LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongewenste telefoontjes van Nationale Bespaar Collectief

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
ParaVon
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2020 12:34

ongewenste telefoontjes van Nationale Bespaar Collectief

Ongelezen bericht door ParaVon »

Is er weer een nieuwe energievergelijker op de markt? Ik sta in alle bel-me-niet registers, en dit nummer blijkt me heel vaak te kunnen bellen. Op hun website doen ze zich voor als 'onafhankelijk', maar dit is natuurlijk zelf ook een commercieel bedrijf neem ik aan?

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ongewenste telefoontjes van Nationale Bespaar Collectief

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gewoon verbinding verbreken. Klaar.

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: ongewenste telefoontjes van Nationale Bespaar Collectief

Ongelezen bericht door juliomariner »

Waarschijnlijk geen nieuwe maar ze veranderen regelmatig van naam en telefoonnummer.
Voor de rest advies van Lady1234 volgen. Ik ben altijd snel klaar met dit soort knakkers.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: ongewenste telefoontjes van Nationale Bespaar Collectief

Ongelezen bericht door scontra »

ParaVon schreef:
16 sep 2020 12:42
Is er weer een nieuwe energievergelijker op de markt? Ik sta in alle bel-me-niet registers, en dit nummer blijkt me heel vaak te kunnen bellen. Op hun website doen ze zich voor als 'onafhankelijk', maar dit is natuurlijk zelf ook een commercieel bedrijf neem ik aan?
Geen sprake van een vergelijker, maar wel van een gewiekste verkoper !
Niet op reageren en zodra ze zich bekend hebben gemaakt, stilzwijgend de verbinding verbreken.

J. Deltoer
Berichten: 3079
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: ongewenste telefoontjes van Nationale Bespaar Collectief

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dit zouden inderdaad zo maar oplichters kunnen zijn. Beter niet op ingaan en oppassen.

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: ongewenste telefoontjes van Nationale Bespaar Collectief

Ongelezen bericht door juliomariner »

Een onafhankelijk vergelijker doet niet aan koude acquisitie. Gewoon bij al dit soort telefoontjes direct de verbinding verbreken. En nee dat is niet onfatsoenlijk.


Uitkijktoren
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 mar 2016 11:04

Re: ongewenste telefoontjes van Nationale Bespaar Collectief

Ongelezen bericht door Uitkijktoren »

Nog beter :mrgreen: , dit doe ik altijd bij de zogenaamde "microsoft" bellers die mijn computer probleem willen helpen oplossen.
Ik zeg, oh interessant, heeft u een momentje, ik ben aan het koken en zet even het vuur op klein. Dan leg ik de telefoon onder een kussen en na een kwartiertje neem ik op en vraag, of ze er nog zijn. Zijn ze nog aan de lijn, dan zeg ik, prima, dan ga ik even naar het toilet en dan heb ik alle tijd voor u. Enz.
Waarom? je moet die jongelui ontmoedigen dit soort flut baantjes aan te nemen. Want vermoedelijk worden ook zij bedrogen, met weinig of geen loon (Microsoft) en provisie in het vooruitzicht gesteld.

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: ongewenste telefoontjes van Nationale Bespaar Collectief

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

Bij een onbekend of een nummer wat ik niet herken ...niet eens opnemen. Doe je dat vaak houdt het vanzelf op.
Staat er een nummer bij ,kan je die op je mobiel blokkeren en klaar.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ongewenste telefoontjes van Nationale Bespaar Collectief

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Perfect als het ziekenhuis belt.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: ongewenste telefoontjes van Nationale Bespaar Collectief

Ongelezen bericht door kuklos »

Uitkijktoren schreef:
20 sep 2020 14:41
Waarom? je moet die jongelui ontmoedigen dit soort flut baantjes aan te nemen. Want vermoedelijk worden ook zij bedrogen, met weinig of geen loon (Microsoft) en provisie in het vooruitzicht gesteld.
Ja hoor, ze nemen zo'n baan omdat ze kunnen kiezen uit tig banen en dit lijkt ze de leukste. :roll:
Als je ze echt zo graag wil ontmoedigen, zorg dan dat ze een ander soort baan kunnen kiezen. Maar in India hebben ze helaas niet zoveel keuze.

gewicht
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 nov 2009 19:28

Re: ongewenste telefoontjes van Nationale Bespaar Collectief

Ongelezen bericht door gewicht »

Inderdaad , bij een niet bekend nummer niet opnemen is niet verstandig. Zie ook de reactie van Lady 1234.
Je kan gewoon opnemen met alleen een welkomstbegroeting. Goede morgen/middag/avond , zonder je naam te noemen.
Je hoort dan snel genoeg of het iemand is die jij te woord wil staan.
Ook spookt het later niet door je hoofd wie jouw eigenlijk gebeld zal hebben.

lubeckdave
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 okt 2018 13:27

Re: ongewenste telefoontjes van Nationale Bespaar Collectief

Ongelezen bericht door lubeckdave »

Voor de Domerikken ! Als je gebeld word met een herkenbaar telefoonnummer ? Kijk eerst naar het landnummer / kengetal waar dat nummer mee begint . +31 is het land nummer van Nederland . Staat er bijvoorbeeld +34 in het begin , dan is het een nummer van het buitenland ! Dus neem je het niet op natuurlijk . Maar stel dat het een nummer is uit Nederland en het is je niet bekend , dan druk je gewoon weg . Laten blokkeren op bel-me-niet register . Maarrrrrrr ! Op iedere telefoon Jan hè nummers door je telefoon ook laten blokkeren . Lees maar in de gebruiksaanwijzing . Word je bever nooit niet meer lastig gevallen !

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: ongewenste telefoontjes van Nationale Bespaar Collectief

Ongelezen bericht door juliomariner »

En waarom zou je toch echt niet uit het buitenland gebeld mogen worden?

V045
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 sep 2020 02:21

Re: ongewenste telefoontjes van Nationale Bespaar Collectief

Ongelezen bericht door V045 »

Lady1234 schreef:
20 sep 2020 16:56
Perfect als het ziekenhuis belt.
Of de GGD.

sake1987

Re: ongewenste telefoontjes van Nationale Bespaar Collectief

Ongelezen bericht door sake1987 »

lubeckdave schreef:
20 sep 2020 20:02
Voor de Domerikken ! Als je gebeld word met een herkenbaar telefoonnummer ? Kijk eerst naar het landnummer / kengetal waar dat nummer mee begint . +31 is het land nummer van Nederland . Staat er bijvoorbeeld +34 in het begin , dan is het een nummer van het buitenland ! Dus neem je het niet op natuurlijk . Maar stel dat het een nummer is uit Nederland en het is je niet bekend , dan druk je gewoon weg . Laten blokkeren op bel-me-niet register . Maarrrrrrr ! Op iedere telefoon Jan hè nummers door je telefoon ook laten blokkeren . Lees maar in de gebruiksaanwijzing . Word je bever nooit niet meer lastig gevallen !

En als nou net die verloren oom uit Amerika belt om mij als zijn enige erfgenaam miljoenen na te laten?

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: ongewenste telefoontjes van Nationale Bespaar Collectief

Ongelezen bericht door kuklos »

lubeckdave schreef:
20 sep 2020 20:02
Voor de Domerikken !
Domerikken?
lubeckdave schreef:
20 sep 2020 20:02
Staat er bijvoorbeeld +34 in het begin , dan is het een nummer van het buitenland !
034 is Spanje.
lubeckdave schreef:
20 sep 2020 20:02
Dus neem je het niet op natuurlijk . Maar stel dat het een nummer is uit Nederland en het is je niet bekend , dan druk je gewoon weg .
Want?
Het gaat een klein wereldje worden als elk nummer dat je niet kent weggedrukt en geblokkeerd moet worden.
lubeckdave schreef:
20 sep 2020 20:02
Word je bever nooit niet meer lastig gevallen !
Wat hebben bevers hiermee te maken?

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: ongewenste telefoontjes van Nationale Bespaar Collectief

Ongelezen bericht door juliomariner »

Voor het geval Ed en Willem stroom verkopen....

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ongewenste telefoontjes van Nationale Bespaar Collectief

Ongelezen bericht door moederslink »

kuklos schreef:
20 sep 2020 21:09
lubeckdave schreef:
20 sep 2020 20:02
Word je bever nooit niet meer lastig gevallen !
Wat hebben bevers hiermee te maken?
Die knagen aan je kabels :lol: .
Ik zou er maar één in huis halen lubeckdave, dan weet je zeker dat je niet meer bereikbaar bent.
Wél een bever, geen ongewenste telefoontjes meer. Deal toch?

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ongewenste telefoontjes van Nationale Bespaar Collectief

Ongelezen bericht door Lady1234 »

lubeckdave schreef:
20 sep 2020 20:02
Voor de Domerikken ! Als je gebeld word met een herkenbaar telefoonnummer ? Kijk eerst naar het landnummer / kengetal waar dat nummer mee begint . +31 is het land nummer van Nederland . Staat er bijvoorbeeld +34 in het begin , dan is het een nummer van het buitenland ! Dus neem je het niet op natuurlijk . Maar stel dat het een nummer is uit Nederland en het is je niet bekend , dan druk je gewoon weg . Laten blokkeren op bel-me-niet register . Maarrrrrrr ! Op iedere telefoon Jan hè nummers door je telefoon ook laten blokkeren . Lees maar in de gebruiksaanwijzing . Word je bever nooit niet meer lastig gevallen !

Een kind zal, zonder dat u dat weet, een weekendje naar het buitenland, eng hè, zijn gegaan en nu is daar wat gebeurd.

Niet opnemen die telefoon, want stel je voor, dan spreken ze misschien wel Duits of Frans, je moet er toch niet aan denken?

Gesloten