LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank App

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Rabobank App

Ongelezen bericht door moederslink »

Hypo63 schreef:
21 okt 2019 21:58
Ik ben niet van plan om elke 3 jaar een nieuw toestel te kopen.
Ik ook niet, sterker nog, ik héb niet eens een smartphone :lol: .
En internetbankieren doe ik thuis op mijn nieuwe tablet dat ik eindelijk heb vervangen na 5-6 jaar?
( ik weet het niet eens precies meer :D )

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Rabobank App

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Hypo63 schreef:
16 okt 2019 14:46
Als nu voldoende mensen een klacht indienen bij de Rabobank is er een kans dat de huidige App gehandhaafd kan blijven.
Kan je nu alvast zeggen dat het aantal klachten weinig uitmaakt de Rabobank gaat geen oude achterhaalde versie van Android blijven ondersteunen en een dubbele ontwikkeling starten voor de app. Wel lief dat de klantenservice medewerker u dit gevoel gaf dat er naar u geluisterd zou kunnen gaan worden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rabobank App

Ongelezen bericht door kweenie »

Hypo63 schreef:
21 okt 2019 21:58
Dat heeft niets te maken met veiligheid maar apps die zwaarder worden omdat ze anders niet meer mogen draaien onder Android. Het is Google die hier de macht heeft en bepaald waaraan apps moeten voldoen.
Ik ben niet van plan om elke 3 jaar een nieuw toestel te kopen.
Je geeft het zelf ook aan, het is niet zozeer Rabobank die bepaalt 'hoe het moet', maar Android en de 'regels' waaraan de apps zich moeten houden.

De eenvoudigste methode om dat te omzeilen is al regelmatig genoemd, namelijk via de internetbrowser internetbankieren. Want ook daarbij kun je bijvoorbeeld inloggen en geld overmaken zonder de Rabo scanner. Net als via de Rabo app. Je moet alleen eenmalig met de scanner de telefoon/browser registreren (met als wat bij de app moest) en eventueel een zelf te kiezen hogere limiet instellen. Dan kun je dus ook gewoon de rekening van schoonvader beheren zoals je gewend bent.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Rabobank App

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Hypo63 schreef:
21 okt 2019 20:53

Een Galaxy Grand Prime.
De prijs voor dit toestel was bij internet bedrijven en Media Markt precies hetzelfde. Uit de prijzen heb ik nergens kunnen herleiden dat het om verouderd model ging of een uitverkoop. Dit model is pas in 2015 op de markt gekomen. Ik ben nu bezig met de verkoper aangezien de verkoper nergens kenbaar heeft gemaakt dat het besturingssysteem niet te vervangen kan worden. Samsung geeft het volgende aan: "de hardware van het toestel kan Android 6 niet aan".

Deze telefoon is in februari 2015 met Android 4 op de markt gekomen. Dat betekent dat hij toch echt bijna 5 jaar oud is. De specificaties van het toestel zijn minimaal, daar zal zeker geen Android 6 op kunnen draaien.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Rabobank App

Ongelezen bericht door sjohie »

Hypo63 schreef:
21 okt 2019 22:02
moederslink schreef:
21 okt 2019 21:52
Maar dan heb je in 2016 een verouderd toestel gekocht met Android 5 en niet een met Android 6 dat toen ook al op de markt was.
Het zal misschien wel wat goedkoper zijn geweest , maar dat doet er verder niet toe natuurlijk.
Je zit er nu mee te kijken.
Gewoon gebruiken dat toestel , leuk appen , sms -en en bellen , niet weggooien!
En voor het internetbankieren met de app dan maar even een andere oplossing bedenken.
Dat komt dan ook wel weer goed.
Het was niet de duurste toestel maar qua prijs niet veel goedkoper dan een huidige Huawei telefoon met de meest recente Android. Daarbij is het de vraag wat deze toestellen over een paar jaar nog kunnen gezien de handelsoorlog met China en het beperken van de toestemming van Google voor het installeren van Android. Grote kans dat deze toestellen binnen 1 jaar alweer verouderd zijn.
Nou sleep je er van alles niet relevants bij. Samsung is Koreaans, niet Chinees, dus die gaan geen problemen krijgen met de google diensten, zoals Huawei met hun nieuwste modellen kan gaan ondervinden. (oudere toestellen blijven wel security updates ontvangen).

Verder is er sinds 2015 door oa Google en de grote fabrikanten ook al het eea verbeterd qua updates, ze zijn er duidelijker over, en in modernere versies van Android zijn een aantal dingen die voorheen in het OS zaten, nu in los te updaten apps gezet, zodat de drempel voor een update wat lager is voor de fabrikanten. En er is, zoals ik al eerder zei, het Android one programma, wat telefoons voortbrengt die een X aantal jaar updates krijgen.

Gesloten