LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Provea telefonische verkoop ondergoed

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
liep
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2013 21:51

Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door liep »

Ook gebeld met een mooi verhaal dat je lingerie gewonnen hebt?
Of een ander verzonnen verhaal? Je rekeningnummer gegeven?

Dan heb je waarschijnlijk te maken met Provea.

Ik vind het oplichters. Niks meer niks minder.
Ze smeren je met een mooi verhaal 'goedkoop' ondergoed aan, maar vervolgens sturen ze je elke maand pakketjes en schrijven ze automatisch geld van je rekening af!

Ze hebben mannenondergoed genaamd Tono en vrouwenondergoed Miriale.
Zie ook de website: http://www.provea.com/nl/nl/

Kortom, NIET DOEN!

Schandalig dat dit nog gebeurt in 2013...

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door kokka »

liep schreef:
Kortom, NIET DOEN!

Schandalig dat dit nog gebeurt in 2013...
je bedoelt raar dat mensen daar in 2013 nog steeds instinken.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Als ik uit het wilde weg gebeld word met de mededeling dat ik ondergoed heb gewonnen, kom ik denk ik niet meer bij van het lachen.
Wat voor wedstrijd verloot nu ondergoed?
En hoe kun je iets winnen, als je nergens aan mee hebt gedaan?
Als je dan vervolgens ook nog eens je persoonlijke informatie aan zo'n clown geeft, heb je het echt aan jezelf te danken dat je pakket na pakket mèt rekening krijgt.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik werd ook een keer gebeld.....
op 06 want normaal geheim nr dus dat kan niet? hoe ze aan 06 komen mag joost weten maar goed...(nou ja ze kopen info op dat weet ik wel)

ze zegt ,ik mag u echt feliciteren...ik zeg hoezo heb ik miljoenen gewonnen,nee ondergoed
oh nou dan heb ik geen interesse ,prettige dag mev,...ik hoorde nog net aan de andere kant van de lijn,ja maar...mzzl!
die zal verbaast gekeken hebben...

heb het ook keer bij,postcode of vriendenloterij gedaan,werkt goed..

je hoort ze nooit meer.....nu helemaal niet meer eerlijk gezegd met bel me niet register..

liep
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2013 21:51

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door liep »

kokka schreef: je bedoelt raar dat mensen daar in 2013 nog steeds instinken.
Het verhaal was een stuk sterker dan alleen dat.

Ze wisten onze gegevens en gaven aan dat we een enquete hadden ingevuld en zo nog een paar zaken die je serieus aan het twijfelen brachten.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door kokka »

als ze er zoveel tijd in hebben gestoken verdienen ze het ook wel dat er een paar mensen instinken.
ik zou aangetekend opzeggen, al zegt de wet dat je op moet kunnen zeggen op dezelfde manier als je het contract afgesloten hebt, en ze vertellen dat je geen pakketten meer wil ontvangen en geen rekeningen meer zal betalen.

nirvana08
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2013 17:51

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door nirvana08 »

Hallo,
Ik ben hier dus met me stomme kop in getrapt, ik snap niet hoe ik me dit heb kunnen laten gebeuren.
Heeft er iemand ALSjeblieft hulp om het meteen op te zeggen? Heb nog niks binnen gehad maar wil er uiteraard zsm vanaf. WAT BAAL IK!

Hulp, heel graag!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Jolijn »

Lees ff Tono ondergoed en dat soort topics (ook op Kassa forum).
Courlux, afslankpillen,vitaminepillen, dental dinges en dat soort flut, werkt allemaal hetzelfde, 'gratis' tegen verzendkosten proberen en dan vervolgzendingen.

errikb_
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2013 16:25

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door errikb_ »

ik ben net ook gebeld door dat bedrijf ze zeiden dat ik onderbroeken hadden gewonnen
ik moest alleen de verzendkosten maar te betalen t klonk wel mooi dus had het aangenomen ALLEEN
als ik niet aan vaste betalingen kwam te zitten en niet aan onverwachte pakketjes' die gozer aan de telefoon zei (martin de jong) zei nee alleen 2,60 dat is alles ik dacht okee het zal wel een goed bedrijf zijn dan dus ging akkoord
ik ben hierna gaan googlen voor de zekerheid en nu zie ik dit dus..
toch niet normaal dit keihard liegen en daalijk krijg ik allemaal **** die ik niet wil

heeft iemand AUB meer informatie en weet hoe ik hiervan vanaf kan komen

Mvg E

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Jolijn »

door Jolijn » 06 maart 2013 18:01
Lees ff Tono ondergoed en dat soort topics (ook op Kassa forum).
Courlux, afslankpillen,vitaminepillen, dental dinges en dat soort flut, werkt allemaal hetzelfde, 'gratis' tegen verzendkosten proberen en dan vervolgzendingen.


Anonymous845
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 apr 2013 14:45

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Anonymous845 »

http://www.tono.com/nl/nl/help/feedback.aspx

Als je daar even een mail naar toe stuurt met je verhaal en dat je niet wil dat ze je lastigvallen etc.
Zou het helemaal goed moeten komen.
Leuk iets het bedrijf heeft geen KvK nr.
Ik werd vandaag gebeld door het nr +, wat mij toch al best opviel, heb 2 keer gevraagd welk bedrijf het was bedrijf tijdens het bellen gegoogled hij was ondertussen al 4 zinnen verder toen ik hoorde dat ik een enquette zou in hebben gevuld (nou vul ik zo af en toe wel is een enquette in maar daar gebruik ik http://nl.fakenamegenerator.com/ voor doet er niet zo heel erg toe voor wat maar hierdoor zouden zij dus nooit mijn echte gegevens kunnen hebben) na het vragen welke enquette dit wel niet zou zijn kreeg ik de eerste keer geen antwoord en ging die er over heen met je hebt een onderbroek en 2 sokken gewonnen. waarop ik ff duidelijk maakte dat ik had gevraagd welke enquette ik dan wel niet in had gevuld want niks staat mij bij van een enquette voor ondergoed. waarop hij antwoorde dat kan ik nu niet zien maar je hebt hem in december ingevuld iets van bioscoop of studio blah blah waardoor ik toch een beetje ging twijfelen, afijn google resultaten waren al niet zo positief en kwam dit forum ook nog ff tegen. op hun site gekeken geen KvK nummer te weinig info moeilijke omweg om bij contact te komen en bedrijf gelocaliseerd in zwitserland? hij zei dat hij op het hoofdkantoor in amsterdam zat, best knap dus.
Hij werd nogal geirriteerd dat ik zo laat reageerde dus ik zeg zit er nog wat aan vast? waarop de bekende reactie voor mensen hier nee alleen verzendkosten van 2,60 dus ik vroeg nogmaals hoe duur zei je dat die boxer en sokken waren? Ter waarde van 70 euro? waarop ik zei gast als ik een boxer van 70 euro opgestuurd krijg hoop ik voor je dat tie van zijde is. geen reactie maar gelijk om me rekening nummer vragen valse rekeningnr gegeven en gezegd hey zoek het maar lekker uit ;)

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door ArneLH »

Anonymous845 schreef:Leuk iets het bedrijf heeft geen KvK nr.(...) op hun site gekeken geen KvK nummer te weinig info moeilijke omweg om bij contact te komen en bedrijf gelocaliseerd in zwitserland? hij zei dat hij op het hoofdkantoor in amsterdam zat, best knap dus.
Het nummer dat is aangegeven op de website (CH-550.1.031.995-0) komt overeen met de inschrijving in het handelsregister van Provea SA.

Anonymous845
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 apr 2013 14:45

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Anonymous845 »

ArneLH schreef:
Anonymous845 schreef:Leuk iets het bedrijf heeft geen KvK nr.(...) op hun site gekeken geen KvK nummer te weinig info moeilijke omweg om bij contact te komen en bedrijf gelocaliseerd in zwitserland? hij zei dat hij op het hoofdkantoor in amsterdam zat, best knap dus.
Het nummer dat is aangegeven op de website (CH-550.1.031.995-0) komt overeen met de inschrijving in het handelsregister van Provea SA.
Zodra ik Provea SA of Provea op KvK opzoek zijn er geen zoek resultaten zowel bij het handelsregister niet en over de gehele site niet.
Tenzij ik hem google dan vind ik een moneyhouse register in het frans. http://infocube.ch/en/c/4695388/provea-sa
Provea SA en Fondation POLYVA zitten ook op het zelfde adres en zijn van de zelfde eigenaar haalt alsnog niet weg dat het een onbetrouwbaar bedrijf is.
Meestal heeft een bedrijf dat in meerdere landen gevestigd is en ook in nederland een KvK relatie en meestal is het dan wel wat betrouwbaarder als dit smerige hol ;)

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Anonymous845 schreef: geen reactie maar gelijk om me rekening nummer vragen valse rekeningnr gegeven en gezegd hey zoek het maar lekker uit ;)
Oei, ik voel 'm al aankomen, over een paar weken: "help! Bedrijf schrijft zomaar geld van m'n rekening af en ik heb er nog nooit van gehoord!" :lol:
Maar eigenlijk zouden dit soort bedrijven niet meer mogen kunnen bestaan, dunkt me.

Anonymous845
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 apr 2013 14:45

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Anonymous845 »

Fleurtjuh666 schreef:
Anonymous845 schreef: geen reactie maar gelijk om me rekening nummer vragen valse rekeningnr gegeven en gezegd hey zoek het maar lekker uit ;)
Oei, ik voel 'm al aankomen, over een paar weken: "help! Bedrijf schrijft zomaar geld van m'n rekening af en ik heb er nog nooit van gehoord!" :lol:
Maar eigenlijk zouden dit soort bedrijven niet meer mogen kunnen bestaan, dunkt me.
Zover ik weet moet naam en rekening nummer overeenkomen voordat de bank een automatisch incasso toestaat.
En zou wat zijn als een willekeurige getal reeks ineens de bankrekening is van de directeur van cordaid of zo'n andere goede doel instelling (ach die gasten verdienen sowieso al teveel voor een "non-profit" organisatie)

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door ArneLH »

Anonymous845 schreef:
ArneLH schreef:
Anonymous845 schreef:Leuk iets het bedrijf heeft geen KvK nr.(...) op hun site gekeken geen KvK nummer te weinig info moeilijke omweg om bij contact te komen en bedrijf gelocaliseerd in zwitserland? hij zei dat hij op het hoofdkantoor in amsterdam zat, best knap dus.
Het nummer dat is aangegeven op de website (CH-550.1.031.995-0) komt overeen met de inschrijving in het handelsregister van Provea SA.
Zodra ik Provea SA of Provea op KvK opzoek zijn er geen zoek resultaten zowel bij het handelsregister niet en over de gehele site niet. (...)
Meestal heeft een bedrijf dat in meerdere landen gevestigd is en ook in nederland een KvK relatie en meestal is het dan wel wat betrouwbaarder als dit smerige hol ;)
Conclusie: men heeft geen vestiging in Nederland. Overigens had ik het natuurlijk over het handelsregister van het kanton Vaud, niet dat van de KvK...

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik snap echt niet waarom mensen hier toch instinken. Je koopt toch alleen maar iets als je wat nodig hebt en niet omdat iemand het aanbiedt?

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door ArneLH »

GJvdZ schreef:Ik snap echt niet waarom mensen hier toch instinken. Je koopt toch alleen maar iets als je wat nodig hebt en niet omdat iemand het aanbiedt?
Afgaand op het effect van 'aanbiedingen' in supermarkten etc. denk ik dat dat niet helemaal klopt ;)

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Jolijn »

Anonymous845 schreef: Hij werd nogal geirriteerd dat ik zo laat reageerde dus ik zeg zit er nog wat aan vast? waarop de bekende reactie voor mensen hier nee alleen verzendkosten van 2,60 dus ik vroeg nogmaals hoe duur zei je dat die boxer en sokken waren? Ter waarde van 70 euro? waarop ik zei gast als ik een boxer van 70 euro opgestuurd krijg hoop ik voor je dat tie van zijde is.
Iets winnen dat een waarde van €70 heeft en dan wel de verzendkosten van een lullige €2,60 betalen? :wink:

Anonymous845
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 apr 2013 14:45

Re: Provea telefonische verkoop ondergoed

Ongelezen bericht door Anonymous845 »

Jolijn schreef:
Anonymous845 schreef: Hij werd nogal geirriteerd dat ik zo laat reageerde dus ik zeg zit er nog wat aan vast? waarop de bekende reactie voor mensen hier nee alleen verzendkosten van 2,60 dus ik vroeg nogmaals hoe duur zei je dat die boxer en sokken waren? Ter waarde van 70 euro? waarop ik zei gast als ik een boxer van 70 euro opgestuurd krijg hoop ik voor je dat tie van zijde is.
Iets winnen dat een waarde van €70 heeft en dan wel de verzendkosten van een lullige €2,60 betalen? :wink:
Waarna je vast zit aan vervolg pakketten met extra afschrijvingen voor "****" wat je niet wilt? en iets winnen zonder je ergens ingeschreven te hebben is lastig. als je nou lid bent van de vriendenloterij en je wint wat krijg je een smsje of een mail met de mededeling dat je verloot bent of moet je zelf de trekking checken die bellen je iig niet meer op tenzij je zo stom bent geweest je nr op internet te zetten of een grappenmaker jouw nummer heeft gebruikt en je word gebeld door de telemarketer kant van de vriendenloterij om je lid te maken

Gesloten