niet bekend. Vodafone gaf wel aan niet op het bericht te reageren. Ook heb ik me afgemeld via www.smsfilter.nl. Ik weet 100% zeker dat ik me niet heb aangemeld en zou graag er alles aan doen om deze dubieuze praktijken een halt toe te roepen. In mij ogen is dit ook een vorm van criminaliteit.

herman79
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2009 08:39

Re: Ongevraagde smsjes van 7733

Ongelezen bericht door herman79 »

inmiddels heb ik via het web de (volgens hen alleen maar ) aanbieder van de betaalmodule al getraceerd. Het gaat hierbij om Target Media 0355232540. Ik heb hen deze situatie voorgelegd en zij schuiven alle verantwoordelijkheid af en weten zich geen raad met deze situatie (struisvogel) Zij gaven mij wel een emailadres van "hun klant" dit is:
[email protected]. Hmm, bij mij gaan er dan weer alarmbellen rinkelen wanneer ik een zakelijk email adres met een gratis verstrekte zie. heb al gereageerd maar verwacht eigenlijk niets terug.

keep u posted.

Razor81
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 feb 2009 18:51

Re: Ongevraagde smsjes van 7733

Ongelezen bericht door Razor81 »

zoals je in mijn eerste post kan zien heb ik daar ook heen gemaild, en ik kreeg wel antwoord terug( het schuingedrukte)

Gewoon oplichters zijn het. Ook vreemd dat er een aantal mensen zijn die "toevallig" op dezelfde dag een sms kregen en die er helemaal niet om gevraagd hebben en/of iets voor gedaan hebben...

Ramon.

shoompie
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2009 10:28

Re: Ongevraagde smsjes van 7733

Ongelezen bericht door shoompie »

dit is het emailadres van de afzender, dus voor klachten email naar dit emailadres.

[email protected]

deze email heb ik net ontvangen en er staat dus in dat het onmogelijk is om ongevraagd sms berichten binnen te krijgen en heb deze beste man ook door verwezen naar deze website om te laten zien dat het wel mogelijk is.
Mensen stuur dus allemaal je klacht door naar bovenstaand emailadres.




Beste,

Ik heb geen idee waarom u een sms bericht heeft binnengekregen, indien u heeft gesms't met 1 van onze klanten/keywords dan krijgt u daar uiteraard een antwoord per sms op. Wij hanteren geen abonnementdiensten dus afmelden hoeft dan ook niet, u moet dan simpelweg niet antwoorden op verzoeken dan stopt dit vanzelf. Op elke sms die u stuurt krijgt u namelijk altijd een betaald antwoord terug, het is onmogelijk dat mensen u ongevraagd een sms bericht sturen dat kan simpelweg technisch ook niet.

Indien u verwijderd wilt worden van onze servers kunt u eenvoudig een sms sturen met de tekst [KEYWORD] STOPEXIT naar 7733 uw nummer wordt dan per direct verwijderd uit onze systemen.

Mocht u er niet uit komen of geen sms meer willen sturen dan verzoek ik u dat aan te geven dan verwijderen wij u handmatig uit onze systemen.

met vriendelijke groet,

Rob
Romoni SMS diensten

Razor81
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 feb 2009 18:51

Re: Ongevraagde smsjes van 7733

Ongelezen bericht door Razor81 »

Dat is dus een standaard bericht(zie schuingedrukt in de 1e post)

shoompie
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2009 10:28

Re: Ongevraagde smsjes van 7733

Ongelezen bericht door shoompie »

ja, dat klopt.
Ik heb ook contact gehad met targetmedia en dit is hun reactie:

Goedemorgen,





Wij hebben uw mail ontvangen met betrekking tot de ongewenste smsjes.

Echter het betreft hier geen abonnement maar een chatdienst.

Als u geen sms meer wil ontvangen is het belangrijk dat u HELEMAAL niets meer naar het nummer 7733 smst. Ook geen STOP of UIT o.i.d.



U kunt uw vragen of klachten melden bij de eigenaar van deze dienst: [email protected] Zij zullen de vragen en klachten afhandelen.



Met vriendelijke groet,





TargetMedia Supportteam


Telefuture, daar heb ik ook telefonisch contact mee gezocht en die zeggen dat Targetmedia verantwoordelijk is en ze zouden mij terugbellen,maar tot op heden nog geen reactie mogen ontvangen.

twan1169
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2009 10:18

Re: Ongevraagde smsjes van 7733

Ongelezen bericht door twan1169 »

Goede morgen,

Hier nog een slachtoffer van deze lui..... heb nergens om gevraagd, moet toch al zuinig doen aangezien ik in de schuldhulpverlening zit en dan krijg je van dit soort lui die je zomaar smsjes sturen en je op die manier dus in de kosten laten lopen. Prettig geregeld hier in dit land dat dat zomaar kan. Oh, natuurlijk, je kunt je ACHTERAF beschermen tegen dit soort onzin..... de oplossing voor dit soort praktijken dienen altijd door de gedupeerden zelf gevonden te worden. Wanneer gaan ze eens iets automatisch aanbieden wat vantevoren helpt? Heb ook een mailtje gestuurd naar die [email protected] maar zal wel naar mijn geld kunnen fluiten....

Mocht iemand een betere respons krijgen dan hoor ik het graag en mocht er een oplossing zijn die ons gedupeerden het geld terugbezorgd dan houd ik me ook aanbevolen.

Groetjes

Romoni
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2009 15:34

Re: Ongevraagde smsjes van 7733

Ongelezen bericht door Romoni »

Beste allemaal,

We willen graag naar gebruikers reageren, we kunnen niet direct zeggen waarom u een sms bericht van onze dienst heeft ontvangen aangezien dit per persoon zal verschillen.

Wij hanteren geen abonnementdiensten dus afmelden hoeft dan ook niet, u moet dan simpelweg niet antwoorden op verzoeken dan ontvangt u nooit een betaalde sms op uw telefoon.

Op elke sms die u stuurt krijgt u altijd een betaald antwoord terug, het is onmogelijk dat mensen u ongevraagd een sms bericht sturen dat kan simpelweg technisch ook niet.

Indien u verwijderd wilt worden van onze servers kunt u eenvoudig een sms sturen met de tekst [KEYWORD] STOPEXIT naar 7733. Uw nummer wordt dan per direct verwijderd uit onze systemen. Dit is eigenlijk totaal niet nodig en hoeven wij ook niet te doen maar hebben wij wel speciaal geimplementeerd om misbruik te voorkomen.

Wij kunnen ons goed voorstellen dat u helemaal geen sms wilt sturen mail ons dan in dit geval uw mobiele nummer en wij verwijderen deze dan zelf voor u.

Als u klant, bezoeker of lid bent op onze website dan krijgt u uiteraard van ons berichten op uw mobiele telefoon. Omdat wij overgestapt zijn op een andere sms leverancier, hebben wij half februari een gratis sms massa mailing gestuurd naar op onze website geregistreerde gebruikers.

We hebben inmiddels een aantal maal gehoord dat mensen een ongewenste sms hebben gehad en zich nooit via onze website hebben aangemeld, we vermoeden dat een gebruiker die lid was van onze dienst wellicht het telefoonnummer al een tijdje terug heeft opgezegd en u dat nummer heeft gekregen en daarom van ons een SMS heeft ontvangen. Ook kan het zijn dat iemand anders het nummer wel heeft ingeschreven op onze website.

Wij kunnen u verzekeren dat wij iedereen keurig antwoorden als u ons een e-mail stuurt op [email protected], we bieden onze excuses aan die mensen die nooit bij ons zijn aangemeld en toch een gratis sms hebben ontvangen over onze dienst (en daarop hebben gereageerd). Indien u dit kunt aantonen aan ons (wij kijken dan naar de inschrijvingsdatum op onze website en de datum dat het mobielenummer uw eigendom was) dat u zich niet heeft ingeschreven dan kunt u uiteraard een kostenverzoek bij ons indienen.


met vriendelijke groet,


Romoni SMS diensten
www.romoni.net

Cheeko
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 nov 2006 22:14

Re: Ongevraagde smsjes van 7733

Ongelezen bericht door Cheeko »

Je kan de smsjes stopzetten via de link http://www.infofilter.nl/InfoWWW/php/do_home2.php

neem het rechter vak, klik aan, meld je aan en de rest wijst zich vanzelf. dit blijft geldig tot 2012 en daarna moet je je weer opnieuw aanmelden.

succes

Meijdam
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2009 16:03

Re: Ongevraagde smsjes van 7733

Ongelezen bericht door Meijdam »

Beste allemaal,

Ook ik heb last van die ongewenste SMS maar in mijn geval van de SMS-dienst 4777.
Die beweert via Telfort dat zij 3 maal in 1 minuut een bericht gestuurt hebben van 1,26 per bericht.
Klagen en vragen bij Telfort leverde niets op , zij weten van niets ze declareren enkel wat de dienst hen doorgeeft (dus Telfort is gewoon een incasso buro).
Na 3 maal een email reageerde Telfort uiteindelijk dat de gegevens van de firma Mobillion uit Ede kwamen.
Ondertussen heb ik mijn automatische afschrijving naar Telfort laten blokkeren en handmatig de kosten gemaakt bij Telfort minus de SMS-dienst 4777 overgemaakt.
Onmiddelijk daar naar toe ge-emaild en die stuurde me ook weer door naar de volgende firma genaamd Mobdesk.com.
En die melde geloof het of niet dat ik wel degelijk een verzoek gedaan had naar de SMS-dienst 9988.
Bij zo'n antwoord moest ik wel even moeite doen om rustig te blijven.
Maar na enige uren lukte mij dit wel en heb toen het vriendelijke verzoek gedaan om alles nog eens goed te lezen en te antwoorden op mijn verzoek wanneer en waarvandaaan en waarvoor ik mij geabonneerd zou heben op de SMS-dienst 4777.
Maar tot nu toe heerst er volledige stilte.
Dit hou ik zo tot dat mijn contract bij Telfort beeindigt kan worden, en onder tussen handmatig de gemaakte kosten bij telfort overmakend wacht ik af.

gr, Wim

jjag62
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2009 16:44

Re: Ongevraagde smsjes van 7733

Ongelezen bericht door jjag62 »

Ook ik ben in december en januari dus de afgelopen maanden geconfronteerd met deze walgelijke ongevraagde sms-jes. Soms kreeg ik er 5 in een paar seconden achter elkaar a 1 euro 25 per stuk. Schandalig gewoon. Nu lees ik hier erg veel reacties van andere gedupeerden over maar wie gaat er nu wat doen....??? Providers verschuilen zich en zeggen dat ze niets kunnen doen!! Nu Tros Radar, NMA, OPTA en anderen sta eens op en doe hier wat aan want zo blijft maar doorgaan. Of moeten we dit bij "Opgelicht" melden...??

segelstine
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 sep 2007 23:32

Re: Ongevraagde smsjes van 7733

Ongelezen bericht door segelstine »

ook ik was slachtoffer van spam smsjes vanuit 7222
in totaal voor € 12,50 het hielp alleen een stops-ms te sturen
mar het kwaad was geschiedt en orange doet er niks aan o f tegen zij berweren, dat ik dat had opgevraagd - neen dus.
jammer dat er zo weinig aan te doen valt.
Men zou de afzender van zoiets moeten kunnen traceren en aansprakelijk kunnen stellen
:twisted: :twisted: :evil:

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: Ongevraagde smsjes van 7733

Ongelezen bericht door b.olsen »

de hoofdschuldige is de provider van je telefoon. die verkoopt onze 06 nummers door . ook aan call-centers. dit weet ik van iemand die op kantoor zit bij een call-center en de nummers opkoopt. dus naar je provider stappen de kosten terugvragen en vertellen dat je een vergoeding eist voor alle keren dat je nog gebeld of gesmst wordt. heb ik ook gedaan. ik hoefde niets te betalen en wordt niet meer gebeld of gesmst. :)

segelstine
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 sep 2007 23:32

Re: Ongevraagde smsjes van 7733

Ongelezen bericht door segelstine »

heb ik geprobeerd maar orange houdt voet bij stuk en weert af.
maar ja - ik ben nu overgestapt naar T-mobile eens afwachten, hoe zij met zulke dingen omgaan
misschien beter en zoniet dan doe ik maar weer een poging ertoe!
Ergens moet dat ja gestopt worden.

Dank voor melding
groetjes ikke

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: Ongevraagde smsjes van 7733

Ongelezen bericht door b.olsen »

hoi ikke

ik zit ook al drie jaar bij t-mobile en werd gemiddeld 16 keer per week gebeld en ontving zo'n vier smsjes per week. toen ik de rekening kreeg ben ik meteen naar de t-mobile shop gegaan.
eerst werd alles ontkent en gezegd dat het mijn fout was geweest omdat ik een smsje gestuurd zou hebben en gebeld zou hebben naar een nr dat in een antwoord van hun stond. echter ze kunnen zien waar je naartoe gebeld hebt en dus verzocht ik die man vriendelijk om de lijst erbij te halen. dat deed hij niet. toen heb ik letterlijk gezegd dat als ik na twee weken nog gebeld zou worden ik ze aan zou klagen wegens schending van mijn privecy omdat in het contract staat dat ze jouw gegevens niet aan derden mogen verstrekken. en dat geldt ook voor de smsjes. en dan pluk ik je helemaal kaal zei ik. en prompt nog dezelfde week was het over en dat is nu zo'n drie maanden geleden. ik kan nu lekker rustig eten. dus als het weer gebeurt moet je dat echt doen. lees ook je contract goed door. dan weet je precies wat je doen moet mocht het weer gebeuren.
ik hoop voor je dat het niet zo is.

succes :)

segelstine
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 sep 2007 23:32

Re: Ongevraagde smsjes van 7733

Ongelezen bericht door segelstine »

hi j.olsen
dank voor de tip. ik denk, als iedereen dat doet die zo belazerd is, komen zij er wel achter, dat hetniet goed is wat ze doen.
Volgende keer zal ik dat zeer zeker doen. Nu kan ik het orange niet bewijzen maar een volgende keer zal ik het afdwingen.
Dank voor de tip
groetjes
ikke

fladder
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 okt 2005 15:16

Re: Ongevraagde smsjes van 7733

Ongelezen bericht door fladder »

Mijn moeder maakt dus hetzelfde mee, zij krijgt ook sms-jes van deze dienst, terwijl ze 100% zeker weet, dat ze neit om die abonement heeft gevraagt, was ze naar een telecom winkel gelopen om advies en die bleven maar vol houden, dat ze toch zelf om die dienst had gevraagt :evil: grrrr, ze is toch niet gek!! Daar vertelde ze dat zo'n vilter systeem ook niet echt baat heeft bij die sms diensten. Nu is het helemaal erg, ze krijgt nu ongeveer 7 sms-jes per week a 1.50 per sms dus reken maar uit!

Verder durft ze niet echt stappen te ondernemen, maar de tip om de kosten handmatig over te maken is een zeer goede optie en in kontakt treden met haar profider misschien ook wel

Gesloten