LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Router 13 maanden na aanschaf kapot, wat nu?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
willemkohler
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2018 17:11

Router 13 maanden na aanschaf kapot, wat nu?

Ongelezen bericht door willemkohler »

Ik heb in 2016 een router gekocht maar deze was defect naar 13 maanden dus een maand na de garantie periode maar ik kreeg te horen dat ik
een nieuwe kon kopen met een korting van 10 euro hier ben ik niet op ingegaan want van een product mag je toch verwachten dat deze langer
werkt dan een maand na de garantie periode mijn vraag is wat zijn mijn rechten en wat kan ik verder doen.
groeten willem

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Router 13 maanden na aanschaf kapot, wat nu?

Ongelezen bericht door BreejKC »

inderdaad mag een router niet na 13 maanden al onherstelbaar kapot zijn. Omdat er geen bewegende delen in zo'n apparaat zitten mag u er vanuit gaan dat, bij normaal gebruik, zo'n router toch zeker drie tot vijf jaar probleemloos behoort te werken. Hoe die € 10,00 in verhouding staat tot de aanschafprijs vermeldt u niet, lastig daarover te oordelen.

Omdat de router na betrekkelijk korte tijd al defect is zou u een beroep kunnen doen op zgn. Non-conformiteit. Te veel om hier uit te leggen. Op de website van consuwijzer wordt u over deze beroepsmogelijkheid, uw mogelijkheden en onmogelijkheden, uitgebreid geïnformeerd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Router 13 maanden na aanschaf kapot, wat nu?

Ongelezen bericht door crazyme »

Welk merk en type ?

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Router 13 maanden na aanschaf kapot, wat nu?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Zelfs Trust gaat vijf jaar mee en dat is rotzooi.

Wanneer een product ondeugdelijk is, zoals hier het geval lijkt te zijn, dan heb je recht op kosteloos herstel of vervanging. De bewijslast hiervoor ligt wel bij jou.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Router 13 maanden na aanschaf kapot, wat nu?

Ongelezen bericht door olaf79 »

alfatrion schreef:Zelfs Trust gaat vijf jaar mee en dat is rotzooi.

Wanneer een product ondeugdelijk is, zoals hier het geval lijkt te zijn, dan heb je recht op kosteloos herstel of vervanging. De bewijslast hiervoor ligt wel bij jou.
Waar baseert u uw mening op dat Trust rotzooi is?

Gesloten