LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Particuliere verkoop gsm Namibië

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
bionda1963
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jul 2009 08:22

Particuliere verkoop gsm Namibië

Ongelezen bericht door bionda1963 »

Hallo,

Ik weet niet of dit bericht op de juiste plek staat, ik hoop het wel.
Enige tijd geleden heb ik een gsm te koop aangeboden op marktplaats. Het was een Sony Erickson van ongeveer een jaar oud, zo goed als niet gebruikt omdat het type telefoon me toch niet beviel.

Op deze advertentie reageerde iemand die de telefoon wel wilde kopen onder rembours. Ik heb aan alle kanten proberen mee te denken en mee te rekenen. Als hij eerst het geld plus verzendkosten zou overmaken en ik vervolgens de gsm op zou sturen zou hij vele malen goedkoper uit zijn.

Hij kwam toen met het verhaal dat hij zelf in Namibië woont, maar dat een vriend van zijn vader eerdaags op bezoek zou komen en dat hij de gsm mee zou nemen. De gsm moest bij deze vriend afgeleverd worden onder rembours, hij zou dit eerst betalen voor onze vriend in Nambië. Ik beleef erbij dat hij goedkoper uit zou zijn zoals ik voorstelde, maar hij bleef zijn poot stijf houden.

Ik heb toen de TPG opgebeld en me voor laten lichten over het verzenden onder rembours. Ik was toen gerustgesteld dat er niets fout zou kunnen gaan en heb besloten tot verkoop aan deze mijnheer.

Alles netjes ingepakt, alle rembourskosten doorberekend aan hem, waar hij het helemaal mee eens was, en de telefoon opgestuurd.

Dit is inmiddels een week geleden zo'n beetje. Het geld van tpg heb ik nog niet, maar naar ik begreep kon dit weleens 2 tot 3 weken gaan duren, ik maak me daar dus nog niet ongerust over.

Wat dan wel? Onze vriend in Namibië blijft e-mailen met dat hij problemen heeft met de telefoon. Dit was zijn laatste e-mail:

Will je even laten weten wat er aan de hand is
Toen ik de telefoon kreeg kon ik hem voor twee dagen niet gebruike
om dat ik de beveilegings code niet had gekregen,toen ik de code kreeg
typte ik hem in en toen zij de telefoon dat hij mijn simkaart niet kom ondersteunen
en toen moest ik hem laaten unlocken voor N$300 dollar.
toen was ik natuurlijk blij en wou gelijk mijn nieuwe mobiel uitproberen.
Ik probeerde muziek te speelen maar het deed het niet toen werd ik van mij broer verteld dat de speaker kapot is.ik ben gelijk naar de winkel geloopen en hab gevraagt wat er aan de
hand was.ze hebben ff gekeken en zijden dat de speaker kapot was en dat het nog N$400 kost om die heel te maken.

Ik zit hier dus met een probleem,jij hebt mij niet verteld dat hij gesimlockt
was en ook niet dat de speaker(in de cellfoon) kapot was.nu zit ik met een cellfoon die geen muziek kan spelen behalve al ik de boksjes er in doe.

Gr
Aron


Daar schrok ik wel even van. Mijn gsm was nl. helemaal simlock vrij en werkte perfect!! Het is zijn woord tegen het mijne, maar als ik kwaad in de zin had gehad, had ik toch niet een defect toestel gestuurd? Dan had ik wel een baksteen verzonden. Ik heb dit allemaal naar eer en geweten gedaan en weet eigenlijk niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Vandaar mijn bericht hier, in de hoop dat iemand mij advies zou kunnen en willen geven. Bij voorbaat mijn hartelijke dank!

M.vr.gr.,

Annabelle

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Particuliere verkoop gsm Namibië

Ongelezen bericht door TdeHond »

Verkoop voortaan iets onder uw condities. Als de koper niet akkoord gaat, dan niet doen.
En doe vooral geen zaken met iemand die in Afrika woont. Nigeria is b.v. berucht.

Hopelijk krijgt u uw geld. Zo niet, dan bent u opgelicht of dit is een poging tot afpersing.

bionda1963
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jul 2009 08:22

Re: Particuliere verkoop gsm Namibië

Ongelezen bericht door bionda1963 »

Ik hoop dat ik zo ook anderen waarschuwe..een gewaarschuwd mens telt voor 2! Ik dacht dat het met rembours niet verkeerd kon gaan :?

Dit kreeg ik vandaag:

Dit kreeg ik vandaag:

jA Hallo

Denk je dat ik dat geld niet heb gestopt...
Ik heb aan de post verteld dat ik bedonderd
was en ze hebben mij het geld terug gegeven....

en:

Hoi

Ik heb geprobeerd 20 euro van het geld terug te claimen omdat ik een toestel heb gekregen
die niet aan zijn eisen voldeed.
Ik heb nog geen Antwoort gekregen.
Ik heb een Voorstel.
Of jij stuurt mij 30 euro op of ik claim all he geld terug wat ik al eerder gedaan heb....
Jouw keuze...

Mvg
Aron

Ik heb hem verder verteld het te bekijken en veel plezier met de telefoon. Heel naar aanhoudend mannetje.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Particuliere verkoop gsm Namibië

Ongelezen bericht door TdeHond »

Hij heeft natuurlijk alles al
terug gehaald als hij zo wie zo betaald heeft en probeert toch nog een relatief klein bedrag af te persen.
Uw geld armer, maar helaas een les rijker.

bionda1963
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jul 2009 08:22

Re: Particuliere verkoop gsm Namibië

Ongelezen bericht door bionda1963 »

Het is inderdaad een wijze les...naar ik hoop ook zeer zeker voor anderen. Het gaat in mijn geval " maar" om 65 euro. Ik hoop dat mijn verhaal ook anderen helpt!

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Particuliere verkoop gsm Namibië

Ongelezen bericht door mar42 »

Bionda lees even in het andere topic mijn berichtje, wellicht heb je daar wat aan, en kunnen zij je helpen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Particuliere verkoop gsm Namibië

Ongelezen bericht door TdeHond »

Na nog eens doorlezen van info over onder rembours zending bij TNT Post heeft de klant betaald bij aflevering en hoort het bedrag op uw rekening overgemaakt te worden door TNT.
Hij hoort ook een handtekening voor ontvangst gezet te hebben.
Zie
http://www.tntpost.nl/zakelijk/pakkette ... index.aspx

U kunt dus bij TNT claimen mocht het geld niet gestort te worden.

Blijft over: pogingen tot afpersing. U zou hier aangifte over kunnen doen, zeker als de afpersers weten waar u woont.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Particuliere verkoop gsm Namibië

Ongelezen bericht door mar42 »

Inder daad TdeHond,

heel crusiaal of zij je adres hebben. Heel gevaarlijk zelfs.
Je zou er bijna niks meer door durven verkopen als je met zulk soort lui te maken krijgt. Die de boel voor andere op die manier ooknog eens verzieken.

marjorin
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mei 2009 08:28

Re: Particuliere verkoop gsm Namibië

Ongelezen bericht door marjorin »

Raar verhaal hoor, van die Aron. Mag TNT zomaar het geld teruggeven zonder dat eerst bij jou te checken of op zijn minst te melden?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Particuliere verkoop gsm Namibië

Ongelezen bericht door TdeHond »

Onder rembours zou zijn om ervoor te zorgen dat de verkoper zijn geld ontvangt van de koper.
Als het goed gaat, krijgt degene waarbij gepoogd wordt af te persen het geld.

De koper maakt geen gebruik om binnen 8 werkdagen de koop te annuleren. ( wet koop op afstand) Maar probeert de verkoper te intimideren. De bedragen werden dan ook steeds lager toen bleek dat de verkoper niet bereid was om te betalen.


Laatst omhoog gehaald door bionda1963 op 06 okt 2009 15:33.

Gesloten