LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RING deurbel

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
ronbrax
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mar 2008 15:10

RING deurbel

Ongelezen bericht door ronbrax »

Ervaring met RING deurbel, niet kopen mensen. Duur en werkt niet goed. Ik breng de ring deurbel terug naar de winkel omdat er een abonnement nodig is (de verkoper zei van niet), ik kan hem niet op mijn synology nas aansluiten om de video op te slaan, alles gaat via de server in amerika en ik kan het geluid van de bel (buiten) niet uit zetten. Als er iemand aanbelt dan gaat ie buiten ook af en dat is irritant. Je moet dan waarschijnlijk de helpdesk bellen om dat gedaan te krijgen, zij kunnen dus op afstand mijn bel bewerken. Ik wil gewoon een bel die ik zelf in beheer heb en zonder abonnement, met wifi en video dat ik kan opslaan op mijn eigen nas en niet via een server aan de andere kant van de wereld waar je dan tegen betaling de videos kan terug kijken.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: RING deurbel

Ongelezen bericht door crazyme »

https://tweakers.net/pricewatch/479832/ ... r/reviews/

U kunt uw review ook plaatsen op tweakers voor een groter bereik.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: RING deurbel

Ongelezen bericht door thecure »

Met de gratis software domoticz icm een Raspberry pi en een ip camera is dit wel mogelijk.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: RING deurbel

Ongelezen bericht door sylvesterb »

ronbrax schreef:Ervaring met RING deurbel, niet kopen mensen. Duur en werkt niet goed. Ik breng de ring deurbel terug naar de winkel omdat er een abonnement nodig is (de verkoper zei van niet), ik kan hem niet op mijn synology nas aansluiten om de video op te slaan, alles gaat via de server in amerika en ik kan het geluid van de bel (buiten) niet uit zetten. Als er iemand aanbelt dan gaat ie buiten ook af en dat is irritant. Je moet dan waarschijnlijk de helpdesk bellen om dat gedaan te krijgen, zij kunnen dus op afstand mijn bel bewerken. Ik wil gewoon een bel die ik zelf in beheer heb en zonder abonnement, met wifi en video dat ik kan opslaan op mijn eigen nas en niet via een server aan de andere kant van de wereld waar je dan tegen betaling de videos kan terug kijken.
Ik lees nergens dat het niet werkt, los dat duur een ruim begrip is. Ik vind persoonlijk € 129,00 niet echt veel voor een online deurbel.

Nergens staat online ergens dat je hem op je synology nas kan aansluiten en het abonnement staat duidelijk vermeld online dat je deze nodig hebt voor de extra functies.

Het lijkt er dus meer op dat je bedoeld dat mensen zich beter moeten informeren voor ze hem kopen en jij dus gewoon het verkeerde product hebt gekocht.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: RING deurbel

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik vind het wel een goede waarschuwing. In de zelfde prijscategorie kun je namelijk ook vergelijkbare apparaten vinden die zonder abonnement werken. Dit apparaat kan ook zonder abonnement werken, maar je moet diep graven voordat je erachter komt wat de "extra diensten" zijn die in dat abonnement zitten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: RING deurbel

Ongelezen bericht door sjohie »

kweenie schreef:Ik vind het wel een goede waarschuwing. In de zelfde prijscategorie kun je namelijk ook vergelijkbare apparaten vinden die zonder abonnement werken. Dit apparaat kan ook zonder abonnement werken, maar je moet diep graven voordat je erachter komt wat de "extra diensten" zijn die in dat abonnement zitten.
Nou is dit ook weer niet een apparaat wat Henk uit Schubbejeukveen zo even op de voordeur schroeft, die halen een standaard drukbel bij de Gamma oid. Als je zo'n apparaat koopt, en zelf installeert, dan vind ik dat je ook wel wat moet weten wát je koopt. In dat kader refereer ik ook even aan de term "tweaker" hierboven. Als TS op het forum dáár zo'n topic als dit opent, wordt dat door de moderatie subiet gesloten met iets van RTFM, maar dan iets netter verwoord. Ook staat daar bij de reviews eea al duidelijk genoemd.

Persoonlijk vind ik dat TS beter iets had kunnen zeggen als; "als je de achterliggende theorie en techniek niet kent, doe dan eerst je licht op op het forum van Tweakers, vraag er hulp bij, of koop het niet zomaar".

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: RING deurbel

Ongelezen bericht door witte angora »

ronbrax schreef: Ik breng de ring deurbel terug naar de winkel omdat er een abonnement nodig is (de verkoper zei van niet).
Zoals bekend op het forum ben ik met computers, internet en dat soort zaken dus van het type 'Henk uit Schubbejeukveen' (alhoewel ik dan ook weer geen idee heb waar Schubbejeukveen zou moeten liggen). Ik lees in het verhaal van de topicstarter dat hij zich in de winkel voor heeft laten lichten, waarbij hij ook zijn wensen kenbaar heeft gemaakt. Hij is gewoon verkeerd voorgelicht. Dat had ik een tijd terug exact zo met een beveiligingscamera. Ik zocht, vertaald naar dit topic, een type van het soort 'gewone drukbel van 3,95', heb expliciete en duidelijke vragen gesteld, maar ben volkomen verkeerd voorgelicht.

Gezien de terminologie ( :shock: ) die de topicstarter gebruikt is hij niet helemaal onbekend in het technische wereldje.

Ik vind de waarschuwing dus wel terecht.

Mijn advies aan de topicstarter is dus om de deurbel terug te brengen vanwege non-conformiteit en het feit dat je verkeerd bent voorgelicht. Mij is het met die beveiligingscamera op die manier wel gelukt.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: RING deurbel

Ongelezen bericht door mahadma »

Naar aanleiding van de reklame op tv eens wat gezocht, bij reviews bleek dat je een abo moest nemen na een maand, in 1 minuut te vinden.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: RING deurbel

Ongelezen bericht door witte angora »

mahadma schreef:Naar aanleiding van de reklame op tv eens wat gezocht, bij reviews bleek dat je een abo moest nemen na een maand, in 1 minuut te vinden.
Dan is het helemáál stom dat die verkoper dat niet wist.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: RING deurbel

Ongelezen bericht door mahadma »

witte angora schreef:
mahadma schreef:Naar aanleiding van de reklame op tv eens wat gezocht, bij reviews bleek dat je een abo moest nemen na een maand, in 1 minuut te vinden.
Dan is het helemáál stom dat die verkoper dat niet wist.
Bij Bol op de startpagina staat:
Productbeschrijving
De Ring Video Deurbel Pro is een compacte video deurbel die werkt op Wi-Fi. Door middel van de full HD camera kun je altijd zien wie er voor je deur staat, ook als je niet thuis bent. Door de motion sensor kan je zelfs al beweging zien rondom je huis voordat er überhaupt wordt aangebeld. Daarnaast is het ook mogelijk om in het donker te zien wie er aanbelt. Dit komt door de nachtvisie die in de deurbel zit ingebouwd. Ook is communiceren met de persoon die voor je deur staat mogelijk. Er zit een speaker en een microfoon in de deurbel. Als laatste is het ook nog mogelijk om alle beelden via de cloud service (tegen betaling) te bewaren. De beelden worden dan een jaar lang voor je bewaard.
Echt zoeken is niet eens nodig.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: RING deurbel

Ongelezen bericht door crazyme »

witte angora schreef:
ronbrax schreef:(alhoewel ik dan ook weer geen idee heb waar Schubbejeukveen zou moeten liggen).
Bij Schubbekutteveen linksaf.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: RING deurbel

Ongelezen bericht door kweenie »

sjohie schreef:Nou is dit ook weer niet een apparaat wat Henk uit Schubbejeukveen zo even op de voordeur schroeft, die halen een standaard drukbel bij de Gamma oid. Als je zo'n apparaat koopt, en zelf installeert, dan vind ik dat je ook wel wat moet weten wát je koopt.
Henk ziet dan bij de gamma bijvoorbeeld
https://www.gamma.nl/assortiment/alecto ... /p/B606058
Wat zo op het eerste gezicht redelijk vergelijkbaar is met die ring deurbel. Vervolgens gaat hij even op internet kijken wat er nog meer te krijgen is en koopt die ring deurbel in de veronderstelling dat het een vergelijkbaar product is. Maar dan net iets goedkoper of met iets mooier of, voor mijn part, wel direct op voorraad in plaats van twee weken levertijd.

Dan zal deze 'Henk' behoorlijk teleurgesteld kunnen zijn als sommige functies alleen met abonnement werken. Een waarschuwing is dan wel op zijn plaats.

stofzuigertje

Re: RING deurbel

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je kunt bewijzen dat de verkoper deze Deur Bel(g) verkocht melde dat je gewoon verder gratis kunt gebruiken, moet het zonder extra kosten mogelijk zijn.

Als achteraf blijkt dat de verkoper dingen heeft verteld die niet kloppen mag je de koop Ontbinden en geld terug.
Vaak is in de winkel verpakking openen en rustig gehele gebruiksaanwijzing door lezen niet gewenst.
Zowel het openen als het uitgebreid lezen en vragen stellen kost veel tijd.

Dan ga je af op verkoper en bij matige verkopers is dat risico winkel, mits je dat kunt bewijzen... en daar zit vermoedelijk het probleem als je buren niet mee waren als getuigen, familie mag niet..

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: RING deurbel

Ongelezen bericht door olaf79 »

Voortdurend stoppen bedrijven met hun cloud diensten of passen ze ze aan waardoor je aangeschafte product opeens veel minder goed functioneert of zelfs waardeloos wordt. Vandaag was er weer een melding van Sitecom die zo'n geintje flikt met haar bewakingscamera's die in de winkel gewoon nog verkocht worden. Mijn advies is dus om zulke producten niet te kopen tenzij je er een garantie bij krijgt dat de wolkendiensten ten minste nog 5 jaar ondersteund worden.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: RING deurbel

Ongelezen bericht door Moneyman »

stofzuigertje schreef:mits je dat kunt bewijzen... en daar zit vermoedelijk het probleem als je buren niet mee waren als getuigen, familie mag niet..
Onzin.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: RING deurbel

Ongelezen bericht door renewouters »

crazyme schreef:
witte angora schreef:
ronbrax schreef:(alhoewel ik dan ook weer geen idee heb waar Schubbejeukveen zou moeten liggen).
Bij Schubbekutteveen linksaf.
In je auto met jarretelaandrijving....

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: RING deurbel

Ongelezen bericht door R. Proctor »

olaf79 schreef:Voortdurend stoppen bedrijven met hun cloud diensten of passen ze ze aan waardoor je aangeschafte product opeens veel minder goed functioneert of zelfs waardeloos wordt. Vandaag was er weer een melding van Sitecom die zo'n geintje flikt met haar bewakingscamera's die in de winkel gewoon nog verkocht worden. Mijn advies is dus om zulke producten niet te kopen tenzij je er een garantie bij krijgt dat de wolkendiensten ten minste nog 5 jaar ondersteund worden.
Budget rommel kopen is ook budget ondersteuning krijgen.
Geen enkel product word waardeloos en doet nog steeds wat het moet doen, een clouddienst is optioneel en dat kan je zelf mits je de juiste kennis en apparatuur hebt zelf regelen je kan een fabrikant niet verplichten om iets te blijven leveren wat niet rendabel is.

Das nu hetzelfde een Sitecom camera gaan vergelijken met een Samsung of een andere grote speler op camera beveiliging.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: RING deurbel

Ongelezen bericht door witte angora »

renewouters schreef:
crazyme schreef:
Bij Schubbekutteveen linksaf.
In je auto met jarretelaandrijving....
Hou jij er rekening mee dat wij nog geen 5 jaar in leeftijd schelen?

tne7laa
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2018 20:25

Re: RING deurbel

Ongelezen bericht door tne7laa »

thecure schreef:Met de gratis software domoticz icm een Raspberry pi en een ip camera is dit wel mogelijk.
Interessant. Ik heb een pi met domoticz en domotica. Kun je (in een Prive bericht) uitleggen wat en hoe je dit precies bedoeld? Dank.


Gesloten