LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PayPal bevriest mijn geld 180 dagen omdat ik nog geen 18 ben

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
jitsefeenstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2020 11:14

PayPal bevriest mijn geld 180 dagen omdat ik nog geen 18 ben

Ongelezen bericht door jitsefeenstra »

Ik heb een aantal jaar geleden een paypal account aangemaakt, maar nooit gebruikt. Nou wou ik gister voor het eerst wat bestellen via paypal en toen zag ik dat ik nog een account had wat ik vergeten was. Dus ik gebruik dat account niet op de hoogte dat je 18+ moet zijn om paypal te gebruiken. Ik zet er wat geld op en mijn account word meteen bevroren en word gevraagd om een foto van mijn id kaart. Ik stuur een foto van mijn id kaart terwijl ik nogsteeds niet op de hoogte ben dat ik 18 moet zijn. De volgende dag zie ik een bericht dat ik mijn paypal account niet kan gebruiken omdat ik 18 moet zijn dus ik was vrij verrast en ook omdat ze mijn geld wat er op staat 180 dagen vast houden zonder dat ik er wat mee kan of op kan nemen en terug kan zetten naar mijn bankrekening. Ik heb geprobeerd contact op te nemen met Paypal maar de telefoon lijn is dicht vanwege het corona virus en in het berichtencentrum van paypal krijg ik alleen maar standaard reacties waar ik mij flink aan irriteer want als ik er op reageer krijg ik weer precies het zelfde bericht. ook zou ik in augustus 18 worden en vind ik dus die 180 dagen redelijk over de top, ik zie niet in waarom ik niet gewoon mijn geld van mijn paypal rekening af mag halen.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: PayPal bevriest mijn geld 180 dagen omdat ik nog geen 18 ben

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Omdat u nog geen 18 bent.

Melviinbl
Berichten: 102
Lid geworden op: 21 mar 2014 15:43

Re: PayPal bevriest mijn geld 180 dagen omdat ik nog geen 18 ben

Ongelezen bericht door Melviinbl »

Lady1234 schreef:
08 mei 2020 18:29
Omdat u nog geen 18 bent.
Niets aan toe te voegen.

Staat ook direct op de site als eerste bij " wat heb je nodig om een PayPal rekening te openen " .
Even op de blaren zitten die 180 dagen.

sake1987

Re: PayPal bevriest mijn geld 180 dagen omdat ik nog geen 18 ben

Ongelezen bericht door sake1987 »

Mooi spaargeld

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: PayPal bevriest mijn geld 180 dagen omdat ik nog geen 18 ben

Ongelezen bericht door thecure »

Dit is natuurlijk erg kort door de bocht. Dat ze een voorwaarde stellen dat je 18 moet zijn prima... maar wat geeft hun het recht om het geld zo lang vast te houden?

Als je niet aan de voorwaarden voldoet, meld het, hef de rekening op en geef het direct terug en alles is meteen afgehandeld.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: PayPal bevriest mijn geld 180 dagen omdat ik nog geen 18 ben

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Denk je werkelijk? Jaren geleden een PayPal account genomen waar je 18 voor moest zijn. Nu ben je nog steeds geen 18? Dan klopt er toch iets niet met die gegevens. Half jaar tijd voor eventueel onderzoek naar fraude lijkt me heel redelijk.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: PayPal bevriest mijn geld 180 dagen omdat ik nog geen 18 ben

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Controle regels zijn aangepast, vroeger kon elke pas geboren Baby zich aanmelden, nu legitimatie nodig.

Ook een oudere die te lui is om geldige legitimatie te tonen kreeg deze 180 dagen regel.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: PayPal bevriest mijn geld 180 dagen omdat ik nog geen 18 ben

Ongelezen bericht door berndv »

Even de feiten op een rij. Om een paypal account te openen moet u 18 jaar of ouder zijn. U heeft een aantal jaar geleden al een account aan gemaakt. Ook toen moest u al 18 zijn voor een account. want die regel is niet van het afgelopen jaar. Dat betekent dus dat u een account heeft aangemaakt met foutieve/valse gegevens, want als u uw eigen geboortedatum had opgegeven, was u namelijk niet geaccepteerd als klant.

In de voorwaarden van paypal:
Acties die we kunnen ondernemen als u betrokken bent bij verboden activiteiten

Uw PayPal-rekening blokkeren en/of het bedrag op de reserverekening vasthouden (met inbegrip van maar beperkt tot een periode van meer dan 180 dagen als PayPal dit vereist, waarbij de rechten van PayPal voortvloeien uit uw betrokkenheid bij de verboden activiteit);
Ook staat er dat ze juridische stappen kunnen ondernemen. U realiseert zich hopelijk dat u valsheid in geschrifte heeft gepleegd? Weliswaar als minderjarige natuurlijk, maar u heeft officieel wel een strafbaar feit gepleegd.

U kunt heel hoog van de toren blazen en paypal overal de schuld van geven natuurlijk. Maar het probleem is natuurlijk begonnen toen u een account opende met bewust foutieve gegevens.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: PayPal bevriest mijn geld 180 dagen omdat ik nog geen 18 ben

Ongelezen bericht door Mark1992 »

berndv schreef:
11 mei 2020 08:52
Even de feiten op een rij. Om een paypal account te openen moet u 18 jaar of ouder zijn. U heeft een aantal jaar geleden al een account aan gemaakt. Ook toen moest u al 18 zijn voor een account. want die regel is niet van het afgelopen jaar. Dat betekent dus dat u een account heeft aangemaakt met foutieve/valse gegevens, want als u uw eigen geboortedatum had opgegeven, was u namelijk niet geaccepteerd als klant.

In de voorwaarden van paypal:
Acties die we kunnen ondernemen als u betrokken bent bij verboden activiteiten

Uw PayPal-rekening blokkeren en/of het bedrag op de reserverekening vasthouden (met inbegrip van maar beperkt tot een periode van meer dan 180 dagen als PayPal dit vereist, waarbij de rechten van PayPal voortvloeien uit uw betrokkenheid bij de verboden activiteit);
Ook staat er dat ze juridische stappen kunnen ondernemen. U realiseert zich hopelijk dat u valsheid in geschrifte heeft gepleegd? Weliswaar als minderjarige natuurlijk, maar u heeft officieel wel een strafbaar feit gepleegd.

U kunt heel hoog van de toren blazen en paypal overal de schuld van geven natuurlijk. Maar het probleem is natuurlijk begonnen toen u een account opende met bewust foutieve gegevens.
Te kort door de bocht. Waarom laten ze je wel geld storten zonder verificatie, maar niet opnemen? als PayPal zijn klanten vereist dat ze 18 jaar en ouder zijn, dan had TS in eerste instantie al geen geld mogen storten.

Daarnaast hoef je je in eerste instantie alleen aan te melden met je e-mail, voor en achternaam en een wachtwoord. Er wordt geen geboortedatum vereist, wat opzich best gek is.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: PayPal bevriest mijn geld 180 dagen omdat ik nog geen 18 ben

Ongelezen bericht door berndv »

Mark1992 schreef:
11 mei 2020 11:24
Daarnaast hoef je je in eerste instantie alleen aan te melden met je e-mail, voor en achternaam en een wachtwoord. Er wordt geen geboortedatum vereist, wat opzich best gek is.
Over kort door de bocht gesproken. Je hebt het eerste scherm van paypal bekeken, daaronder zit een knop met de tekst "volgende". Daarna kom je op een scherm, waar de volgende gegevens gevraagd worden:
Nationaliteit
Mobiel nummer
Adresregel 1
Adresregel 2
Postcode
Plaats
Geboortedatum

Daarnaast moet je tot slot een vinkje zetten in het vak dat je akkoord gaat met de gebruikersvoorwaarden, alwaar ik de info hierboven gequote heb en daarmee verklaar je tevens dat je alles naar waarheid hebt ingevuld en meerderjarig bent.

Melviinbl
Berichten: 102
Lid geworden op: 21 mar 2014 15:43

Re: PayPal bevriest mijn geld 180 dagen omdat ik nog geen 18 ben

Ongelezen bericht door Melviinbl »

Lid geworden op:
08 mei 2020 11:14
Laatst actief:
08 mei 2020 15:22
Aantal berichten:
1 | Zoek gebruikers berichten
(0.00% van alle berichten / 0.25 berichten per dag)

Niet meer online geweest. Zal het toch niet zo belangrijk geweest zijn..

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: PayPal bevriest mijn geld 180 dagen omdat ik nog geen 18 ben

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hij wacht wel even tot hij 18 jaar is.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PayPal bevriest mijn geld 180 dagen omdat ik nog geen 18 ben

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is gewoon onderdeel van Paypal's businessmodel. Een deel van de bevroren tegoeden wordt nooit opgeëist en vervalt daarmee aan Paypal. Hetzelfde geldt voor tegoeden van mensen die hun wilsbekwaamheid verliezen door bijvoorbeeld dementie en mensen die komen te overlijden.

Zal wereldwijd op jaarbasis een heel leuk bedrag zijn dat Paypal incasseert.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: PayPal bevriest mijn geld 180 dagen omdat ik nog geen 18 ben

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Paypal heeft dat geloof ik idd in de alg voorw staan. Ookal hebben je ouders toestemming gegeven willen ze er niet aan meewerken. IN NL wordt je geacht toestemming van je ouders te hebben voor gebruikelijke transacties. Indien het om geen grote bedragen gaat en onschuldige transacties ben je naar NL recht wel handelingsbevoegd. Zij vinden van niet. De vraag is of zij daar een beroep op kunnen doen, normaliter alleen de ouders.

Ik weet niet of een machtiging van je ouders gaat helpen maar de rekening overdragen aan je ouder(s) zou moeten kunnen. Verder indien ze dat ook niet accepteren en je geld vast houden klopt dat niet uiteraard. Ik moet de AV van Paypal checken, maar vraag me af of die voorwaarde redelijk is onder omstandigheden. Dat ze geen enkele dienst meer verrichten en ook geen actie ondernemen omdat je de ovk schendt is vreemd. Ontbinding ligt op de weg van Paypal en dan de hele boel ongedaan maken en evt kosten rekenen. Ik zou ook proberen de rekening onder algemene titel te laten overgaan of dat stellen. Er is sprake van boedelmenging want jouw geld is eigenlijk formeel van je ouders lijkt me. Indien het veel geld is heb je zeker opties om dit aan te vechten. Ze weigeren na te komen naar jou en indien dat geval is kan je ontbinden ook naar NL recht. Verder is die leeftijdsgrens nergens goed en direct aangegeven terwijl je je geboortedatum wel hebt ingevuld bij openen account en dan ineens komen ze hiermee aanzetten. Ze hadden je direct kunnen weigeren.

Klopt niet!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: PayPal bevriest mijn geld 180 dagen omdat ik nog geen 18 ben

Ongelezen bericht door berndv »

ElleFlowers schreef:
12 mei 2020 01:25
Verder is die leeftijdsgrens nergens goed en direct aangegeven terwijl je je geboortedatum wel hebt ingevuld bij openen account en dan ineens komen ze hiermee aanzetten. Ze hadden je direct kunnen weigeren.
als ts zijn echte geboortedatum had ingevuld, was die ook geweigerd, als je namelijk je eigen geboortedatum invult als minderjarige, kan je het aanmeldproces niet voltooien. Daarnaast moet je bij het akkoord gaan met de algemene voorwaarden ook verklaren dat je meerderjarig bent.

Het feit dat ts de aanmelding heeft kunnen voltooien, betekent automatisch dat ts dus foutieve gegevens in heeft moeten vullen om de aanmelding te voltooien en daarna bij het verklaren dat hij meerderjarig is, heeft moeten liegen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: PayPal bevriest mijn geld 180 dagen omdat ik nog geen 18 ben

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Keuzemogelijkheden of je begint een rechtszaak tegen PayPal of je wacht een half jaar. Die rechtszaak gaat ook langer dan een half jaar duren. Eigenlijk geen keuze meer.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: PayPal bevriest mijn geld 180 dagen omdat ik nog geen 18 ben

Ongelezen bericht door sjohie »

ElleFlowers schreef:
12 mei 2020 01:25
Paypal heeft dat geloof ik idd in de alg voorw staan. Ookal hebben je ouders toestemming gegeven willen ze er niet aan meewerken. IN NL wordt je geacht toestemming van je ouders te hebben voor gebruikelijke transacties. Indien het om geen grote bedragen gaat en onschuldige transacties ben je naar NL recht wel handelingsbevoegd. Zij vinden van niet. De vraag is of zij daar een beroep op kunnen doen, normaliter alleen de ouders.

Ik weet niet of een machtiging van je ouders gaat helpen maar de rekening overdragen aan je ouder(s) zou moeten kunnen. Verder indien ze dat ook niet accepteren en je geld vast houden klopt dat niet uiteraard. Ik moet de AV van Paypal checken, maar vraag me af of die voorwaarde redelijk is onder omstandigheden. Dat ze geen enkele dienst meer verrichten en ook geen actie ondernemen omdat je de ovk schendt is vreemd. Ontbinding ligt op de weg van Paypal en dan de hele boel ongedaan maken en evt kosten rekenen. Ik zou ook proberen de rekening onder algemene titel te laten overgaan of dat stellen. Er is sprake van boedelmenging want jouw geld is eigenlijk formeel van je ouders lijkt me. Indien het veel geld is heb je zeker opties om dit aan te vechten. Ze weigeren na te komen naar jou en indien dat geval is kan je ontbinden ook naar NL recht. Verder is die leeftijdsgrens nergens goed en direct aangegeven terwijl je je geboortedatum wel hebt ingevuld bij openen account en dan ineens komen ze hiermee aanzetten. Ze hadden je direct kunnen weigeren.

Klopt niet!
Paypal is een onder een EU-bankvergunning opererend bedrijf, maw ze moeten aan grofweg dezelfde eisen voldoen als zeg de Nederlandse banken. (zij zetelen in Luxemburg). Dit soort gegoochel met geboortedata lukt je bij een Nederlandse bank niet, maar bij Paypal, omdat het op afstand gebeurd, wél. Dat maakt niet dat het dan ineens wel zou mogen, zij moeten net als alle banken in de EU minderjarigen beschermen, en fraude als het witwassen van geld, of het faciliteren van terroristische geldstromen, actief voorkomen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PayPal bevriest mijn geld 180 dagen omdat ik nog geen 18 ben

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Paypal is géén bank maar een online betaaldienst. Hartstikke leuk dat ze een bankvergunning hebben maar dat verandert daar niets aan.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: PayPal bevriest mijn geld 180 dagen omdat ik nog geen 18 ben

Ongelezen bericht door sylvesterb »

@Joke geen idee waarom je het nodig vind om oude topics te heropenen om je gelijk te halen, je hebt je eigen topic. In dit geval heeft TS gewoon gelogen over zijn geboortedatum en is blokkade dus gewoon compleet terecht. Als jij met valse gegevens een rekening opent kun je verwachten dat het op een bepaalde moment problemen geeft. Je hele verhaal slaat in dit topic dus nergens op en is ook offtopic, ik heb dit ook gemeld bij de moderatie.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: PayPal bevriest mijn geld 180 dagen omdat ik nog geen 18 ben

Ongelezen bericht door hebra98 »

jitsefeenstra schreef:
08 mei 2020 11:33
Ik heb een aantal jaar geleden een paypal account aangemaakt, maar nooit gebruikt. Nou wou ik gister voor het eerst wat bestellen via paypal en toen zag ik dat ik nog een account had wat ik vergeten was. Dus ik gebruik dat account niet op de hoogte dat je 18+ moet zijn om paypal te gebruiken. Ik zet er wat geld op en mijn account word meteen bevroren en word gevraagd om een foto van mijn id kaart. Ik stuur een foto van mijn id kaart terwijl ik nogsteeds niet op de hoogte ben dat ik 18 moet zijn. De volgende dag zie ik een bericht dat ik mijn paypal account niet kan gebruiken omdat ik 18 moet zijn dus ik was vrij verrast en ook omdat ze mijn geld wat er op staat 180 dagen vast houden zonder dat ik er wat mee kan of op kan nemen en terug kan zetten naar mijn bankrekening. Ik heb geprobeerd contact op te nemen met Paypal maar de telefoon lijn is dicht vanwege het corona virus en in het berichtencentrum van paypal krijg ik alleen maar standaard reacties waar ik mij flink aan irriteer want als ik er op reageer krijg ik weer precies het zelfde bericht. ook zou ik in augustus 18 worden en vind ik dus die 180 dagen redelijk over de top, ik zie niet in waarom ik niet gewoon mijn geld van mijn paypal rekening af mag halen.
>>
Ik weet niet zeker of ten tijde van de paypal aanmelding gelijke "regels" golden als de huidige, dus:
Hallo TS,

Ik heb even een paar vragen en om goed te kunnen beoordelen of de informatie die hier deels wordt "aangenomen" wel klopt.

-- Toen je een aantal jaren geleden voor paypal opgaf, wist je TOEN dat je 18+ jaar moest zijn?
-- Moest je een geboortedatum opgeven?
-- Heb je toen wellicht een andere geboortedatum opgegeven?
-- Wat heb je toen met je PayPal rekening gedaan, betaald of geld ontvangen?

Dit is belangrijk, want als de regels aangepast zijn gelden die wellicht nu, maar wil niet zeggen dat ze toen ook golden.
En, als je toen kon betalen / ontvangen zou dat vreemd zijn, omdat je toen zeker te jong zou zijn geweest.

Gesloten