LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzeggen bij ziggo

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
reinderw
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2018 10:22

opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door reinderw »

Breaking news: Ziggo krijgt een nieuwe naam: Hotel California

You can always check in but you can never leave.

Telefonisch opzeggen is het makkelijkst zegt ziggo, niets is minder waar. je belt om op te zeggen, je krijgt vervolgens een hele serie marketing vragen voorgelegd.
Als je na een paar vragen zegt dat je de vraag niet wil beantwoorden en dat je wil opzeggen blijft de ziggo medewerkster halsstarrig en redelijk arrogant de vraag herhalen. Als ik voor de derde keer expliciet zeg dat ik de vraag niet wil beantwoorden zegt de medewerkster dat de opzegging niet kan plaatsvinden als ik de vraag niet beantwoord. Dus toen maar de incasso ingetrokken en per contactformulier opgezegd. Verder ook dit nog bij ziggo gemeld dat ik dit wel een arrogant en onbehoorlijk gedrag vind. De script voor callcentermedewerksters zal wel niet deugen.
Ben benieuwd naar hun reactie

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik ben ook wel benieuwd welke vraag je dan niet wou beantwoorden.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door witte angora »

Het kan veel makkelijker. Als je met KPN of T-Mobile verder wil, verzorgen zij de opzegging (van andere providers weet ik het niet).

Wat jouw ervaring betreft: aan de telefoon kan er wel meer niet, wat achteraf dus wél kan. Het call-center maakt er gewoon een puinhoop van, en dat is intern al bekend.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door reggie2 »

witte angora schreef:Het kan veel makkelijker. Als je met KPN of T-Mobile verder wil, verzorgen zij de opzegging (van andere providers weet ik het niet).

Wat jouw ervaring betreft: aan de telefoon kan er wel meer niet, wat achteraf dus wél kan. Het call-center maakt er gewoon een puinhoop van, en dat is intern al bekend.

Dat doet Ziggo ook, ik word altijd netjes behandelt bij de klantendienst van Ziggo.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door witte angora »

reggie2 schreef:
witte angora schreef:Het kan veel makkelijker. Als je met KPN of T-Mobile verder wil, verzorgen zij de opzegging (van andere providers weet ik het niet).

Wat jouw ervaring betreft: aan de telefoon kan er wel meer niet, wat achteraf dus wél kan. Het call-center maakt er gewoon een puinhoop van, en dat is intern al bekend.

Dat doet Ziggo ook, ik word altijd netjes behandelt bij de klantendienst van Ziggo.
Ik geloof je graag, maar toen ik eind 2016 noodgedwongen een andere provider moest zoeken (de kabelaar stopte ermee) moest ik evengoed zelf met de kabelaar de exacte opzegdatum kortsluiten. En dat was in het hele dorp zo.

Maar dat is niet waar het om gaat, de topicstarter wil weg bij Ziggo, en volgens de OP is het callcentre weer bezig er een puinhoop van te maken.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door mahadma »

Die vraag zal dan wel heel erg bijzonder zijn geweest die u niet wilde beantwoorden, ik ben nieuwsgierig geworden. Schrijf die vraag eens hier, kunnen we mee oordelen.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Soms denk ik met dit soort dingen. Je kan wel enorm bij je principes blijven, maar wellicht was in dit geval een antwoord geven(al dan niet het echte antwoord) vele malen makkelijker geweest.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door reggie2 »

witte angora schreef: Ik geloof je graag, maar toen ik eind 2016 noodgedwongen een andere provider moest zoeken (de kabelaar stopte ermee) moest ik evengoed zelf met de kabelaar de exacte opzegdatum kortsluiten. En dat was in het hele dorp zo.

Maar dat is niet waar het om gaat, de topicstarter wil weg bij Ziggo, en volgens de OP is het callcentre weer bezig er een puinhoop van te maken.

Ik zeg sowieso altijd ook zelf op, dan weet je zeker dat het opgezegd is.

Wat de vraag van TS betreft , ben ik benieuwd wat er gevraagd werd. Ik herken Ziggo daar namelijk niet in.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door yan »

Tegenvragen bij opzeggen zijn leuk voor de provider, maar de klant is niet verplicht daar aan mee te werken.
Opgezegd = opgezegd.: blokkeren en klaar.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door sylvesterb »

yan schreef:Tegenvragen bij opzeggen zijn leuk voor de provider, maar de klant is niet verplicht daar aan mee te werken.
Opgezegd = opgezegd.: blokkeren en klaar.
onzin, je hebt pas opgezegt als de medewerker de procedure heeft doorlopen. In dit geval is er telefonische niet opgezegd. Dit weet TS ook. Ben wel benieuwd wat de vraag nu was en heb sterk het vermoeden dat de arrogantie van de medewerker niet zo zomaar ontstond.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door scontra »

reinderw schreef:Breaking news: Ziggo krijgt een nieuwe naam: Hotel California


Ben benieuwd naar hun reactie

Dacht even dat er echt iets te exceptioneels te melden viel, maar dat blijkt gelukkig allemaal heel erg mee te vallen. :)


Waarom moeilijk doen als het makkelijk ook kan, nieuwe provider (als die er tenminste komt) het werk laten doen, maar wel zelf alles in één in de gaten houden.
Laatst gewijzigd door scontra op 02 mar 2018 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door yan »

sylvesterb schreef:
yan schreef:Tegenvragen bij opzeggen zijn leuk voor de provider, maar de klant is niet verplicht daar aan mee te werken.
Opgezegd = opgezegd.: blokkeren en klaar.
onzin, je hebt pas opgezegt als de medewerker de procedure heeft doorlopen. In dit geval is er telefonische niet opgezegd. Dit weet TS ook. Ben wel benieuwd wat de vraag nu was en heb sterk het vermoeden dat de arrogantie van de medewerker niet zo zomaar ontstond.
onzin, als de medewerker niet mee-werkt door antwoord op niet-relevante vragen te eissen. dan is de mededeling van opzegging voldoende.
Ik ga er van uit dat het geen vraag is geweest om de identiteit van de opzegger vast te stellen, maar een vraag over de dienstverlening.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door grun »

Misschien had die medewerker gewoon haar/zijn dag niet. Gewoon nog eens bellen, dan krijg je vast een andere medewerker aan de lijn, het is een groot bedrijf. Overigens is het normaal dat medewerkers van de afdeling retentie proberen om bestaande klanten vast te houden door ze een aanbod te doen. Bijvoorbeeld door een paar maanden korting te geven. In een dergelijk geval zou je gewoon kunnen zeggen: ik stel uw aanbod op prijs maar ik heb een besluit genomen en ik wil graag overstappen. Ik stel voor dat u mijn verzoek in behandeling neemt want ik kom niet op dit besluit terug.

Ziggowebteam
verified
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
Contacteer:

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

Goedemiddag,

Vervelende ervaring :( Ik was natuurlijk niet bij het gesprek en weet niet wat er is gevraagd, maar kan me wel voorstellen dat je niet altijd zin hebt om op alle vragen antwoord te geven. Je zal immers ook niet voor niets willen opzeggen. Sorry!

Uit je verhaal begrijp ik verder dat je de incasso hebt ingetrokken. Dit staat je natuurlijk vrij, maar ik raad het af. Hierdoor kan je tegen vervelende incassokosten aanlopen. Mocht de opzegging in ieder geval nog niet zijn doorgevoerd, dan kan je jezelf laten bellen door je nummer op https://www.ziggo.nl/klantenservice/abo ... /opzeggen/ achter te laten. Mijn collega's bellen je dan direct op. Een andere optie is het opzegformulier invullen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/abo ... formulier/. Uiteraard mag je mij ook altijd even een privébericht sturen met je klantnummer en adres, dan help ik je verder :)

Groet,
Ben van Ziggo

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het probleem met telefonisch opzeggen is dat je geen bewijs hebt. Ik kan me voorstellen dat sommige bedrijven dat er prettig aan vinden. Als de opzegging niet goed wordt verwerkt, dan mag je het gaan aantonen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door mahadma »

alfatrion schreef:Het probleem met telefonisch opzeggen is dat je geen bewijs hebt. Ik kan me voorstellen dat sommige bedrijven dat er prettig aan vinden. Als de opzegging niet goed wordt verwerkt, dan mag je het gaan aantonen.
Als er binnen korte termijn een email bevestiging komt is er niets mis mee. En zij nemen de gesprekken op, wat let je om het zelf ook op te nemen, dat mag en hoef je niet te melden vooraf. Een eenvoudig appje doet wonderen.

stofzuigertje

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Domme Callcenter medewerker!

De vraag is waarom je weg gaat en als je een of meerdere redenen noemde mag ze dat aanklikken.
Hele lijst afwerken is vragen om boze ex klanten.

Veel voorkomende;
Overleden en erfgenamen willen van Ziggo af.

Studenten die liever naar de 17" Klaptop kijken dan TV en op hun tijden.... ze hebben vaak geen TV meer om die reden of niet gebruikte glasbak en de analoge zal eruit gaan...

Prijs, kale Internet van Telfort is nauwelijks trager en wel veel goedkoper omdat je niet verplicht bent TV en Telefoon af te nemen bij hun.

Storingsgevoelige Hoerenzoon box want zo noemen ze die kastjes... oude Humax, Cisco of Samsung met HD en iets grotere 3 TB schijf erin werkt net zo goed.... en we gaan geen €4,- per maand betalen voor extra zooi die je ook eenmalig kunt kopen van oude Ziggo klanten.


Maar als ik Grun hierboven mag geloven.... we moeten als trouwe klanten regelmatig opzeggen en dan krijgen we een leuke blijf toch bij ons aanbieding die trouwe vaste klanten die het niet doen mis lopen?
Dat kan nog druk worden als iedereen zegt weg te willen en dan zich graag laat ompraten tot enkele maanden korting of zo.........

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

oude Humax, Cisco of Samsung met HD en iets grotere 3 TB schijf erin werkt net zo goed.... en we gaan geen €4,- per maand betalen voor extra zooi die je ook eenmalig kunt kopen van oude Ziggo klanten.
Ben benieuwd hoe je die geactiveerd krijgt , kun je me dat uitleggen ?
Prijs, kale Internet van Telfort is nauwelijks trager
Jij kunt ook zelfs een paard laten lachen he :lol: :lol: :lol: :lol:

Telfort :
Max. downloadsnelheid: 100 Mb/s | Max. uploadsnelheid: 10 Mb/s
Ziggo :
Max. downloadsnelheid: 400 Mb/s | Max. uploadsnelheid: 40 Mb/s
Laatst gewijzigd door bprosman op 02 mar 2018 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door grun »

stofzuigertje schreef:Maar als ik Grun hierboven mag geloven.... we moeten als trouwe klanten regelmatig opzeggen en dan krijgen we een leuke blijf toch bij ons aanbieding die trouwe vaste klanten die het niet doen mis lopen?
Ja, dat is een stokpaardje van me. In een verzadigde markt kun je het beste (dreigen met) overstappen, dat is de enige manier om commerciele bedrijven onder druk te zetten. Zij verliezen een klant en de concurrent krijgt er eentje bij. Doe je dit niet, dan gaan de tarieven omhoog. Niet omdat het nodig is, maar omdat het kan.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door mp2017 »

alfatrion schreef:Het probleem met telefonisch opzeggen is dat je geen bewijs hebt. Ik kan me voorstellen dat sommige bedrijven dat er prettig aan vinden. Als de opzegging niet goed wordt verwerkt, dan mag je het gaan aantonen.

Inderdaad.
Opzeggen schriftelijk en daarvoor is het "Mijn Ziggo", daar kan je de stappen met succes doorlopen.
Ik begrijp niet, dat mensen altijd het bedrijf de schuld geven, als ze zelf niet weten hoe te handelen!

Gesloten