LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Connection kit van Apple onbruikbaar na update iOS 11.2

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Tjetje1
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2018 15:35

Connection kit van Apple onbruikbaar na update iOS 11.2

Ongelezen bericht door Tjetje1 »

Al jaren gebruik ik voor het uploaden van foto’s vanaf mijn sd kaart naar mijn Ipad een connection kit. Deze gekocht voor 30 euro bij mijn 1e Ipad. Nadat mijn Ipad in 2015 bij een inbraak is gestolen, heb ik een Ipad air gekocht, waarbij ik een nieuw tussenstuk moest kopen voor wederom 30 euro om nog steeds mijn foto’s over te kunnen zetten. Afgelopen week kreeg ik de melding dat het asseccoire niet geschikt is voor de ipad. Bij de apple winkel kwam men er achter dat bij de laatste update deze asseccoires niet meer door Apple ondersteunt worden. Deze functie van de Ipad is één van de belangrijkste redenen waarom ik de Ipad heb en ook altijd mee op vakante neem.
Het is toch raar dat na 2 jaar Apple zijn eigen producten niet meer ondersteunt!

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Connection kit van Apple onbruikbaar na update iOS 11.2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tjetje1 schreef:Al jaren gebruik ik voor het uploaden van foto’s vanaf mijn sd kaart naar mijn Ipad een connection kit. Deze gekocht voor 30 euro bij mijn 1e Ipad. Nadat mijn Ipad in 2015 bij een inbraak is gestolen, heb ik een Ipad air gekocht, waarbij ik een nieuw tussenstuk moest kopen voor wederom 30 euro om nog steeds mijn foto’s over te kunnen zetten. Afgelopen week kreeg ik de melding dat het asseccoire niet geschikt is voor de ipad. Bij de apple winkel kwam men er achter dat bij de laatste update deze asseccoires niet meer door Apple ondersteunt worden. Deze functie van de Ipad is één van de belangrijkste redenen waarom ik de Ipad heb en ook altijd mee op vakante neem.
Het is toch raar dat na 2 jaar Apple zijn eigen producten niet meer ondersteunt!
Bijzonder, is dat een originele connection kit?

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Connection kit van Apple onbruikbaar na update iOS 11.2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Overigens, net gecheckt: mijn iPad Air 2 uit 2015 draait op IOS 11.2.6 en werkt nog probleemloos met de originele kit.

Tjetje1
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2018 15:35

Re: Connection kit van Apple onbruikbaar na update iOS 11.2

Ongelezen bericht door Tjetje1 »

Helaas die van mij niet. Ik krijg de melding:”dit asseccoire is niet geschikt voor deze Ipad” het zijn originele asseccoires.

Math B.
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mar 2018 19:58

Re: Connection kit van Apple onbruikbaar na update iOS 11.2

Ongelezen bericht door Math B. »

Tjetje1 schreef:Helaas die van mij niet. Ik krijg de melding:”dit asseccoire is niet geschikt voor deze Ipad” het zijn originele asseccoires.

Als je ff wacht, werkt het dan niet?
Ik krijg ook deze melding, maar het werkt dan achteraf wel!

Tjetje1
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2018 15:35

Re: Connection kit van Apple onbruikbaar na update iOS 11.2

Ongelezen bericht door Tjetje1 »

Helaas dan ook niet. Het werkt af en toe wanneer ik de Ipad helemaal uitschakel en weer opnieuw aanzet en de connecting kit erin heb zitten.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Connection kit van Apple onbruikbaar na update iOS 11.2

Ongelezen bericht door renewouters »

Bij mij mij werkt het ook nog. Ik denk dat er eerder sprake is van een toevallige loop van omstandigheden waardoor er een verband met de OS versie lijkt te bestaan maar er iets anders aan de hand is. Probeer de kit eens op een oudere iPad (met een ouder OS).

Verwijderd

Re: Connection kit van Apple onbruikbaar na update iOS 11.2

Ongelezen bericht door Verwijderd »

En wederom mag er een volledig functioneel apparaat naar de schroothoop gebracht worden. Lang leve de technologische degeneratie!

stofzuigertje

Re: Connection kit van Apple onbruikbaar na update iOS 11.2

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Air 1 of 2 of kun je deze update terug zetten....

Een gelukkige Ubuntu gebruiker die dit zelden mee maakte!

Tjetje1
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2018 15:35

Re: Connection kit van Apple onbruikbaar na update iOS 11.2

Ongelezen bericht door Tjetje1 »

Terugzetten gaat niet volgens de service afdling van Apple. Een oude Ipad heb ik niet.

Tjetje1
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2018 15:35

Re: Connection kit van Apple onbruikbaar na update iOS 11.2

Ongelezen bericht door Tjetje1 »

In de Apple winkel heeft de medewerker met verschillende snoertjes op zijn telefoon en Ipad alles uitgeprobeerd, omdat ik en hij ook dacht dat of het ene of het andere kapot/beschadigd zou kunnen zijn. Na alles geprobeerd te hebben bleef de melding komen dat de asseccoire niet geschikt is voor deze Ipad. Één keer werkte het toen de Ipad helemaal uit gezet was. De keer daarna helaas weer niet. De medewerker heeft op de Apple site gekeken naar mogelijke oplossingen, maar daar kwam naar voren dat door de laatste update de connection kit niet meer ondersteund wordt.
Vervolgens heb ik thuis nog naar Apple Support gebeld, maar daar werd ik helemaal niet wijzer. Het enige wat er gezegd werd is dat ze het zouden melden.

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Connection kit van Apple onbruikbaar na update iOS 11.2

Ongelezen bericht door Holy53 »

JohnTheBassist schreef:En wederom mag er een volledig functioneel apparaat naar de schroothoop gebracht worden. Lang leve de technologische degeneratie!
Beetje heel voorbarige kreet. Een gebruiker met probleem!

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Connection kit van Apple onbruikbaar na update iOS 11.2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Holy53 schreef:
JohnTheBassist schreef:En wederom mag er een volledig functioneel apparaat naar de schroothoop gebracht worden. Lang leve de technologische degeneratie!
Beetje heel voorbarige kreet. Een gebruiker met probleem!
Inderdaad, aangezien het bij mij met dezelfde hardware en software prima werkt.

Gesloten