LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betaald voor telefonische installatie van virusscanner?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
jmajanssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2018 13:21

Betaald voor telefonische installatie van virusscanner?

Ongelezen bericht door jmajanssen »

Op 17 april jl. kreeg ik een mailtje van Norton by Symantec over abonnement verlenging Het bedrag van .€ 144.98 is op 17 april, 2018 automatisch afgeschreven van je bankrekening voor nog een jaar bescherming. ( NB dit bedrag is pas op 19 april afgeschreven , zie hieronder)
Deze bescherming geldt voor beide laptops ( van mijn vrouw en van mij!)
Op 19 april was het Norton programma goed geïnstalleerd op de laptop van mijn vrouw en op mijn laptop nog niet. Aangezien het mij niet lukte wilde ik de helpdesk van Norton gaan bellen. Ik ben het telefoonnummer gaan opzoeken op de website en ben rond 10.00 uur gaan bellen naar het volgende desbetreffende nummer . Ik werd doorverbonden met de helpdesk. Het was een meneer die Engels sprak met een accent ( te noemen mr.x). Ik heb hem de situatie uitgelegd en moest hem enkele gegevens doorgeven van het mailtje van afgelopen dinsdag ( 17 april)
Hij gaf aan dat het abonnement wat ik had, maar voor één apparaat was, hetgeen ik tegensprak. Maar hij zei dat ik een tijdje geleden een mail had gekregen waarin dit vermeld stond!! Dit mailtje had ik dus niet gekregen of had ik over het hoofd gezien. Maar hij zou het wel oplossen. Hij moest wel toegang krijgen tot mijn computer om het een en ander te kunnen bekijken. ( normaal doe je dit niet, maar iemand van de helpdesk van het antivirusprogramma moest natuurlijk helemaal te vertrouwen zijn!!!). Mijnheer had met zijn baas gesproken en kon mij een aanbieding doen voor 2 computers en voor het hele leven ( live time).De betalingen kon ik doen per creditcard of per I-deal. Ik heb gekozen voor het laatste. Dit waren de eerste vier betalingen ( zie onder 10.28 en 10.37 uur). Na de betaling gaf hij aan dat er veel “infecties “waren en hij deze eerst moest wegwerken. Ik kon de telefoon uitschakelen en hij zou mij na 20 minuten terugbellen. Ik zag dat hij gedurende die tijd bezig was op mijn computer.
Inderdaad belde hij terug na 20 minuten. Naderhand, toen bleek dat hij een oplichter was, ben ik gaan kijken naar het telefoonnummer waarmee hij gebeld had: …een heel vreemd telefoonnummer
Na alles bij elkaar ruim 1 ½ uur ( zie tijdstip betalingen) bezig te zijn geweest zei hij dat de pc weer in orde was. Ik zei hem dat de laptop van mijn vrouw ook nog in orde gemaakt moest worden maar die kosten had hij nog niet in rekening gebracht en dat is daarna nog geregeld!! ( 11.35 en 11.37 uur). Hij zou mij daar morgenvroeg om 9.00 uur over terug bellen,
Er moet wel vermeld worden dat mijn Norton antivirusprogramma weer functioneerde!!!
Daarna ging het leven weer verder en ging op mijn IPad kijken of alles van mijn bankrekening was afgeschreven, maar tot mijn verbazing was buiten de 4 bedragen ook het bedrag voor verlenging van Norton a €144.98 afgeschreven. Meteen heb ik de telefoon gepakt en weer het desbetreffende nummer gekozen en aan de telefoniste doorgegeven wat mijn probleem was. Zij heeft mij doorgestuurd naar een andere medewerker. Die het probleem met mij zou bekijken. Ik weet niet meer zeker hoe de naam van deze heer was. Ik probeerde hem het probleem uit te leggen. Hij vroeg mij hoe de naam van mr.x was. Ik zei dat ik dit niet wist maar dat hij wel Engels sprak met een accent. Hij zei dat dit niet kon omdat er geen Engels sprekende mensen waren op de helpdesk. Toen de vraag welk telefoonnummer ik vanmorgen heb gebeld . Mijn antwoord: hetzelfde nummer wat ik net heb gekozen en u aan de lijn heb gekregen. Tot 4 maal toe zei hij dat dit niet kon. En ik erover heen dat dit absoluut wel het geval was. Toen werd ik eindelijk geloofd. Nou, daar moest deze heer even overleggen.
In ieder geval kreeg ik op een bepaald moment een andere medewerker aan de telefoon die de ernst van de zaak wel inzag en mij op een prettige manier te woord stond. Na kort overleg met deze heer heb ik contact opgenomen met mijn bank of die nog iets voor mij kon regelen. Maar helaas het geld was al “doorgesluisd” ( of hoe het ook heten mag)
Hierna weer lang gesprek met de medewerker die ook bij mij in de computer wilde kijken. Ik had ook nog aangegeven dat sinds het onderhoud met mr.x iets vreemds stond onder aan de takenbalk: “ pc-hulp en enkele cijfers”. Deze heer heeft in ieder geval dit kunnen verwijderen en nog meer “nare” dingen die mr.x had achtergelaten.
Gelukkig kon ik daarna weer normaal werken op mijn computer, maar van het geld geen spoor.
Daarna heb ik getracht op allerlei manieren om het geld terug te krijgen, maar hier werd iedere keer negatief op gereageerd. Ik hoop dat er nog meer mensen zijn die dit probleem hebben meegemaakt.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 jul 2018 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

juliomariner
Berichten: 4818
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Betaald voor telefonische installatie van virusscanner?

Ongelezen bericht door juliomariner »

De kans dat Mr X bij Norton werkt lijkt me 0,000000000001 %
U bent duidelijk professioneel uitgenomen door een oplichter. Ik zou als ik u was Norton eraf gooien en een nieuwe virusscanner van een ander merk installeren. Ik vermoed namelijk dat Mr X de uwe zo heeft gemanipuleerd dat allerlei malware welke hij heeft geinstalleerd niet gedetecteerd worden.
De consumentenbond heeft trouwens aangegeven dat het verstandiger is als het abbonement afgelopen is het programma niet te verlengen maar een nieuwe te installeren.
Ik zou trouwens zolang uw conputers niet bewezen veilig zijn geen bankzaken of creditcard gegevens voa deze computers in te geven

Spacestar
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2017 17:30

Re: Betaald voor telefonische installatie van virusscanner?

Ongelezen bericht door Spacestar »

Bijna € 145!! wat een bedrag!! voor een upgrade, die kosten normaal 3-4 tientjes.
TS is ECHT opgelicht!
Ik verkoop momenteel Kaspersky Internet Security (jajaja ik weet het 'Russische' verhaal) voor 20 euro (opruimingsprijs leverancier) met gebruik op 3 computers.
Mijn advies, verleng uw licentie niet via de site van de fabrikant, vaak is de prijs veel hoger dan in een 'normale' computerwinkel.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Betaald voor telefonische installatie van virusscanner?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

jmajanssen schreef:Op 17 april jl. kreeg ik een mailtje van Norton by Symantec over abonnement verlenging Het bedrag van .€ 144.98 is op 17 april, 2018 automatisch afgeschreven van je bankrekening voor nog een jaar bescherming. ( NB dit bedrag is pas op 19 april afgeschreven , zie hieronder)
Deze bescherming geldt voor beide laptops ( van mijn vrouw en van mij!)
Op 19 april was het Norton programma goed geïnstalleerd op de laptop van mijn vrouw en op mijn laptop nog niet. Aangezien het mij niet lukte wilde ik de helpdesk van Norton gaan bellen. Ik ben het telefoonnummer gaan opzoeken op de website en ben rond 10.00 uur gaan bellen naar het volgende desbetreffende nummer . Ik werd doorverbonden met de helpdesk. Het was een meneer die Engels sprak met een accent ( te noemen mr.x). Ik heb hem de situatie uitgelegd en moest hem enkele gegevens doorgeven van het mailtje van afgelopen dinsdag ( 17 april)
Hij gaf aan dat het abonnement wat ik had, maar voor één apparaat was, hetgeen ik tegensprak. Maar hij zei dat ik een tijdje geleden een mail had gekregen waarin dit vermeld stond!! Dit mailtje had ik dus niet gekregen of had ik over het hoofd gezien. Maar hij zou het wel oplossen. Hij moest wel toegang krijgen tot mijn computer om het een en ander te kunnen bekijken. ( normaal doe je dit niet, maar iemand van de helpdesk van het antivirusprogramma moest natuurlijk helemaal te vertrouwen zijn!!!). Mijnheer had met zijn baas gesproken en kon mij een aanbieding doen voor 2 computers en voor het hele leven ( live time).De betalingen kon ik doen per creditcard of per I-deal. Ik heb gekozen voor het laatste. Dit waren de eerste vier betalingen ( zie onder 10.28 en 10.37 uur). Na de betaling gaf hij aan dat er veel “infecties “waren en hij deze eerst moest wegwerken. Ik kon de telefoon uitschakelen en hij zou mij na 20 minuten terugbellen. Ik zag dat hij gedurende die tijd bezig was op mijn computer.
Inderdaad belde hij terug na 20 minuten. Naderhand, toen bleek dat hij een oplichter was, ben ik gaan kijken naar het telefoonnummer waarmee hij gebeld had: …een heel vreemd telefoonnummer
Na alles bij elkaar ruim 1 ½ uur ( zie tijdstip betalingen) bezig te zijn geweest zei hij dat de pc weer in orde was. Ik zei hem dat de laptop van mijn vrouw ook nog in orde gemaakt moest worden maar die kosten had hij nog niet in rekening gebracht en dat is daarna nog geregeld!! ( 11.35 en 11.37 uur). Hij zou mij daar morgenvroeg om 9.00 uur over terug bellen,
Er moet wel vermeld worden dat mijn Norton antivirusprogramma weer functioneerde!!!
Daarna ging het leven weer verder en ging op mijn IPad kijken of alles van mijn bankrekening was afgeschreven, maar tot mijn verbazing was buiten de 4 bedragen ook het bedrag voor verlenging van Norton a €144.98 afgeschreven. Meteen heb ik de telefoon gepakt en weer het desbetreffende nummer gekozen en aan de telefoniste doorgegeven wat mijn probleem was. Zij heeft mij doorgestuurd naar een andere medewerker. Die het probleem met mij zou bekijken. Ik weet niet meer zeker hoe de naam van deze heer was. Ik probeerde hem het probleem uit te leggen. Hij vroeg mij hoe de naam van mr.x was. Ik zei dat ik dit niet wist maar dat hij wel Engels sprak met een accent. Hij zei dat dit niet kon omdat er geen Engels sprekende mensen waren op de helpdesk. Toen de vraag welk telefoonnummer ik vanmorgen heb gebeld . Mijn antwoord: hetzelfde nummer wat ik net heb gekozen en u aan de lijn heb gekregen. Tot 4 maal toe zei hij dat dit niet kon. En ik erover heen dat dit absoluut wel het geval was. Toen werd ik eindelijk geloofd. Nou, daar moest deze heer even overleggen.
In ieder geval kreeg ik op een bepaald moment een andere medewerker aan de telefoon die de ernst van de zaak wel inzag en mij op een prettige manier te woord stond. Na kort overleg met deze heer heb ik contact opgenomen met mijn bank of die nog iets voor mij kon regelen. Maar helaas het geld was al “doorgesluisd” ( of hoe het ook heten mag)
Hierna weer lang gesprek met de medewerker die ook bij mij in de computer wilde kijken. Ik had ook nog aangegeven dat sinds het onderhoud met mr.x iets vreemds stond onder aan de takenbalk: “ pc-hulp en enkele cijfers”. Deze heer heeft in ieder geval dit kunnen verwijderen en nog meer “nare” dingen die mr.x had achtergelaten.
Gelukkig kon ik daarna weer normaal werken op mijn computer, maar van het geld geen spoor.
Daarna heb ik getracht op allerlei manieren om het geld terug te krijgen, maar hier werd iedere keer negatief op gereageerd. Ik hoop dat er nog meer mensen zijn die dit probleem hebben meegemaakt.
Het tarief wat je hebt betaald is veel te hoog. Zie de site van Norton:

https://nl.norton.com/products?ctry=NL& ... I2=3881394

Het lijkt erop dat je Norton niet heb gekocht via het officiële kanaal. Ik zou je aanraden je PC goed te laten controleren voor je straks besmet bent met een virus die je bankrekening leeghaalt. Ik zie echt technische geen enkele rede waarom Norton bij jouw gaat inloggen om virussen te verwijderen e.d.

Ik vermoed dat mr.x en "deze heer" met elkaar verbonden zijn. Welk nummer heb je gebeld?

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Betaald voor telefonische installatie van virusscanner?

Ongelezen bericht door piet987654 »

Er zijn en blijven altijd mensen die liever veel geld betalen voor iets wat ook gratis kan. Betalen voor een virus scanner terwijl er een erg goede gratis en legaal op uw computer staat, namelijk: Defender. Begrijpen zal ik dit waarschijnlijk nooit.

stofzuigertje

Re: Betaald voor telefonische installatie van virusscanner?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ruim 2 maanden later pas klagen?

1 Je bent te laat voor terug boeken auto incasso bij je eigen bank dus jammer!

2 Via een andere website had je bij tijdig vragen het advies van mijn gekregen, www.helpmij.nl te raadplegen hoe je Norton eraf kon halen en welke betaalde of gratis je als alternatief kon installeren en volledige uitleg.

3 Ga naar je online functie van je bank en laat deze rekening blokkeren voor auto incasso, dan ben je volgend jaar hier vanaf en kunnen ze niets meer pakken!

JanWbr
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2018 13:30

Re: Betaald voor telefonische installatie van virusscanner?

Ongelezen bericht door JanWbr »

Windows Defender, Panda Dome, Kaspersky Free, Avira Free, het zijn allemaal virusscanners die niks kosten. Ben je niet iemand die allerlei obscure sites bezoekt, dan voldoen die scanners prima. Op https://www.av-comparatives.org/ kun je kijken welke scanners het goed doen bij periodieke tests. Betalen voor antivirussoftware heb ik mijn hele leven nog niet gedaan, ook niet in de tijd dat ik nog warez-sites bezocht. Eigenlijk is computeren een kwestie van gezond verstand. Daarbij hoort ook het gevraagde bedrag voor Norton. Ik zou me een hoedje schrikken bij zo'n bedrag. Ook mensen die met zo'n raar Engels accent spreken bij een helpdesk zijn een teken dat iets niet in de haak is. Dus telefoon afsluiten en eens op internet kijken wat de normale prijs is. Kortom: logisch nadenken mensen!

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Betaald voor telefonische installatie van virusscanner?

Ongelezen bericht door Boesta »

Weet u zeker dat degene die de automatische incasso heeft uitgevoerd uw handtekening daarvoor van u gekregen heeft..?

Indien dit niet zo is kunt u alsnog contact opnemen met uw bank en het bedrag terug laten boeken. Dat kan tot +- 1 jaar na afschrijving. Maar alleen als ze niet over een "papieren" handtekening van u beschikken. Het duurt wel wat langer voor u uw geld terug heeft. Uw bank zal bij de ontvanger vragen om de toestemming die ze van u gekregen zouden moeten hebben. Zij hebben een 3tal weken de tijd om dit aan de bank te tonen, doen ze of kunnen ze dat niet wordt uw geld teruggestort..

willemwriter
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 aug 2004 11:19

Re: Betaald voor telefonische installatie van virusscanner?

Ongelezen bericht door willemwriter »

Ik gebruik al vele jaren en zonder ooit problemen ermee te hebben ervaren Norton, met een jaarlijkse verlenging van ca. 90,- Meerdere malen had ik pc problemen en stond de helpdesk me op geweldige wijze in het Nederlands terzijde. Kortom: ik heb alleen maar goede ervaringen met Norton. Indachtig de inhoud van uw klacht vermoed ik dat oplichters aan het werk zijn geweest, sowieso als Engels als voertaal werd gebruikt, waar de echte helpdesk je in het Nederlands verder helpt.

juliomariner
Berichten: 4818
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Betaald voor telefonische installatie van virusscanner?

Ongelezen bericht door juliomariner »

In plaats van te verlengen voor 90 euro kunt u beter een nieuw pakket kopen vanaf 20 euries

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Betaald voor telefonische installatie van virusscanner?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Verlenging voor 90 €…? Dezelfde leverancier als Ts?

Gesloten