LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Service KPN-winkel

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Wilmars
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 nov 2018 13:27

Service KPN-winkel

Ongelezen bericht door Wilmars »

Juli 2017 heb ik een Apple 6S gekocht bij de KPN-winkel in Heerenveen.
Toen ‘ie na versturen van app of mail op zwart scherm sprong en dan terugging naar beginscherm en de achtergrond wel ‘s bewoog als ik een app typte ben ik 1 augustus 2018 naar de KPN-winkel gegaan.
De medewerkster kon me niet helpen. Telefoon werd opgestuurd naar Teleplan.
4 Augustus mail Teleplan; geen defect gevonden.
Ik gebeld om opheldering. Telefoon was leeggehaald en teruggezet naar fabrieksinstellingen en er was verder geen vochtschade of kapotte onderdelen gevonden, of ‘t probleem opgelost was wist ze niet maar ik moest ‘m maar uitproberen. Ik vroeg of zij ‘m langer konden houden en konden uitproberen. Kon niet.
Ik kon m’n telefoon ophalen in de KPN-winkel, alle toebehoren e.d. moest ik meenemen en dan zou ik in de winkel verder geholpen worden.
Naar de winkel gegaan.
Op mijn opmerking dat ik me afvroeg of ‘t probleem opgelost was kwam hetzelfde simpele antwoord het uit te proberen. Ik vond dat nogal makkelijk gezegd en daarop volgde reactie dat zij ook niks konden met de boodschap van Teleplan dat ik in de winkel verder geholpen zou worden want dat konden zij niet.
Vervolgens discussie over garantie en hun verantwoordelijkheid.
Ik vertelde dat ik in de wachttijd 1 augustus (Je moet er steeds rekenen op minimaal een half uur/uur/nog langer wachttijd vertelden andere klanten mij en kwam ik toen zelf ook achter.) een vrouw had gesproken die hetzelfde probleem had gehad en nieuwe telefoon had gekregen en vroeg waarom ik dat dan niet kreeg gezien de garantie.
De medewerkster werd steeds pissiger gezien ik niet zomaar akkoord ging en de drukte in de winkel toenam.
Uiteindelijk moest ik de telefoon uitproberen.
Zij zouden alles weer overzetten zodat mijn telefoon weer in de staat was zoals ik ‘m had ipv alles op fabrieksinstellingen.
Ik moest mijn 4S die ik tijdelijk weer gebruikte achterlaten voor de sim, mijn ID-naam en wachtwoord geven en kon over 2 uurtjes terugkomen.
Toen ik terugkwam was de telefoon niet klaar. Weer een andere medewerkster hielp me (Die medewerkster had me ook geholpen toen ik binnenliep om mijn abonnement te verlengen, ik zou mail krijgen met de bevestiging daarvan maar die heb ik tot op de dag van vandaag nog nooit gekregen, dus dat gaf niet veel vertrouwen maar goed, kon meevallen...) en ik moest de code van m’n 4S geven om het klaar te maken. Ik dacht ‘wat moet jij met die code want alleen de sim hoeft eruit?’ Ze probeerde me wijs te maken dat er mail in stond en ze daar de code uit moest halen.
Ik dacht ‘dat is misschien ivm de verificatiecode voor ICloud dan’.
Ik moest de toegangscode opschrijven en dan kon ik over een uurtje terugkomen.
Thuis laptop gepakt, mail geopend. Geen mail met code.
(Later ben ik er ook achter gekomen dat dit onzin is. Als je een verificatiecode krijgt krijg je die per sms, niet per mail.)
Later weer naar de winkel. Telefoon niet klaar. Niks overgezet.
(Achteraf bekeken) Enkel met bluetooth gegevens van mijn 4S naar 6S gezet en erin gerommeld- apps verplaatst, enkele verwijderd, berichten en oproepen verwijderd.
Ik kreeg een briefje mee met ‘iCloud niet ingesteld, verificatiecode 123456’.
Ik zag dat ‘t niet oké was en zei dat. ‘Ik weet het niet,’ zei de medewerkster lachend en keek naar haar collega.
De samenzwering en ‘t gegiechel maakte me kwaad en ik wist dat ik op dat moment ook niks meer kon bereiken dus ben weggegaan.
Ik nam mijn 6S weer in gebruik maar toen ik merkte dat ik meldingen miste van appjes en ‘ie na het versturen van mail weer op zwart scherm sprong ben ik weer naar de winkel gegaan en is ‘ie weer opgestuurd naar Teleplan.
Ik had mijn 4S meegenomen omdat ik dit al verwacht had.
Toen we mijn sim in de 4S deden bleek de pincode van mijn sim veranderd.
De medewerksters zijn fraai bezig geweest.
Degene die me nu hielp wist (uiteraard) van niks en vroeg mijn pukcode op.
Ik heb meteen m’n eigen pincode er weer in gezet.
14 Augustus mail Teleplan; geen defect gevonden.
16 Augustus mail dat ik de telefoon kon ophalen in de KPN-winkel, toebehoren mee moest nemen en in de winkel verder geholpen zou worden.
Ja, weer.
Intussen had ik er geen vertrouwen meer in dat het goed zou komen zo dus telefoon opgehaald, contact opgenomen met Apple en hulp gevraagd. Die hebben mij super geholpen.
Mijn abonnement bij KPN heb ik geen klachten over, maar ik zal nooit weer een nieuwe telefoon kopen in de KPN-winkel, want o wee als er iets mee is.
Mijn vertrouwen is behoorlijk geschaad door hoe ik behandeld werd.
Mensen met wie ik het besproken heb zeggen veelal dat als men naar de KPN-winkel in Heerenveen gaat, je moet zorgen dat je geholpen wordt door de oudere man. De anderen komen afspraken niet na, zijn niet vriendelijk, niet kundig en spreken de klant, elkaar en Teleplan tegen.
Niet bepaald een toonbeeld voor KPN.
De samenwerking tussen KPN en Teleplan is een grote aanfluiting want het standaardmailtje dat je verder geholpen wordt in de winkel gaat niet op.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Service KPN-winkel

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Niet elke verkoopster weet alle instellingen van elk model dat ze moeten verkopen.

Daar zit een groot probleem.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Service KPN-winkel

Ongelezen bericht door renewouters »

Komkommertijd schreef:
23 nov 2018 17:38
Niet elke verkoopster weet alle instellingen van elk model dat ze moeten verkopen.

Daar zit een groot probleem.
Bedrijven kunnen hun personeel uiteraard uitgebreid trainen. Maar dat zorgt er alleen maar voor dat klanten in hun winkel proberen komen proberen en het vervolgens elders kopen omdat het daar goedkoper is.

Lady1234
Berichten: 27110
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Service KPN-winkel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U had dus gewoon moeten doen wat gevraagd werd. Uitproberen en zelf uw gegevens overzetten.

Maar goed, alles is nu in orde. Mooi toch?

Wilmars
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 nov 2018 13:27

Re: Service KPN-winkel

Ongelezen bericht door Wilmars »

Alles lijkt nu in orde.
Zij het niet dankzij medewerkers van de KPN-winkel in Heerenveen. De verkoper. Degene die er verantwoordelijk voor is het op te lossen.
En het kan natuurlijk niet door de beugel dat medewerkers van zo’n winkel gegevens uit je telefoon verwijderen en de pincode van je simkaart veranderen e.d. Geen goeie reclame voor KPN.
Ik zal er nooit weer een telefoon/product kopen of met een telefoon/product heen gaan waar iets aan mankeert.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Service KPN-winkel

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Dit soort berichten kan veel omzet kosten voor deze winkel, en soms ook voor overige vaak wel goede KPN winkels omdat ze
verkopers hebben die verkopen en nauwelijks een probleem kunnen oplossen.

Ook de service afdeling is dus niet goed, maar met zoveel merken en types kun je dit verwachten.
Een slimme winkelier verkoopt niet alles, zelf verkocht ik bepaalde merken en types niet wegens de garantie claims en volle werkplaats en minder keuze is minder rente verlies en dan maar een klant minder.

KPN loopt wel het risico dat via Google dit nog jarenlang te vinden is.

Gesloten