LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzeggen bij ziggo

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Ondersteuning Humax
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jul 2018 21:59

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door Ondersteuning Humax »

Ik pleit dus zelf niet voor een zo groot mogelijke schijf. Zeker niet als het apparaat kan worden opgenomen in je netwerk. Nu werk ik uiteraard meer met de Humax modellen, door mijn inmiddels jarenlange ondersteuning voor het bedrijf, en raad dan doorgaans de 5200c aan, daar deze ook op marktplaats vaak te vinden is voor een leuke prijs, waarbij goed opletten natuurlijk altijd het devies blijft. Wil je wat meer zekerheid is kopen via de outlet op de site van Humax aan te raden. De prijzen liggen lager, maar je hebt wel een jaar garantie. En het zal niet de eerste keer zijn dat men op marktplaats de 5200c en 5400c verkoopt terwijl daarbij bv. een tuner issue speelt. Helaas een vaker langskomend probleem in deze modellen. Dit is overigens wel goed en goedkoop te herstellen. Een eventueel gasket issue zal Humax gratis herstellen.

Ik raad dus liever aan de bestanden, welke men wil bewaren, z.s.m. op te slaan op een ander medium, al is natuurlijk niets voor eeuwig. Maar alles op de interne schijf laten staan, of bestanden daarop wegschrijven en de originele verwijderen, zodat in dit geval de Humax als opslag word gebruikt heeft zeker niet mijn voorkeur, en velen zijn daar al op niet leuke wijze achtergekomen. Nu heeft de 5200c al een schijf van bruto 500 Gig, en qua ruimte is dat voor velen genoeg. Zo niet, dan is er ook nog de 5400c, met een schijf van bruto 1 TB. Alleen is deze 2e hands wat moeilijker te vinden omdat de prijs ervan destijds toch wel vrij fors hoger lag. En gezien deze op hetzelfde platform is gebouwd als de 5200c en dus buiten de grotere schijf niets extra's te bieden heeft, heeft men dat verschil in prijs er vaak niet voor over.

Kortom: mijn advies is opnames die je wilt bewaren z.sm. over te zetten op andere media, en de schijf tevens regelmatig te formatteren. Ook af en toe een fabrieks- of liefst uitgebreide reset kan veel issues voorkomen en er voor zorgen dat je niet zomaar ineens merkt dat het overzetten van bestanden niet meer mogelijk is.

Gesloten