LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakketwijziging Kpn, nieuw pakket goedkoper

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
S van B
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2019 20:12

Pakketwijziging Kpn, nieuw pakket goedkoper

Ongelezen bericht door S van B »

Ik vraag me dus iets af. Zijn er meer domme trouwe klanten als ik ? Ik zie en weet nu per toeval dat kpn haar alles in1 pakket niet meer verkoopt aan nieuwe klanten. Daar zijn nieuwe pakketten voor gekomen met andere naam de mijne heet nu internet en tv en wat schetst me verbazing 10 euro p/maand goedkoper . Ik vragen bij kpn hoe kan dit? Sorry klant zeggen ze is je eigen verantwoordelijkheid je moet zelf controleren of we je niet bedonderen zeg maar. wij melden dit soort wijzigingen niet, dat moet je zelf in de gaten houden.Conclusie al ruim een jaar 10tje per maand teveel betaald. Maar zeggen ze daar heb je gratis spotify voor gehad. Alleen dat zat er toen gratis bij, heb ik niet om gevraagd en was voor mij geen voorwaarde om voor dit pakket te kiezen.
Om terug te komen op mijn beginvraag zijn er meer mensen als ik die te goeder trouw zijn ?
En mag dit zomaar?

Groet S van B

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Pakketwijziging Kpn, nieuw pakket goedkoper

Ongelezen bericht door tttlocke »

Met al dan niet te goeder trouw zijn, heeft dit niets te maken.
KPN is dat hier ook.
Natuurlijk mag dit:
- Er is geen verplichting voor KPN bestaande pakketten te blijven aanbieden.
- Er is geen verbod voor KPN om andere pakketten aan te gaan bieden tegen de daarvoor vastgestelde prijs.
Gelukkig maar.
Het is de verantwoordelijkheid van de klant op te bepalen of het bestaande pakket nog wel het beste past bij de behoefte. U vond het blijkbaar niet nodig om afgelopen jaar in de gaten te houden of er een betere deal voor u mogelijk was. Van deze keuze dient u de gevolgen te aanvaarden en, indien gewenst, uw toekomstige gedrag aan te passen.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 08 sep 2019 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakketwijziging Kpn, nieuw pakket goedkoper

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U hebt een overeenkomst met een bijbehorend contract. Voor een x bedrag per maand krijgt u het overeen gekomen geleverd. Dat er nu goedkopere pakketten zijn wil niet zeggen dat KPN eenzijdig het contract mag aanpassen.
Hetzelfde gebeurd op uw werk, iemand die later binnenkomt kan ook een ander salaris krijgen. In tijden van personeelstekort kan deze meer dan u gaan verdienen en andersom.
Het had ook kunnen zijn dat de pakketten duurder zijn. Ik denk dat u dan niet aan de bel had getrokken dat u minder betaald dat nieuwe klanten.
Het is aan de klant om scherp te blijven of er alternatieven zijn.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pakketwijziging Kpn, nieuw pakket goedkoper

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Velen met u. Neemt u eens contact op met de afdeling retentie. Wellicht kunt u er als bestaande klant een leuke korting uit slepen.

Zie uitleg https://www.totaaltv.nl/nieuws/regel-al ... e-korting/

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Pakketwijziging Kpn, nieuw pakket goedkoper

Ongelezen bericht door berndv »

S van B schreef:
08 sep 2019 20:23
Zijn er meer domme trouwe klanten als ik ?
Ik gok duizenden.
S van B schreef:
08 sep 2019 20:23
Sorry klant zeggen ze is je eigen verantwoordelijkheid je moet zelf controleren of we je niet bedonderen zeg maar. wij melden dit soort wijzigingen niet, dat moet je zelf in de gaten houden.
Vervelend he, eigen verantwoordelijkheid. Maar daar komt het wel op neer. Is niet alleen bij KPN en ook niet alleen met internetcontracten. Heeft u uw energiecontracten onlangs nog nagekeken? Of uw mobiele abonnement? Ook hier is vaak voordeel te behalen als u bij afloop controleert of er niet iets goedkoper is. Slapende klanten zijn een goudmijn, dat klopt. En ja, het mag, want ze doen niets anders dan u leveren wat u overeengekomen bent.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Pakketwijziging Kpn, nieuw pakket goedkoper

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik geloof wel dat ze ondertussen gestopt zijn met de huur van de T65 toestellen te innen. Daar hebben er velen tientallen jaren voor betaald terwijl ze het toestel nooit gezien hebben.

Riksela
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 jun 2017 09:26

Re: Pakketwijziging Kpn, nieuw pakket goedkoper

Ongelezen bericht door Riksela »

Ik heb nog een oud contact. Ik kijk regelmatig, maar nieuw contract is voor mij duurder en reden niet aan te passen.

Al zou ik het liefst minder betalen of deel eruit gooien.

Gesloten