LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verplicht nieuw T-Mobile-jaarcontract bij verhuizing?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Daniëlle2505
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2018 19:10

Verplicht nieuw T-Mobile-jaarcontract bij verhuizing?

Ongelezen bericht door Daniëlle2505 »

Hallo...

Ik zit met iets en ik kan er met mijn verstand niet bij. En het maakt me zo ontzettend boos!
Ik heb vorig jaar na mooie praatjes van een t_mobile medewerker, mij laten ompraten tot een jaarcontract van t-mobile-thuis. Nou ben ik totaal niet tevreden maar zit netjes mijn jaar contract uit tot november. Nu is het verhaal dat ik ga verhuizen. En ik neem t-mobile dus gewoon mee. Maar nu komt het... Ik moet VERPLICHT omdat ik verhuis een nieuw jaarcontract afsluiten!!! Dit staat in de kleine lettertjes bij de voorwaarden! Ik verwacht alles maar toch niet zo een belachelijke voorwaarde? Dit zou toch niet moeten mogen? Ik vind het pure oplichterij en chantage!
En ik hoop werkelijk dat iemand mij hier mee kan helpen want ik vind dit zo oneerlijk!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Verplicht nieuw T-Mobile-jaarcontract bij verhuizing?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dit is normaal en geldt ook voor andere providers. Anders zouden providers na het verhuizen en aansluiten hoge kosten hebben en de klant toch snel kwijt kunnen zijn.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verplicht nieuw T-Mobile-jaarcontract bij verhuizing?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En hoe kwam die T-mobile medewerker dan aan uw gegevens zodat hij u met mooie praatjes kon ompraten? U wilde eigenlijk geen tv kunnen kijken en zo?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Verplicht nieuw T-Mobile-jaarcontract bij verhuizing?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Daniëlle2505 schreef:Hallo...

Ik zit met iets en ik kan er met mijn verstand niet bij. En het maakt me zo ontzettend boos!
Ik heb vorig jaar na mooie praatjes van een t_mobile medewerker, mij laten ompraten tot een jaarcontract van t-mobile-thuis. Nou ben ik totaal niet tevreden maar zit netjes mijn jaar contract uit tot november. Nu is het verhaal dat ik ga verhuizen. En ik neem t-mobile dus gewoon mee. Maar nu komt het... Ik moet VERPLICHT omdat ik verhuis een nieuw jaarcontract afsluiten!!! Dit staat in de kleine lettertjes bij de voorwaarden! Ik verwacht alles maar toch niet zo een belachelijke voorwaarde? Dit zou toch niet moeten mogen? Ik vind het pure oplichterij en chantage!
En ik hoop werkelijk dat iemand mij hier mee kan helpen want ik vind dit zo oneerlijk!
Chantage? Verplichten ze jouw om te verhuizen? De aanleg van een verbinding op een adres is de hoogste kostenpost voor een provider, zo hoog zelfs dat providers weinig tot niets verdienen aan een klant in het eerste jaar (modem, monteur, aansluiting e.d.). In het 2de jaar gaan ze natuurlijk wel verdienen en wordt er winst gemaakt. Jij vind het chantage dat zij nogmaals die kosten gaan maken zonder enige verplichting?

Je hebt een keuze:

1. Nieuw jaar contract
2. Opzeggen en afkoopsom betalen

Dit heeft niets te maken met oplichting of chantage!

Daniëlle2505
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2018 19:10

Re: Verplicht nieuw T-Mobile-jaarcontract bij verhuizing?

Ongelezen bericht door Daniëlle2505 »

Zo heb ik t wel ervaren. En meerderen met mij. Ik heb inmiddels contacten gehad met meerdere mensen ook van t mobile en die zeiden zoals t uitgelegd werd en u t begreep was onjuist. Ik mag wel opzeggen. Maar een ander zei van niet. En dat ik verplicht was een nieuw jaar contract af te sluiten. En zei erbij dat is een nadeeltje van verhuizen. Ik verzin het niet maar vond t belachelijk verplicht een jaar erbij te nemen en dat vond gelukkig niet alleen ik. Het is opgelost. En ik ga dan ook de topic verwijderen. Dank voor alle ongezouten meningen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Verplicht nieuw T-Mobile-jaarcontract bij verhuizing?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Hier worden geen topics verwijderd!

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Verplicht nieuw T-Mobile-jaarcontract bij verhuizing?

Ongelezen bericht door mahadma »

Daniëlle2505 schreef:Hallo...

Ik zit met iets en ik kan er met mijn verstand niet bij. En het maakt me zo ontzettend boos!
Ik heb vorig jaar na mooie praatjes van een t_mobile medewerker, mij laten ompraten tot een jaarcontract van t-mobile-thuis. Nou ben ik totaal niet tevreden maar zit netjes mijn jaar contract uit tot november. Nu is het verhaal dat ik ga verhuizen. En ik neem t-mobile dus gewoon mee. Maar nu komt het... Ik moet VERPLICHT omdat ik verhuis een nieuw jaarcontract afsluiten!!! Dit staat in de kleine lettertjes bij de voorwaarden! Ik verwacht alles maar toch niet zo een belachelijke voorwaarde? Dit zou toch niet moeten mogen? Ik vind het pure oplichterij en chantage!
En ik hoop werkelijk dat iemand mij hier mee kan helpen want ik vind dit zo oneerlijk!
Als het gedeleted wordt staat het hier nog even. Dan kan het andere lezers nog dienen.

Daniëlle2505
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2018 19:10

Re: Verplicht nieuw T-Mobile-jaarcontract bij verhuizing?

Ongelezen bericht door Daniëlle2505 »

Om even terug te komen op hoe de medewerker aan mijn gegevens kwam. Zoals iedereen kan weten bestaat tmobile al jaren en als provider voor thuis nog maar net. Ik ben al jaaaaaren afneemster van mn mobiel en nooit ontevreden geweest! Zodoende wist de medewerker mijn gegevens toen ik mijn mobiele abonnement vernieuwde?

alfatrion
Berichten: 21904
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Verplicht nieuw T-Mobile-jaarcontract bij verhuizing?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Daniëlle2505 schreef:Ik moet VERPLICHT omdat ik verhuis een nieuw jaarcontract afsluiten!!! Dit staat in de kleine lettertjes bij de voorwaarden! Ik verwacht alles maar toch niet zo een belachelijke voorwaarde? Dit zou toch niet moeten mogen? Ik vind het pure oplichterij en chantage!
Dit is een beding dat onredelijk bezwarend is en dat is grond om het te vernietigen (art 6:237 subs b, d en h BW). Vernietiging heeft als effect dat het beding nooit onderdeel van de overeenkomst heeft uitgemaakt.
Theotrucker schreef:Anders zouden providers na het verhuizen en aansluiten hoge kosten hebben en de klant toch snel kwijt kunnen zijn.
Ze kunnen ook het beding opnemen dat ze die kosten kunnen doorberekenen.
sylvesterb schreef:Opzeggen en afkoopsom betalen
Laat dat onredelijk bezwarend zijn op grond van art. 6:237 sub i BW. De maandelijkse bedragen zijn nog niet opeisbaar.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Verplicht nieuw T-Mobile-jaarcontract bij verhuizing?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef:
Daniëlle2505 schreef:Ik moet VERPLICHT omdat ik verhuis een nieuw jaarcontract afsluiten!!! Dit staat in de kleine lettertjes bij de voorwaarden! Ik verwacht alles maar toch niet zo een belachelijke voorwaarde? Dit zou toch niet moeten mogen? Ik vind het pure oplichterij en chantage!
Dit is een beding dat onredelijk bezwarend is en dat is grond om het te vernietigen (art 6:237 subs b, d en h BW). Vernietiging heeft als effect dat het beding nooit onderdeel van de overeenkomst heeft uitgemaakt.
Negeer mijn reactie maar want T-Mobile brengt helemaal geen voorwaarden in zoals TS stelt. Zie:
https://thuisservice.t-mobile.nl/nu-regelen/verhuizen/

De algemene voorwaarden sluiten enkel schadeclaims uit als de verhuizing niet geheel soepel verloopt.

https://thuisservice.t-mobile.nl/thuis- ... i-2018.pdf

6.3 Als T-Mobile Thuis jouw verhuizing goedkeurt, dan zal zij in overleg met jou vaststellen wanneer de verhuizing van de
dienst plaatsvindt. T-Mobile Thuis zal zich inspannen om de dienst zonder onderbreking van het oude (woon)adres naar het
nieuwe (woon)adres te verhuizen. Als de dienst op het nieuwe (woon)adres niet op het afgesproken tijdstip om technische
reden zal werken, dan stelt T-Mobile Thuis in overleg met jou een nieuw tijdstip vast. Jij kan geen aanspraak maken op
schadevergoeding als gevolg van de hierdoor ontstaande onderbreking van de dienst. De overeenkomst loopt tijdens en na
de verhuizing door inclusief jouw betalingsverplichtingen voor de dienst, tenzij T-Mobile Thuis jou hiervan tijdelijk vrijstelt.
Laatst gewijzigd door sylvesterb op 27 jul 2018 18:18, 2 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Verplicht nieuw T-Mobile-jaarcontract bij verhuizing?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

"We hopen natuurlijk dat je ook op je nieuwe adres klant bij ons blijft en regelen de verhuizing graag voor je! Wil je dit niet? Ook geen probleem, stuur ons dan even een verhuisbewijs door, dan kan je je huidige contract kosteloos opzeggen. "


https://community.t-mobile.nl/t-mobile- ... -nu-276340


Volgens mij kun je kosteloos opzeggen op vertoon van een verhuisbewijs.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Verplicht nieuw T-Mobile-jaarcontract bij verhuizing?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

snuffel1 schreef:U heeft een jaarcontract voor de diensten van T-mobile thuis afgesloten die nog loopt tot november van dit jaar. Als u gaat verhuizen in een gebied waar T-mobile ook kan leveren mogen enkel verhuiskosten in rekening gebracht worden en meer niet. Zo te lezen heeft u nog geen verhuizing aan T-mobile doorgegeven maar pas nu de voorwaarden gelezen en denkt u dat wat er staat ook voor u van toepassing zou kunnen zijn.
Uw verhuizing kunt u regelen op de website van T-mobile thuis en met wat mazzel wordt de lijn op tijd opgeleverd.
Ik kan die verhuiskosten nergens vinden op de site. Zover ik zie is het kosteloos.

stofzuigertje

Re: Verplicht nieuw T-Mobile-jaarcontract bij verhuizing?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vroeger moest je bij KPN voor de vaste aansluiting verhuiskosten betalen, voor mobiele telefoon op ander adres niets....

En elke aanbieder mag zijn voorwaarden maken en dat T Mobile geen verhuiskosten meer aanbied maar nog een jaar.... dus als je na 3 maanden verhuisde is dat geen 12 maar 15 maanden maar na 10 maanden worden dat er 22......

Ik weet dat je voor je iets gaat afsluiten altijd de voorwaarden moet lezen, en vooral als je plannen hebt om te verhuizen.
Niet elke aanbieder is op elke plek leverbaar en wat gebeurde er dan?
De trage lijnen in buitengebieden of minder snel als je nu glasvezel zou hebben.

Ook of je naast de wijkkast woonde of achteraan.....
Daarom, kijk eerst goed naar de voorwaarden en niet klagen als er nu volgens hun online vooraf te vinden regels een jaar bij komt.

Mensen die bij dezelfde aanbieder willen blijven zijn dan goedkoper uit omdat je vroeger bij de oude PTT telefoon verhuiskosten had en bij de plaatselijke TV kabel ook, wat nu meestal Ziggo is....
Ook diverse Gas en Stroom aanbieders werken met deze manier van verlengen!

Gesloten