LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opdringerige Ziggo-verkoper aan de deur smeert internetabonnement aan

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
JK1964
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2019 08:47

Opdringerige Ziggo-verkoper aan de deur smeert internetabonnement aan

Ongelezen bericht door JK1964 »

Gisteren op verjaardag bezoek bij mijn moeder (76 geworden) De post werd bezorgd en mijn moeder raakte in paniek toen daar een dikke brief van Ziggo bij zat. Ze wilde eerst niet zeggen wat er aan de hand was, maar uiteindelijk heeft ze mij verteld waarom ze zo in paniek raakte. Een hele tijd geleden moest iedereen in Apeldoorn overstappen van UPC naar Ziggo voor de tv ontvangst. Mijn moeder heeft een wat oudere tv en zij moest enige maanden na de overstap een kastje laten installeren om tv te kunnen blijven ontvangen. Allemaal prima geregeld door Ziggo. Mijn moeder heeft een TV, vaste telefoon via KPN en een senioren mobiel toestel voor noodgevallen.


Vorige week kwam er een keurige jongeman aan de deur, in Ziggo kleding, met identiteitsbewijs. Hij vertelde dat haar tv kastje tijdelijk was, en zij binnenkort een ander kastje zou krijgen. Hij kwam dat nu even voor haar regelen. Klonk niet vreemd, dus hij is binnen gelaten. Daar begon het: mijn moeder had een veel te duur KPN abonnement, haar internet deugde niet enz. enz. Mijn moeder heeft herhaaldelijk gezegd: ik heb geen computer, internet of wat dan ook, en ik ben tevreden over KPN. Hij bleef haar zo intimideren dat ze in blinde paniek op zijn verzoek een handtekening op zijn tablet heeft gezet, om hem maar weg te krijgen. Volgens hem zou ze nu zeker EUR 40,00 besparen op haar KPN tarief. (per maand, jaar????) Zij kreeg geen schriftelijke bevestiging o.i.d. Vervolgens zei de verkoper naar de buurman te gaan, en vervolgens naar iedereen in de straat. In deze straat wonen voornamelijk alleenstaande senioren.

Mijn moeder bleef een naar gevoel houden, dat werd erger toen ze op zaterdag een brief kreeg dat ze nieuwe klant was voor een volledig internet pakket!!!! Ze heeft direct Ziggo gebeld, niemand bereikbaar. Na het weekend op maandag nog eens gebeld, en volgens haar zou de aankoop ongedaan worden gemaakt volgens een medewerker van Ziggo.

Gisteren kreeg ze echter de brief met uitleg wat er allemaal gaat gebeuren, nieuwe apparatuur voor haar internet, pc, internet tv en nog enkele extra dingen zouden binnenkort allemaal komen. Zij moest nog even wat dingen doorgeven, en een afspraak maken!!!!!!


Zij krijgt een welkomst tarief van EUR 39,95 per maand, en geen activatiekosten...………en beschikt nu over super snel internet met diverse extra's...…….


Ik heb voor haar gebeld en een beroep gedaan op het herroepingsrecht. Het is niet te geloven wat ik te horen kreeg aan de telefoon: de bevestiging van haar aankoop, en de telefonische annulering heeft Ziggo al naar haar gemaild (!!!???) Ze heeft GEEN pc. Call Center medewerker noemde een fictief mailadres wat gewoon door de verkoper is verzonnen. Aan de telefoon kon ik de medewerker er amper van overtuigen dat mailen naar iemand zonder pc/internet zinloos is...…..Volgens hem heeft Ziggo ook direct KPN gebeld om de overstap te regelen, maar heeft KPN dit geweigerd, vonden de manier waarop niet betrouwbaar overkomen (pluim voor KPN)

Na 30 minuten in de wachtrij, en een gesprek van 30 minuten zou alles geregeld moeten zijn, en het voor mijn moeder bij het oude blijven. Na lang aandringen zou Ziggo dit op korte termijn schriftelijk bevestigen. En niet naar het mailadres van mijn moeder...…...Duimen dat dit ook echt gebeurd!!!!!!! Tot dan doet mijn moeder geen oog meer dicht, zo zit dit haar dwars. Ze neemt het zichzelf zo kwalijk dat ze er in is gevlogen voor haar gevoel...….Ik heb haar vaak gewaarschuwd [Verwijderd], en nu is dit gebeurd, dit is voor haar moeilijk te bevatten.

KPN gebeld: volgens hen komen deze praktijken regelmatig voor, zeker bij senioren. Zij hebben e.e.a. genoteerd, en afgesproken niets voor mijn moeder te veranderen in opdracht van derden, alleen na overleg met haar zelf, of met mij.


Zijn er in dit forum mensen die ervaring hebben met deze praktijken van Ziggo? En weet iemand hoe ik dit voorval bekend kan maken, en kan voorkomen dat zoiets ook bij anderen gebeurd? Het is toch te gek voor woorden dat een groot concern het normaal vindt dat hun medewerkers mensen zo werken [Verwijderd]!!!!!

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Opdringerige Ziggo-verkoper aan de deur smeert internetabonnement aan

Ongelezen bericht door mahadma »

Er zijn goede (meteen ook zeldzame) en super slechte deur aan deur verkopers en misbruikmakers. Dit ligt niet aan ziggo of welke andere provider, echter aan de hondsbrutaliteit van deze op provisie beluste verkoper. Hier is niks aan te de doen

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Opdringerige Ziggo-verkoper aan de deur smeert internetabonnement aan

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dit gebeurd niet alleen bij Ziggo en zeker niet alleen bij senioren. Fora worden overspoeld door soortgelijke gevallen.
Een ding zou eigenlijk iedereen moeten doen, en dat is nee zeggen tegen elke ongevraagde verkoper aan de deur, aan de telefoon, buiten op straat of in winkels. Deze personen werken namelijk niet voor de besparing van de klant, maar voor zijn eigen bonus. Met hele leugens en halve waarheden wordt deze bonus binnen geharkt.

Het is nobel van u om dit bekend te maken, maar u bent al de zoveelte die dat doet. Zelfs alle berichten in de media ten spijt, zo lang mensen ja zeggen blijft dit bestaan.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Opdringerige Ziggo-verkoper aan de deur smeert internetabonnement aan

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Deur tot Deur verkopers maar ook telefonische belspammers zijn een hel helaas, internet/telefonie, energie en ook Ziekenzorg zijn ze erg happig op. Helaas zijn het met name de oudere die zich om laten praten wegens de dringende druk die erop gelegt word. Als het aan mij lag werden beide telefoonspammers en deur tot deur verkopers verboden.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Opdringerige Ziggo-verkoper aan de deur smeert internetabonnement aan

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ziekenzorg?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Opdringerige Ziggo-verkoper aan de deur smeert internetabonnement aan

Ongelezen bericht door berndv »

JK1964 schreef:
27 jun 2019 09:16
.Volgens hem heeft Ziggo ook direct KPN gebeld om de overstap te regelen, maar heeft KPN dit geweigerd, vonden de manier waarop niet betrouwbaar overkomen (pluim voor KPN)
Weet niet of dit echt een pluim waardig is. Ik vind dit sowieso een vreemde terugkoppeling. Dergelijke aanvragen gaan volledig digitaal en komt geen enkele mensenhand aan te pas die op basis van een onderbuikgevoel omtrent betrouwbaarheid een aanvraag weigeren. Dus de gronden van weigering kunnen aan u mooi zijn uitgelegd, maar zal niet gebeurt zijn omdat KPN het niet vertrouwde.

En verder, ja, verkopers aan de deur direct na hun begroeting een fijne dag wensen en de deur weer sluiten heeft vaak het meest voordelige resultaat.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Opdringerige Ziggo-verkoper aan de deur smeert internetabonnement aan

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Vorige week kwam er een keurige jongeman aan de deur, in Ziggo kleding, met identiteitsbewijs. Hij vertelde dat haar tv kastje tijdelijk was, en zij binnenkort een ander kastje zou krijgen.


Het is voor de bewoonster niet eens duidelijk dat het om colportage gaat. Bij colportage wordt er iets aan de deur verkocht. Deze Ziggo verkoper in Ziggo kleding verschaft zich met een voorwendsel over "een kastje" toegang tot de woning. Een technische reden dus. Om vervolgens de bewoonster te bewerken en zijn verkooppraatje af te steken. Overtreding van de Colportagewet en de Wet eerlijke handelspraktijken.

Als Ziggo dit niet netjes oplost kunt u naar de Geschillencommissie:

https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ichtingen/

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Oneerli ... praktijken

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Opdringerige Ziggo-verkoper aan de deur smeert internetabonnement aan

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Omdat Ziggo van Annaloog naar Digitaal gaat kan het kastje fout geweest zijn wat ze nu had.

Maar dat ze gelijk alles in 1 willen verkopen en aanbieden, ja aanbieden mag maar niet opdringen.

Als ze geen gratis of betaalbaar kastje geven is nieuwe TV die Digitale kanalen kan weergeven ook mogelijk.
Een 32"TV met deze is al vanaf €169,- in aanbieding geweest... meer hoeft voor haar niet.

En Ziggo opzeggen, vaak sluiten ze de kabel niet meer af, sturen reclame kom bij ons en je keek gratis!
Gewoon Ziggo totaal opzeggen en geschikte TV kopen lijkt me beste om van Ziggo af te komen.

Ik weet dat vele ouderen zo nu gratis keken omdat ze bij Ziggo te lui zijn de kabel in jou straatkastje uit te zetten.
Allen de vrij te ontvangen dus NPO 1,2 3 in full Hd ,,, RTL 4 en zo in HD Ready....
Tot 32" is het verschil nauwelijks zichtbaar dus koop een TV zou ik adviseren en zeg alles op.....
Als beeld op zwart ging is alleen TV aanvragen snel weer geregeld.

Ik kijk nu zelf ook al weer 9 jaren gratis naar de Ziggo.....!
https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/

Een TV met DVB C Tuner is voldoende... kastje mag weg, en alles opzeggen met kans op niet afgesloten te worden.
Leuker kan ik het niet maken!

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Opdringerige Ziggo-verkoper aan de deur smeert internetabonnement aan

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Of het nu van Ziggo, van een energiemaatschappij of wat anders. Niets kopen aan de deur. De meesten hebben ook geen fatsoen en het is MIJN huis en voordeur. Ik kap het gelijk af, 1x netjes "Geen interesse" en daarna word ik ook bot en opdringerig. Als iedereen dat doet is het zo afgelopen met deze wanpraktijken.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Opdringerige Ziggo-verkoper aan de deur smeert internetabonnement aan

Ongelezen bericht door de auditu »

Als aanvulling op de "nee nee" sticker op de brievenbus wordt het hoog tijd voor een "nee nee nee en nog eens nee" sticker op de voordeur.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Opdringerige Ziggo-verkoper aan de deur smeert internetabonnement aan

Ongelezen bericht door Lowieze »

de auditu schreef:
30 jun 2019 09:21
Als aanvulling op de "nee nee" sticker op de brievenbus wordt het hoog tijd voor een "nee nee nee en nog eens nee" sticker op de voordeur.
Je kunt je deur vol hangen met stickers, maar het zijn de bewoners die nee, nee en nog eens nee moeten leren zeggen.
Ik feite moeten ze (oudere mensen) de deur niet eens open doen voor iemand die ze helemaal niet kennen.

tvk
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2009 08:31

Re: Opdringerige Ziggo-verkoper aan de deur smeert internetabonnement aan

Ongelezen bericht door tvk »

Er zijn deurstickers verkrijgbaar, bijv.
"Geen verkopers of geloofsovertuigers, collectes welkom"
Zoek de sticker die bij u past.

Ik had laatst toch iemand aan de deur. Ik zei : heb je de sticker niet gezien?
" ja, maar ik kom u niets verkopen, ik kom u iets aan bieden.... :oops: "
Ik zei: dan snap je t niet helemaal, ik wens je n prettige dag!"

Kortom t blijven "verkopers". Ze hebben altijd hun woordje klaar.
Maar ìk bepaal waaraan ìk betaal!!

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Opdringerige Ziggo-verkoper aan de deur smeert internetabonnement aan

Ongelezen bericht door Lowieze »

Mijn buren hebben een sticker dat zij 25 euro in rekening brengen om naar uw verhaal te luisteren, u dient dit bedrag vooruit te betalen :lol:

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: Opdringerige Ziggo-verkoper aan de deur smeert internetabonnement aan

Ongelezen bericht door Bosjesman »

Zoals Snuffel1 ook adviseert: zeker even bij Ziggo neerleggen. Hun merk krijgt een slechte naam, waarschijnlijk door een ingehuurd bureau! Dus melden!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Opdringerige Ziggo-verkoper aan de deur smeert internetabonnement aan

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Die stickers werken niet. En ze staan lelijk op je deur. Gelukkig heb ik hier weinig colporteurs. Volgens mij verschilt het erg per postcode.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Opdringerige Ziggo-verkoper aan de deur smeert internetabonnement aan

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Waarom een NEE sticker. Gewoon alleen aanbellen bij een JA sticker.

Luitensj
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2019 19:51

Re: Opdringerige Ziggo-verkoper aan de deur smeert internetabonnement aan

Ongelezen bericht door Luitensj »

Misschien een handige tip. Ik heb onlangs een sticker tergen verkopers besteld op stopsticker.nl. Ze slaan onze deur nu echt over.
Laatst gewijzigd door Radar op 20 sep 2019 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: commerciële link door moderator verwijderd

Gesloten