LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sms'jes met verificatiecodes bereiken mij niet

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Weetgraag
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2018 13:54

Sms'jes met verificatiecodes bereiken mij niet

Ongelezen bericht door Weetgraag »

Bij steeds meer site moet je om je eigen account te kunnen gebruiken een inlog methode hanteren.
Sommige met DIGID anderen met gebruik van inlogcodes die je worden toegestuurd per SMS.
Bij voor mij cruciale site gaat alles goed tot ik de SMS moet ontvangen met de in te vullen code voor toegang tot de site met mijn gegevens die alleen voor mij bestemd zijn.
Via mijn provider Simpel (eigenlijk T-Mobile) zijn er site die zeggen dat er een code naar mijn SMS zijn gestuurd maar die komen nooit aan.
Met als gevolg: Ik ka niet bij mijn gegevens.
Aangezien dit sites zijn die ik MOET kunnen bezoeken, Ziekenhuis, Arts, Verzekering, Notaris, ben ik dus gehandicapt in het vervolgen van de voor mij belangrijke gegevens.
De genoemde instanties zeggen dat met het verzenden van de inlogcodes bij hen niets fout gaat.
De telefoonprovider beweerd hetzelfde waardoor er een nietes/welles situatie ontstaat. Ofwel kastje naar de muur.
Ik ben benieuwd of anderen dezelfde ervaring hebben.
Op het internet is het evenwel ook een topic waar naar de ervaringen daar, dezelfde problemen worden ervaren als bij mij.
Een directe oplossing is er dus niet maar waarschijnlijk heeft het te maken met internet coderingen waar maar een paar mensen bij kunnen komen of weet van hebben.
Het probleem blijft dus bestaan zonder een afzienbare oplossing.
Wellicht weet iemand hier uit te komen?
Laatst gewijzigd door Radar op 24 okt 2019 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid, leesbaarheid en/of taalkundige correctheid.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Sms'jes met verificatiecodes bereiken mij niet

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Twee vragen:
Krijgt u wel van andere mensen SMSjes binnen?
Heeft u mogelijk een nieuw nummer en dit niet gewijzigd bij DigID?

Anders deze procedure volgen
Ik heb mijn oude nummer niet en ook geen geactiveerde DigiD app
Log in via Mijn DigiD
Kies voor telefoonnummer wijzigen
Kies voor: ‘Ik kan geen sms meer ontvangen op mijn oude telefoonnummer’.
Klik op doorgaan. Selecteer ‘Ja (doorgaan met aanvraag)’ en klik op ‘Volgende’.
Voer uw nieuwe telefoonnummer in
Voer de sms-code in die u ontvangt
Binnen 3 werkdagen ontvangt u een brief met een code. Met deze code activeert u uw nieuwe telefoonnummer. In de brief staat hoe u dit doet.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Sms'jes met verificatiecodes bereiken mij niet

Ongelezen bericht door renewouters »

Probeer het eens met een andere telefoon. Even het mobiele nummer in 1 van je accounts veranderen en kijken of het dan wel werkt.

Gesloten