Ongewenst telefoontje van 'Vaste Lasten Zorg'

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Isaak
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 jan 2021 22:39

Ongewenst telefoontje van 'Vaste Lasten Zorg'

Ongelezen bericht door Isaak »

Ondanks mijn inschrijving bij het bel-me-niet register ben ik ongewenst opgebeld door "Vaste Lasten Zorg" (vastelastenzorg.nl/) [commerciële link door moderator verwijderd], in een poging om mijn persoonlijke informatie te ontfutselen en aan te bieden om zich uitgebreid met mijn financiële administratie te bemoeien.
Ik heb het kort gehouden, maar er kunnen mensen zijn die minder sterk in hun schoenen staan en zich in financieel-administratieve problemen laten brengen door dit schimmige bedrijfje.
Hou ze in de gaten.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jan 2021 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ongewenst telefoontje van 'Vaste Lasten Zorg'

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U kunt hier wel gaan waarschuwen, maar een klacht indienen bij de ACM zal meer effect hebben. Er zijn heel veel schimmige bedrijfjes die blijven bellen en helaas blijkt veelal dat mensen pas na het contact gaan zoeken wat ze gedaan hebben. Als er over een bedrijf maar genoeg klachten binnenkomen kan de ACM stappen ondernemen,
Overigens wel goed van u om af te kappen, helaas blijkt zomaar dat mensen dat niet doen.

ZSW
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2021 14:11

Re: Ongewenst telefoontje van 'Vaste Lasten Zorg'

Ongelezen bericht door ZSW »

Ik heb exact dezelfde situatie vandaag meegemaakt. Ik ben geregistreerd in 'Bel me niet register'. Het gesprek wordt na bekendmaking (met een onduidelijke stem) dat het Vastelastenzorg betreft geopend met de opmerking dat het gaat om een enquête ten behoeve van de Nederlandse consument. De eerste vraag heb ik al afgekapt met de mededeling dat ik niet gediend ben van dit soort praktijken en opgehangen. Inmiddels een klacht ingediend bij de ACM. Benieuwd hoe die gaan reageren (binnen acht werkdagen).

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ongewenst telefoontje van 'Vaste Lasten Zorg'

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ach na die 8 dagen noemen ze zich weer anders en begint het spelletje weer van voren af aan.
Hoe komen die bedrijven toch aan die idiote namen?

jbro
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2021 14:07

Re: Ongewenst telefoontje van 'Vaste Lasten Zorg'

Ongelezen bericht door jbro »

Gebeld door iemand Vaste Lasten Zorg voor een enquete ....... helaas deelgenomen.
Werd de volgende dag gebeld door een adviseur van Solend .... PAS OP:
Een hele gladde prater die je een andere energieleverancier wil aansmeren.
Onder het motto Vattenfall wordt overgenomen door Engie, wil hij je helpen over te stappen naar Engie.
Zonder inzage in een kontrakt of wat dan ook. Niet op ingegaan.
Een paar dagen later weer gebeld door iemand van Solend
Gemeld dat ik al was gebeld .... ja dat was dan waarschijnlijk mijn collega .....
alleen herkende ik diezelfde gladde stem. Gemeld dat ik geen interesse had,
maar dan heel verontwaardigd dat ik 'meneer' niet zo te woord moet staan.
Wees gewaarschuwd.

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Ongewenst telefoontje van 'Vaste Lasten Zorg'

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Hoi,

Vattenfall wordt niet overgenomen door Engie. Inderdaad gaat dit om een overstap. Wij werken niet samen met Solend. Ik maak graag melding hiervan zodat dit besproken kan worden. Wil je hiervoor in een privéberichtje je postcode en huisnummer, je telefoonnummer en het nummer waarmee je gebeld werd sturen?

Groet, Ellen
Vattenfall

de auditu
Berichten: 772
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Ongewenst telefoontje van 'Vaste Lasten Zorg'

Ongelezen bericht door de auditu »

Vattenfall Webcare schreef:
31 mar 2021 13:58
Hoi,

Vattenfall wordt niet overgenomen door Engie. Inderdaad gaat dit om een overstap. Wij werken niet samen met Solend. Ik maak graag melding hiervan zodat dit besproken kan worden. Wil je hiervoor in een privéberichtje je postcode en huisnummer, je telefoonnummer en het nummer waarmee je gebeld werd sturen?

Groet, Ellen
Vattenfall
Yeah, right. :roll:

Flodder70
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2021 16:33

Re: Ongewenst telefoontje van 'Vaste Lasten Zorg'

Ongelezen bericht door Flodder70 »

Beste alle,

Ik schrik me rot wat ik hier lees op dit form!

Wij als bedrijf bellen niet uit! Wij hebben enkel een vergelijkingswebsite. Wil bij deze mededelen dat hier niks van klopt en dat we dit tot de bodem zullen uitzoeken. Het kan zijn dat een ander partij ons naam gebruikt maar, ook zullen wij dit uit zoeken.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ongewenst telefoontje van 'Vaste Lasten Zorg'

Ongelezen bericht door Moneyman »

:lol: :lol: serieus... dit als reactie -en met deze gebruikersnaam- vanuit het bedrijf...? Nee, dát schept vertrouwen... :lol: :lol:

Gesloten