LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PayPal bevriest mijn geld 180 dagen omdat ik nog geen 18 ben

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Joke12345
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 mei 2011 15:48

Re: PayPal bevriest mijn geld 180 dagen omdat ik nog geen 18 ben

Ongelezen bericht door Joke12345 »

sylvesterb schreef:
01 aug 2020 22:12
@Joke geen idee waarom je het nodig vind om oude topics te heropenen om je gelijk te halen, je hebt je eigen topic. In dit geval heeft TS gewoon gelogen over zijn geboortedatum en is blokkade dus gewoon compleet terecht. Als jij met valse gegevens een rekening opent kun je verwachten dat het op een bepaalde moment problemen geeft. Je hele verhaal slaat in dit topic dus nergens op en is ook offtopic, ik heb dit ook gemeld bij de moderatie.
Sylvester, als je met een onderwerp bezig bent zoek je natuurlijk naar anderen die hetzelfde hebben gehad. Dan kun je elkaar helpen. Ik snap niet waarom je dit 'gelijk halen' noemt. Wat ik zei is niet off-topic. Ik heb verteld waar de red flag vandaan kan zijn gekomen. In eerste instantie heeft de schrijver zijn account kunnen gebruiken en toen ineens werd het gesloten. De leeftijd was dus niet de red flag want dan had het eerder moeten gebeuren. Waarschijnlijk is getriggerd op het feit dat een slapend account ineens weer actief werd. Ik zie niet in wat er verkeerd is aan iemand uitleg geven over hoe het systeem werkt. Overigens heeft deze persoon niet gelogen, hij heeft netjes zijn ID laten zien, niet wetende dat leeftijd een bijkomend probleem zou kunnen worden. Het is niet eerlijk tegenover hem om te zeggen dat hij liegt.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: PayPal bevriest mijn geld 180 dagen omdat ik nog geen 18 ben

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hij heeft gelogen toen hij het account aanmaakte.

Joke12345
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 mei 2011 15:48

Re: PayPal bevriest mijn geld 180 dagen omdat ik nog geen 18 ben

Ongelezen bericht door Joke12345 »

Lady1234 schreef:
02 aug 2020 17:19
Hij heeft gelogen toen hij het account aanmaakte.
Ik kan dat niet concluderen uit wat hier staat. Toen ik zelf mijn Paypal account opende hoefde ik geen geboortedatum in te vullen. Je had alleen een emailadres en gebruikersnaam nodig (en moest een wachtwoord aanmaken). Dat vond ik toen niet raar want in eerste instantie was het een service bedoeld om makkelijk naar mensen in het buitenland te kunnen betalen. Je stortte een bedrag op je account en kon dan betalen naar iemand anders' emailadres. En dan kwam het op het met die email verbonden account te staan. En dan kon die persoon er weer mee betalen naar een ander lid van Paypal. (Als met een soort virtuele cash.) Dat was in de tijd dat internationaal bankieren nog lastig was en veel mensen geen credit card hadden. Dus het kan best dat de jongen die hier zijn verhaal deed op diezelfde manier aan dat oude account was gekomen. Tegenwoordig moet je blijkbaar al meer invullen, zoals anderen in dit topic hebben verteld. Hoewel op de Paypalsite nog steeds staat dat je alleen maar een email en wachtwoord nodig hebt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: PayPal bevriest mijn geld 180 dagen omdat ik nog geen 18 ben

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Paypal mag de voorwaarden aanpassen en als je een Baby aanmeld die nu nog steeds geen 18 jaren is, jammer dan...
Vaak wettelijke regels voor openen banken en per land verschillend en bij verhuizen komen ze alsnog in problemen.

Daarom mag Paypal overal ter wereld die gelijk trekken.
Topic starter mocht deze als kind aanmaken.... maar nog niet gebruiken, dus geld storten, dan staat het vast.
En als hij/zij over 180 dagen 18 word is het opgelost...

Eerst alles goed doorlezen voor aanmelden lijkt me slimmer.

Joke12345
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 mei 2011 15:48

Re: PayPal bevriest mijn geld 180 dagen omdat ik nog geen 18 ben

Ongelezen bericht door Joke12345 »

Komkommertijd schreef:
02 aug 2020 21:36

Eerst alles goed doorlezen voor aanmelden lijkt me slimmer.
Daar heb je gelijk. Daar zit inderdaad een probleem. In de AV staat alles wel maar heel globaal gesteld. En in de praktijk lezen mensen ze niet omdat ze lang en moeilijk te begrijpen zijn. De meeste bedrijven maken daarom de belangrijkste zaken ook via een korte uitleg duidelijk. Paypal doet dat niet maar adverteert nog steeds met 'je hebt alleen een emailadres en wachtwoord nodig'. Dat is misleidend als je ziet welke eisen achteraf gesteld kunnen worden. Eigenlijk moeten ze gewoon de mensen vooraf al meteen om hun ID vragen. Dan kunnen de leeftijds- of identeitsissue niet optreden.

advisora
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jul 2020 10:37

Re: PayPal bevriest mijn geld 180 dagen omdat ik nog geen 18 ben

Ongelezen bericht door advisora »

Een ID lijkt mij het meest logische met het doen van bankzaken, je kan geen debet card vinden en aanvragen of ID is verplicht. Bij een gewone bank toch ook? Dan was er inderdaad geen enkel probleem geweest, als Paypal ook goed kan lezen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: PayPal bevriest mijn geld 180 dagen omdat ik nog geen 18 ben

Ongelezen bericht door sjohie »

hebra98 schreef:
01 aug 2020 23:14
jitsefeenstra schreef:
08 mei 2020 11:33
Ik heb een aantal jaar geleden een paypal account aangemaakt, maar nooit gebruikt. Nou wou ik gister voor het eerst wat bestellen via paypal en toen zag ik dat ik nog een account had wat ik vergeten was. Dus ik gebruik dat account niet op de hoogte dat je 18+ moet zijn om paypal te gebruiken. Ik zet er wat geld op en mijn account word meteen bevroren en word gevraagd om een foto van mijn id kaart. Ik stuur een foto van mijn id kaart terwijl ik nogsteeds niet op de hoogte ben dat ik 18 moet zijn. De volgende dag zie ik een bericht dat ik mijn paypal account niet kan gebruiken omdat ik 18 moet zijn dus ik was vrij verrast en ook omdat ze mijn geld wat er op staat 180 dagen vast houden zonder dat ik er wat mee kan of op kan nemen en terug kan zetten naar mijn bankrekening. Ik heb geprobeerd contact op te nemen met Paypal maar de telefoon lijn is dicht vanwege het corona virus en in het berichtencentrum van paypal krijg ik alleen maar standaard reacties waar ik mij flink aan irriteer want als ik er op reageer krijg ik weer precies het zelfde bericht. ook zou ik in augustus 18 worden en vind ik dus die 180 dagen redelijk over de top, ik zie niet in waarom ik niet gewoon mijn geld van mijn paypal rekening af mag halen.
>>
Ik weet niet zeker of ten tijde van de paypal aanmelding gelijke "regels" golden als de huidige, dus:
Hallo TS,

Ik heb even een paar vragen en om goed te kunnen beoordelen of de informatie die hier deels wordt "aangenomen" wel klopt.

-- Toen je een aantal jaren geleden voor paypal opgaf, wist je TOEN dat je 18+ jaar moest zijn?
-- Moest je een geboortedatum opgeven?
-- Heb je toen wellicht een andere geboortedatum opgegeven?
-- Wat heb je toen met je PayPal rekening gedaan, betaald of geld ontvangen?

Dit is belangrijk, want als de regels aangepast zijn gelden die wellicht nu, maar wil niet zeggen dat ze toen ook golden.
En, als je toen kon betalen / ontvangen zou dat vreemd zijn, omdat je toen zeker te jong zou zijn geweest.
18 jaar oud eis is er altijd al geweest, die vraag kreeg ik al toen ik er in 2005 een rekening opende. Echter is er sinds toen het eea veranderd in de financiële regels, en moeten zij, werkend onder EU regels vanuit Luxemburg waar ze hun bankvergunning hebben, actief de identiteit van klanten vaststellen, net zoals oa ICS dat in Nederland nu weer aan het doen is met al hun creditcard houders. Het enige verschil is dus dat waar je vroeger er wel mee kon werken als je een nep-geboortedatum ingaf, je nu tegen de lamp loopt door de strengere controles.

TS heeft de meldingen en voorwaarden niet goed gelezen, of bewust genegeerd, anders had het niet zover kunnen komen.

advisora
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jul 2020 10:37

Re: PayPal bevriest mijn geld 180 dagen omdat ik nog geen 18 ben

Ongelezen bericht door advisora »

Open een rekening. Je hebt alleen een e-mailadres en wachtwoord nodig. Koppel eenvoudig je bankrekening of creditcard, en bepaal zelf of je aankopen worden afgeschreven van je bankrekening, creditcard of PayPal-saldo. Gebruik de PayPal-knop en betaal met alleen je e-mailadres en wachtwoord
Bron: Paypal

Je hebt nog steeds geen ID kaart nodig om een account te openen, ik heb zelf al vele jaren een account tot nu toe, en nog nooit er om gevraagd. Terwijl alle andere kaarten die ik heb, wel! Het neemt niet weg dat je een verkeerd datum mag opgeven, maar dat lijkt me ook logisch. Ik vind het dan ook moeilijk te geloven dat veiligheid en privacy bij hen voorop staat.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: PayPal bevriest mijn geld 180 dagen omdat ik nog geen 18 ben

Ongelezen bericht door Erthanax »

En in de gebruiksovereenkomst staat
PayPal schreef:Als u een particuliere gebruiker bent, moet u ten minste 18 jaar oud zijn en de volledige handelingsbekwaamheid hebben om een contract aan te gaan...
Verder zijn er heel wat punten niet toegestaan, bijvoorbeeld
PayPal schreef:Te weigeren om mee te werken aan een onderzoek of informatie te verstrekken over uw identiteit of iedere andere informatie die u aan ons verstrekt;
Dat voor het openen van een rekening alleen een e-mailadres nodig is, is heel gemakkelijk, maar er zitten dus wel degelijk heel wat meer voorwaarden aan vast. Wie in jeugdig enthousiasme jokt bij het aanmelden, kan daar later even gemakkelijk spijt van krijgen.

advisora
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jul 2020 10:37

Re: PayPal bevriest mijn geld 180 dagen omdat ik nog geen 18 ben

Ongelezen bericht door advisora »

Jokken mag, zolang als het maar niet opvalt. In deze is het opgevallen. Laag drempelend houden en daarna de valkuilen in piepkleine lettertjes in mega lange teksten opstellen wat allemaal niet mag voor de gebruiker van het account. Wat wel mag is gewoon geld storten en daarna het account blokkeren.

Verdienmodel.

Als ID bekend is valt er weinig te jokken, maar daar vraagt Paypal nou juist net niet naar. Jaaa...later als het account afgesloten is na 180 dagen. Dus Paypal is gewoon gezellig zolang je maar niet opvalt. Conclusie: weinig zaken doen en gebruiken als een hulpmiddeltje van sommige betalingen. De echte betalingen gewoon via Bank transfer of Visa/Mastercard en je hebt minder paracetamol nodig.

Hoe je nog steeds dat geld uit die diepvriezer krijgt lijkt mij een wereldklus, je zal nu toch inmiddels wel 18 jaar zijn zijn toch? Ik vraag er maar op na, want ik ben ook eens geblokkeerd en kon ook niet bij mijn geld komen. Dat frustreerde mij oneindig, totdat ik een kaartje toevoegde en alles draaide weer als een tielerier.

Dus ik denk dat Paypal gewoon wilt dat je een kaart toevoegt, dat is voor hun een bewijs dat je legitiem bent. Mooi voordeel voor hun want dat hoeven ze dus niet meer te controleren. Dus ze spelen het wel uitgekookt, maar het begint wel op te vallen! En we zeiden in het begin..... zolang als het maar niet opvalt.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: PayPal bevriest mijn geld 180 dagen omdat ik nog geen 18 ben

Ongelezen bericht door hebra98 »

Het verbaasd mij dat Paypal nu heeft geconstateerd dat deze gebruiker geen 18 jaar was.
Want als TS een aantal jaar geleden "gelogen" heeft, staat zijn leeftijd NU ZEKER hoger dan 18 jaar.
Want in zijn leugen was hij een aantal jaar terug al 18 jaar, toch?

Waarom weten ze dat nu opeens wel ?

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: PayPal bevriest mijn geld 180 dagen omdat ik nog geen 18 ben

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

hebra98 schreef:
03 aug 2020 19:17


Waarom weten ze dat nu opeens wel ?
Staat in OP.
Destijds account aangemaakt maar niet gebruikt...door nu te storten triggert hij daardoor nu pas de verificatieprocedure.

Gesloten