Problemen met MijnDomein na opzeggen domeinnaam

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
RSlabbers
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2019 13:44

Problemen met MijnDomein na opzeggen domeinnaam

Ongelezen bericht door RSlabbers » 24 nov 2019 14:10

Heeft iemand ook onderstaande ervaring met Mijn Domein:

Vorig jaar Augustus 2018 een domein geregistreerd bij Mijn Domein na het ontvangen van een reclame voor 1 euro (jaar abonnement).
Wetende dat het een contract voor een jaar is heb ik het na betaling van die ene euro ook weer meteen opgezegd en ook bevestigd gekregen. Gezien ik een webwinkel wilde testen met de beveiliging hierachter en eventuele betaalmogelijkheden. Na hier een aantal weken mee bezig te zijn geweest had ik besloten hier niet mee verder te gaan en alles te laten voor wat het was. Wetende dat het contract automatisch zou stoppen. Echter ontvang ik een afgelopen september een betaal herinnering voor het het volgende jaar (09-2019 tot en met 08-2020). Na contact te hebben gezocht per email (telefonisch is gewoon helemaal niet mogelijk) en mijn probleem te hebben beschreven wordt er niet geantwoord, ook na de tweede keer niet. Vervolgens krijg ik per post wel een aanmaning met 15 euro extra aanmaning kosten. Helaas kan de bevestigingsmail van de opzegging niet overleggen omdat ik gewisseld ben van email provider.
Iemand enig idee hoe ik hiermee kan omgaan / hoe ik op een fatsoenlijke manier in contact met Mijn Domein kan komen niet zijnde een formulier op een website maar telefonisch van persoon tot persoon?

Alvast bedankt,
RSL.

sylvesterb
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Problemen met MijnDomein na opzeggen domeinnaam

Ongelezen bericht door sylvesterb » 25 nov 2019 08:02

RSlabbers schreef:
24 nov 2019 14:10
Helaas kan de bevestigingsmail van de opzegging niet overleggen omdat ik gewisseld ben van email provider.
Iemand enig idee hoe ik hiermee kan omgaan
Zonder bewijs van opzegging heeft u weinig keus dan gewoon te betalen.
RSlabbers schreef:
24 nov 2019 14:10
Hoe ik op een fatsoenlijke manier in contact met Mijn Domein kan komen niet zijnde een formulier op een website maar telefonisch van persoon tot persoon?
Voor een bedrag van € 1,00 kunt u natuurlijk niet verwachten dat een bedrijf een telefonische klantenservice heeft. Mijn Domein is enkel per e-mail bereikbaar en daar heeft u al antwoord van gehad.

berndv
Berichten: 7545
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Problemen met MijnDomein na opzeggen domeinnaam

Ongelezen bericht door berndv » 25 nov 2019 08:08

Eigenlijk heeft u geen poot om op te staan. U kunt uw bewering niet onderbouwen met bewijs. Het is niet dat ik u niet geloof, maar het gaat er om wat u hard kunt maken.

Klaas Jan
Berichten: 1635
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Problemen met MijnDomein na opzeggen domeinnaam

Ongelezen bericht door Klaas Jan » 25 nov 2019 08:35

Hallo @RSlabbers, als u inlogt op uw account staat dan staat daar neem ik aan ook niets over een opzegging?
Dat u niet kunt bellen met MijnDomein is inderdaad lastig. U kunt wel vragen of men u belt begrijp ik van de website.

Klaas Jan
Berichten: 1635
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Problemen met MijnDomein na opzeggen domeinnaam

Ongelezen bericht door Klaas Jan » 25 nov 2019 08:42

sylvesterb schreef:
25 nov 2019 08:02
Voor een bedrag van € 1,00 kunt u natuurlijk niet verwachten dat een bedrijf een telefonische klantenservice heeft.
Het bedrijf waar ik mijn domeinnamen heb geregistreerd heb is gewoon telefonisch bereikbaar.
En ik mag ook bellen over de domeinnaam die ik onlangs voor 50 eurocent (inclusief BTW) heb geregistreerd.

Komkommertijd
Berichten: 3426
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Siberië

Re: Problemen met MijnDomein na opzeggen domeinnaam

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 25 nov 2019 10:15

Een webwinkel beginnen en dan provider opzeggen waar de opzeg mail op staat?

Als je Gmail had genomen of doorgestuurd naar nieuwe huidige adres of opgeslagen op Computer... zelfs een uitdraai op papier is toegestaan.... Als je opzegt altijd die brief tenminste 5 jaren bewaren tot het juridisch verjaard is.

Zelf ervaring met overgenomen bedrijven waar het fout ging, opzegging ging foutloos, en na 3 jaren een factuur...
Ze hadden alle oude klanten ook een factuur voor doorgaan gestuurd waar ik 2 jaren lang niet meer werkte!
De oude firma had dus alles goed gedaan, maar na de overname alle klantnummers in hun systeem zetten ging dus fout.
De overgenomen en ooit Ex klanten werden op 1 hoop gedaan en dan moet je toch bewijs hebben.

Dit was een tijdschrift voor 1 jaar en niets bijzonders, maar zomaar weer toesturen en factuur erbij, daar rekende niemand op!
Bewaar je opzegging altijd 5 jaren en bij overstap ander mail adres, opslaan en voor zekerheid doorsturen voor deze vervalt.

sylvesterb
Berichten: 3531
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Problemen met MijnDomein na opzeggen domeinnaam

Ongelezen bericht door sylvesterb » 25 nov 2019 12:45

Klaas Jan schreef:
25 nov 2019 08:42
sylvesterb schreef:
25 nov 2019 08:02
Voor een bedrag van € 1,00 kunt u natuurlijk niet verwachten dat een bedrijf een telefonische klantenservice heeft.
Het bedrijf waar ik mijn domeinnamen heb geregistreerd heb is gewoon telefonisch bereikbaar.
En ik mag ook bellen over de domeinnaam die ik onlangs voor 50 eurocent (inclusief BTW) heb geregistreerd.
Natuurlijk mag dat, maar of je het ook mag verwachten is iets heel anders. Mijndomein is nou eenmaal een low budget aanbieder en dit low budget kunnen ze bereiken door geen dure telefonische klantenservice op te zetten. Dit een keuze die je maakt als je ergens een dienst afneemt.

Plaats reactie