LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service Dynafix en Vodafone!

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
RoxanneP
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jul 2019 13:06

Slechte service Dynafix en Vodafone!

Ongelezen bericht door RoxanneP »

Al vanaf begin april ben ik bezig om mijn Samsung s8 gemaakt te krijgen.
Mijn telefoon springt telkens terug naar 'home screen' wanneer ik een app open, maar ook wanneer ik naar een andere pagina scrol.Hierdoor is mijn telefoon dus niet te gebruiken.
Ik heb een abonnement lopen via Vodafone en hierbij een verzekering afgelsoten voor ca 12euro per maand.
Half april heb ik mijn telefoon de eerste keer opgestuurd, binnen een week had ik hem weer terug met de vermelding dat ze de nieuwste software erop hadden gezet. Na 2 weken deed zich echter weer hetzelfde probleem voor. Opnieuw contact opgenomen met Dynafix en opnieuw mijn telefoon opgestuurd. Voordat ik hem opstuur zet ik alles terug naar fabrieksinstellingen. Hierdoor werkt hij weer naar behoren en kunnen ze bij dynafix het probleem niet vinden. Begin mei dus voor de 2de keer opgestuurd en opnieuw terug gekregen met de vermelding dat ze de nieuweste software erop gezet hadden.
Na 2 á 3 weken weer hetzelfde probleem.
Ik heb contact opgenomen met Vodafone of zij iets konden betekenen hierin wanneer ik hem weer gewoon teruggestuurd kreeg, zij gaven aan dat ik dan even contact met hen op moest nemen wanneer dit het geval was.
Weer contact opgenomen met dynafix, de meneer aan de telefoon gaf aan dat ze anders maar eens moesten kijken voor een toestelswab maar, ook dit keer kreeg ik na 1 week mijn telefoon weer terug met opnieuw de vermelding dat ze de nieuwste software erop gezet hadden.
Eind juni opnieuw hetzelfde probleem.opnieuw contact met dynafix en ook dit keer zei de man aan de telefoon dat ze misschien maar eens moesten kijken om me een ander toestel te geven.
Dit keer had ik een filmpje gemaakt van mijn telefoon zodat ze konden zien wat precies het probleem was.
Na ongeveer een week kreeg ik een mail met de vraag om nogmaals duidelijk aan te geven wat nu precies het probleem was, hierop teruggemaild en de filmjes bijgevoegd, gevraagd ook voor een reactie (reactie is uitgebleven)

Hierna heb ik nogmaals gebeld naar dynafix om te vragen hoe het er nu voor stond, het meisje aan de telefoon gaf aan dat ze me alleen konden helpen wanneer een monteur het probleem vast kon stellen. Ik heb aangegeven dat de monteur dit probleem niet zou vinden omdat ik mijn toestel naar fabrieksinstellingen had gereset en hij het dan weer even deed. Ik heb ook uitgelegd dat ik de filmpjes erbij had gevoegd. Dit maakte niets uit want het probleem moest door technici ook geconstateerd worden. Ik heb aangegeven dat er geen technici voor nodig leek te zijn om te zien wat hier het probleem was en ik heb gevraagd of ze op mijn mails konden antwoorden.

Een paar dagen later kreeg ik een mail dat mijn garantie 'helaas' was verlopen en ik eerst een bedrag van ca 37euro diende te betalen zodat ze mijn telefoon konden terug sturen, wanneer ik dit bedrag niet betaalde kon ik ervoor kiezen om gratis afstand te doen van mijn toestel of, wanneer er binnen een maand niet gerageerd was, zou mijn toestel automatisch terug gestuurd worden en zu ik verplicht zijn dit bedrag over te maken.

Ik heb opnieuw (denk ongeveer de 12de keer) contact opgenomen met dynafix om te zeggen dat mijn garantie heel zeker nog niet verlopen was, het meisje gaf aan dat ze dit stuurde omdat er geen bon bij zat en ze een nieuwe software erop hadden moeten zetten.

Ik heb hierop gevraagd hoe het dan kon dat de afgelopen 3x ook geen bon aanwezig was en er toen ook geen probleem was, dit kon ze me ook niet vertellen. Het meisje gaf aan dat ik eerst een bon door moest mailen . Ik heb aangegeven dat ik hun manier van werken maar uiterst vreemd vind. Dat ze handelingen ujitvoeren en mij dan vervolgens verplichten om te betalen eer ik mijn toestel terug kan krijgen, naar mijn idee vraag je eerst en voer je het daarna uit.

Ik heb de bon opgestuurd en gevraagd of ze mij op de hoogte konden houden. Hierop volgde de zoveelste mail dat er binnen 5 werkdagen gereageerd zou worden op mijn mail..dit is dus nooit gebeurd, op geen enkele mail is reactie terug gekomen.

Uiteindelijk kreeg ik het bericht dat ik een retourafspraak kon plannen voor mijn toestel, hierop opnieuw gemaild met de vraag wat ze nu precies gedaan hebben maar ook hier geen reactie op.


Mijn toestel is terug gekomen met (opnieuw, voor de 4de x in 3 maanden) de allernieuwste software! meer is er niet mee gedaan.
Ik heb vodafone gecontacteerd omdat ik mijn abonnement bij hen heb lopen en mijn verzekering aan hen betaal. Zij geven aan niets te kunnen betekenen.


Ik wordt al vanaf april van het kastje naar de muur gestuurd. Ik heb gevraagd of ze me geen nieuw toestel konden geven, maar ze gaven aan dat samsung hier niet zo blij mee is en zij liever zien dat het toestel gerepareert wordt.

Nu loopt over 2 weken mijn abonnement af en dus ook mijn garantie. Ze houden me nu dus al 4 maanden aan het lijntje met als resultaat dat ik dalijk (nog altijd) met een telefoon zit te kijken die niet naar behoren werkt en ik geen garantie meer heb.

Schandalige service!!

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slechte service Dynafix en Vodafone!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als het probleem zich niet voor doet bij fabrieksinstellingen, ligt het dan niet aan een app die u er op hebt staan/zet?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Slechte service Dynafix en Vodafone!

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Er is toch niets mis met de telefoon? Je moet de fout zoeken in een App die je er na op zet. Dat heeft toch niets met service te maken.

RoxanneP
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jul 2019 13:06

Re: Slechte service Dynafix en Vodafone!

Ongelezen bericht door RoxanneP »

Ook als er geen apps op staan en/of hij in veilige modus staat doet dit probleem zich voor...het ligt in dit geval dus niet aan een app

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Slechte service Dynafix en Vodafone!

Ongelezen bericht door yan »

Officiële klacht naar Vodafone sturen dat ze 14 dagen de tijd krijgen om u een nieuw werkend toestel toe te sturen, of dat u anders de overeenkomst ontbindt en reeds gedane betalingen teruggevorderd.

(Met dynafix heeft u helemaal niets te maken, u heeft het gekocht bij VF en zij dienen het te regelen, laat u dus niet zo maar doorverwijzen)

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slechte service Dynafix en Vodafone!

Ongelezen bericht door berndv »

RoxanneP schreef:
09 jul 2019 13:32
Voordat ik hem opstuur zet ik alles terug naar fabrieksinstellingen. Hierdoor werkt hij weer naar behoren
tja, heel eerlijk gezegd ben ik het wel een beetje eens met Dynafix dat ze het probleem niet kunnen vinden. Een softwareprobleem dat zich niet voordoet nadat het toestel naar fabrieksinstellingen is teruggezet doet bijna denken dat het probleem wel te zoeken is in de eventueel geinstalleerde apps.
RoxanneP schreef:
09 jul 2019 14:05
Ook als er geen apps op staan en/of hij in veilige modus staat doet dit probleem zich voor...het ligt in dit geval dus niet aan een app
hoe strookt dit dan met bovenstaande? Telefoon gaat terug naar fabrieksinstellingen, vervolgens doet de telefoon het weer normaal. En dan, zonder dat er apps geinstalleerd worden of accounts gekoppeld gaat na verloop van tijd het probleem zich voordoen? Of worden er in tussentijd accounts geactiveerd of apps geïnstalleerd?

RoxanneP
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jul 2019 13:06

Re: Slechte service Dynafix en Vodafone!

Ongelezen bericht door RoxanneP »

Zoals ik al aangeef, dit probleem komt ook terug als ik mijn toestel leeg laat, dus geen apps en niets download en mijn oude backup niet terug zet.

Het probleem zit hem echt in het toestel en niet in een app o.i.d

Ik heb deze verzekering niet voor niets natuurlijk, wanneer zij hem niet kunnen maken zouden we op zn minst samen naar een oplossing kunnen zoeken, dat is toch wel een stukje service.

Niet eens reageren op mails hoort daar naar mijn idee zeker niet bij.

Gesloten