LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN frustreert de aanleg van glasvezel

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

KPN frustreert de aanleg van glasvezel

Ongelezen bericht door Radar »

Snel internet is steeds belangrijker en dat is mogelijk via glasvezel. In Nederland houden zo'n 40 partijen zich bezig met de aanleg van glasvezel. En iedereen wil een graantje meepikken. Er is onderling een keiharde concurrentiestrijd gaande: wie legt in welke gemeente als eerste glasvezel aan. Door deze glasvezeloorlog trekt de consument aan het kortste eind. Burgers moeten vaak onnodig lang wachten op hun snelle internetverbinding.

Kijk hier de uitzending terug: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... glasvezel/

HansdenVB

Re: KPN frustreert de aanleg van glasvezel

Ongelezen bericht door HansdenVB »

Van kpn liegen ze ook nog er stond hier een dame aan de deur te beweren dat zodra glasvezel was aangelegd in de wijk (zijn ze nu mee bezig) 'ALLE' andere internet verbindingen direct stoppen met werken. Heb haar gemeld dat ik niet op de hoogte was dat ziggo ging stoppen met leveren mevrouw werd rood en ging er vandoor omdat ze inzag dat ik niet in de leugen trapte schandalig want ouderen trappen hier wel in.

16again
Berichten: 16081
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: KPN frustreert de aanleg van glasvezel

Ongelezen bericht door 16again »

HansdenVB schreef:
07 sep 2020 18:53
Van kpn liegen ze ook nog er stond hier een dame aan de deur te beweren dat zodra glasvezel was aangelegd in de wijk (zijn ze nu mee bezig) 'ALLE' andere internet verbindingen direct stoppen met werken. Heb haar gemeld dat ik niet op de hoogte was dat ziggo ging stoppen met leveren mevrouw werd rood en ging er vandoor omdat ze inzag dat ik niet in de leugen trapte schandalig want ouderen trappen hier wel in.
Kwalijk, maar naar alle waarschijnlijkheid is dit bedriegen vooral commissie gedreven, en niet door KPN opgelegd.
Gewoon over-ambitieuze verkoper, die boekje te buiten gaat

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: KPN frustreert de aanleg van glasvezel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom zouden ouderen daar wel in trappen? Zijn die allemaal dement of zo?

Dat er een streek wordt uitgehaald, is erg genoeg, maar die hoeft niet erger gemaakt te worden door andere slachtoffers te benoemen.

16again
Berichten: 16081
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: KPN frustreert de aanleg van glasvezel

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
07 sep 2020 19:12
Waarom zouden ouderen daar wel in trappen? Zijn die allemaal dement of zo?
Niet allemaal. Dat beweert HansdenVB ook helemaal niet. Maar ik ben wel met hem eens dat het verhaal in oudere leeftijdscategorie een hogere slagingskans heeft.

Lady1234 schreef:
07 sep 2020 19:12
Dat er een streek wordt uitgehaald, is erg genoeg, maar die hoeft niet erger gemaakt te worden door andere slachtoffers te benoemen
HansdenVB maakt helemaal niets erger. Integendeel, hij waarschuwt juist.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: KPN frustreert de aanleg van glasvezel

Ongelezen bericht door Nijogeth »

WiFi is toch echt niet toereikend om te gamen, nooit niet. Overigens is de glasvezel die ik in mijn nieuwe appartement ga krijgen wel overkill, maar aangezien de prijs niet hoger is dan bij de halve snelheid, kies ik uiteraard voor de hogere snelheid.

michaelrutten1968
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2020 21:14

Re: KPN frustreert de aanleg van glasvezel

Ongelezen bericht door michaelrutten1968 »

Wat een onzin, ik woon in Bergen op Zoom en men zegt elke keer dat de verhuurder dit tegenhoudt en omdat ik dus in een flat woon zij geen glasvezel in de woning aanleggen, tig mails verstuurd naar de leverancier maar daarop wordt niet meer gereageerd. Woningbouw heeft gewoon toestemming gegeven.

Glasvezel de Wolde
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2020 21:34

Re: KPN frustreert de aanleg van glasvezel

Ongelezen bericht door Glasvezel de Wolde »

*knip*

Moderator: Deze post is per abuis goedgekeurd. Als je dan toch reclame gaat maken, dan is het wellicht iets minder opzichtig om als username niet de naam van het initiatief waar je reclame voor maakt te kiezen.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 sep 2020 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verkapte reclame voor eigen initiatief

16again
Berichten: 16081
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: KPN frustreert de aanleg van glasvezel

Ongelezen bericht door 16again »

breien schreef:
07 sep 2020 21:25
Om spelletjes te doen heb je niet eens internet nodig. Ganzenbord, Mensergerjeniet, Pesten, er zijn zo veel spelletjes
Ben je hier op je plaats? Dit is het Telefoon/internet/digitaal forum

Rokico
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2020 23:23

Re: KPN frustreert de aanleg van glasvezel

Ongelezen bericht door Rokico »

ik heb met grote verbazing naar de uitzending over snel internet gekeken. Men doet het voorkomen dat als je snel internet wilt dat je dan verplicht bent om glasvezel in huis te nemen. Onzin! Er wordt helemaal voorbijgegaan aan het feit dat Ziggo via de kabel allang snel internet biedt, en wel net zo snel als glasvezel. Sterker nog, het Ziggo netwerk bestaat al voor 81% uit glasvezel, alleen het laatste stukje naar de klant is nog coax. Toegegeven, er zijn in heel Nederland nog ca. 400.000 huizen zonder kabel, met name in de buitengebieden. Dat vergt grote investeringen om die ook aan te sluiten. Maar 500Mbit internet is via het Ziggo kabelnetwerk gewoon dagelijkse praktijk, daar heb je KPN helemaal niet voor nodig. Een onafhankelijk medium als Radar had dat best wel eens mogen noemen, zo wordt er een heel eenzijdig en onjuist beeld gegeven van de praktijk.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: KPN frustreert de aanleg van glasvezel

Ongelezen bericht door berndv »

Rokico schreef:
08 sep 2020 00:13
Men doet het voorkomen dat als je snel internet wilt dat je dan verplicht bent om glasvezel in huis te nemen. Onzin! Er wordt helemaal voorbijgegaan aan het feit dat Ziggo via de kabel allang snel internet biedt, en wel net zo snel als glasvezel. Sterker nog, het Ziggo netwerk bestaat al voor 81% uit glasvezel, alleen het laatste stukje naar de klant is nog coax.
Ja, daar heb je deels gelijk in. Ziggo levert inderdaad ook een downloadsnelheid van 500 mbit, dat is in lijn met de geboden snelheden van glasvezel. Maar als je dan weer kijkt naar de upload die je er bij krijgt, dan heb je bij het 500 mbit pakket een upload van 40 mbit. Nu zou dat voor velen ruim voldoende zijn (net als een download van 500 mbit), maar de uploadsnelheid staat totaal niet in verhouding tot de snelheden op glas, aangezien je op glas gelijke snelheid voor up en down krijgt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: KPN frustreert de aanleg van glasvezel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Mensen hebben het recht om te kiezen. Vandaar dat naast de kabel ook glasvezel wordt aangelegd. We willen geen monopolies in dit land. Ziggo weigert andere providers op haar kabelnetwerk, dus een glasvezelnetwerk is noodzaak. Daar maken wél verschillende providers gebruik van. Zo heb ik T-Mobile maar dat had ook KPN kunnen zijn over hetzelfde glasvezeldraadje.

Met koper (DSL) is ook niets mis. Tenzij je te ver van de telefooncentrale woont.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: KPN frustreert de aanleg van glasvezel

Ongelezen bericht door berndv »

breien schreef:
08 sep 2020 10:28
Onze voorouders leefden lang en gelukkig zonder internet
klopt. Die leefden ook zonder centrale verwarming, koelkast en bijvoorbeeld kookplaat. Dat betekent niet dat ik vandaag de dag nog zonder kan.

Natuurlijk is snel internet geen basisbehoefte, maar je kunt vandaag de dag wel met enige zekerheid zeggen dat internet wel een redelijke basisbehoefte is geworden. Sterker nog, de overheid heeft het ook als basisbehoefte benoemd. Hoewel het snelle naar mijn mening geen vereiste is.

16again
Berichten: 16081
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: KPN frustreert de aanleg van glasvezel

Ongelezen bericht door 16again »

breien schreef:
08 sep 2020 10:28
Snel internet is geen basisbehoefte. De vraag naar glasvezel wordt gecreëerd.
De vraag naar breedband wordt vooral gecreëerd......door mee te gaan met je tijd
Corona voorbeeld: meetings met beeld/geluid bij thuiswerken, schoolgaande kinderen die ineens thuis lessen moeten gaan volgen.
Windows updates van vele honderden megabytes

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: KPN frustreert de aanleg van glasvezel

Ongelezen bericht door JozJan »

Correctie: voor jóu is snel internet geen basisbehoefte. Voor anderen duidelijk wel.

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: KPN frustreert de aanleg van glasvezel

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:
08 sep 2020 13:10
Gewoon internet is een basisbehoefte. Zogenaamd snel internet via glasvezel is dat niet.
Nou, inderdaad. Niemand zit te wachten op zogenáámd snel internet. Snél internet, dát is wat we willen.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: KPN frustreert de aanleg van glasvezel

Ongelezen bericht door Nijogeth »

breien schreef:
08 sep 2020 10:28
Snel internet is geen basisbehoefte. De vraag naar glasvezel wordt gecreëerd.
Dat zielige gedoe in de uitzending. Onze voorouders leefden lang en gelukkig zonder internet.
Het wordt inderdaad tijd dat we weer in grotten gaan wonen, op ons eigen voedsel gaan jagen of dit gaan verzamelen en al het andere slopen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: KPN frustreert de aanleg van glasvezel

Ongelezen bericht door Radar »

Ik heb zomaar het donkerbruine vermoeden dat we in dit topic flink kunnen afdwalen, dus zullen we de vraag of een glasvezelverbinding tot de basisbehoeften behoort even laten voor wat 'ie is? Dank!

Groeten, fijne avond, Radar^SK

Gesloten