LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Soundbar en surroundspeakers Harman Kardon verbinden niet

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Marcopolo45
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jul 2020 19:14

Soundbar en surroundspeakers Harman Kardon verbinden niet

Ongelezen bericht door Marcopolo45 »

Ik heb 8 maanden geleden de complete set Citation van Harman Kardon gekocht, de soundbar, de surroundspeakers, de subwoofer en de towerspeakers. Deze zouden, volgens het advies, draadloos met elkaar verbinden. Dat doen ze dus niet! Wordt nu al 8 maanden aan het lijntje gehouden door de zogenaamde “service afdeling”. Er zit volgens hen een fout in mijn internet, maar zij weigeren om het op te lossen... Ben er doodziek van. NOOIT GEEN HARMAN KARDON meer, wat een slecht bedrijf..
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jul 2020 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Soundbar en surroundspeakers Harman Kardon verbinden niet

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

leg je klacht neer bij de verkoper en nergens anders, deze moeten het oplossen en niemand anders, doet hij of zij dit niet dan eis ontbinding van de koop wegens een non-conform product....

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Soundbar en surroundspeakers Harman Kardon verbinden niet

Ongelezen bericht door cherokee »

Maar als het volgens Harman Kardon aan uw netwerk ligt, waarom moeten zíj dat dan oplossen?

peter17111962
Berichten: 568
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Soundbar en surroundspeakers Harman Kardon verbinden niet

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Na even zoeken heb ik de gebruiksaanwijzing gelezen. Blijkt dat deze allemaal via het signaal doorsturen via WIFI . Het is
helaas zo dat er tegenwoordig steeds meer apparatuur onderling verbonden wordt via WIFI, maar het aantal kanalen is
daar beperkt. Dus het zou best wel eens zo kunnen zijn dat alle WIFI kanalen al in gebruik zijn. Veel mensen gebruiken,
als ze te weinig WIFI bereik hebben , een WIFI versterker, met als gevolg dat hun signaal vele huizen verder nog te ontvangen
is. en dus het gebruik van dat WIFI kanaal bij de buren onmogelijk maakt. Wat ook vaak een probleem is, is dat sommige
vloeren en muren dermate goed zijn ge-isoleerd dat het WIFI signaal er niet goed meer door heen gaat.

Hier wat meer tips:

https://community.ziggo.nl/internetverb ... -dit-47889

Google zelf eens verder op "Harman kardon citation probleem" en U vindt tientallen van deze klachten met tips op te lossen.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Soundbar en surroundspeakers Harman Kardon verbinden niet

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Als het aan jouw netwerk ligt, dan vraag je gewoon dat je ze bij hun mag testen met hun netwerk. Laat ze het maar werkend krijgen.
Zodra dat lukt kan je thuis aan de gaan.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Soundbar en surroundspeakers Harman Kardon verbinden niet

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Trouwens: Hoe verbinden deze speakers zich met jouw netwerk? Of wat heb je gedaan en waar loop je vast?

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Soundbar en surroundspeakers Harman Kardon verbinden niet

Ongelezen bericht door Methusalah »

8 maanden is vreemd lang. Je bent hier vast niet dagelijks mee bezig dus ik denk dat dat ook niet HK's schuld is maar dat terzijde. Het argument van HK is niet heel ongewoon. Vertel eens wat meer over hoe je netwerk in elkaar zit. Het kan namelijk heel goed zijn dat daar de oorzaak zit en daar kan HK inderdaad niets aan doen.

fyi: Ik heb ook een HK set en die kon zonder problemen verbinden
Erwin uit Oosterhout schreef:
06 jul 2020 14:01
Als het aan jouw netwerk ligt, dan vraag je gewoon dat je ze bij hun mag testen met hun netwerk. Laat ze het maar werkend krijgen.
Zodra dat lukt kan je thuis aan de gaan.

En hoe zie je dat voor je? Even langs gaan op het hoofd kantoor? Laat ze het maar werkend krijgen? Ik ben van mening dat we te weinig informatie hebben om daar over te oordelen.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Soundbar en surroundspeakers Harman Kardon verbinden niet

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Methusalah schreef:
06 jul 2020 15:25
8 maanden is vreemd lang. Je bent hier vast niet dagelijks mee bezig dus ik denk dat dat ook niet HK's schuld is maar dat terzijde. Het argument van HK is niet heel ongewoon. Vertel eens wat meer over hoe je netwerk in elkaar zit. Het kan namelijk heel goed zijn dat daar de oorzaak zit en daar kan HK inderdaad niets aan doen.

fyi: Ik heb ook een HK set en die kon zonder problemen verbinden
Erwin uit Oosterhout schreef:
06 jul 2020 14:01
Als het aan jouw netwerk ligt, dan vraag je gewoon dat je ze bij hun mag testen met hun netwerk. Laat ze het maar werkend krijgen.
Zodra dat lukt kan je thuis aan de gaan.

En hoe zie je dat voor je? Even langs gaan op het hoofd kantoor? Laat ze het maar werkend krijgen? Ik ben van mening dat we te weinig informatie hebben om daar over te oordelen.
Gewoon bellen en of langs bij een dealer of waar ze willen. Zij testen het op hun netwerk. Als dat werkt kan er niet meer gewezen worden naar elkaar.

Tevens had ik aansluitend al gevraagd voor wat technische info. Kan volgens mij niet echt moeilijk zijn.....

Marcopolo45
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jul 2020 19:14

Re: Soundbar en surroundspeakers Harman Kardon verbinden niet

Ongelezen bericht door Marcopolo45 »

Hallo, acht maanden kijkt vreemd lang maar dat is in werkelijk wat anders. Ik heb de servicedienst van Harman Kardon meer dan 30 emails gestuurd met het verzoek het een en ander op te lossen. Steeds een andere contactpersoon die een antwoord geeft en steeds langs elkaar heen. Beloofd dat er nieuwe software onderweg was en diverse instellingen op hun verzoek aangepast. Laat ik het probleem misschien iets duidelijk proberen te maken.

De complete installatie gekocht en deze zou zich automatisch activeren, alleen de Sound-bar plaatsen en deze zou automatisch koppelen met de Subwoofer, de Surround-speakers en de Tower-speakers. DAT DOEN ZE DUS NIET. Het heeft volgens Harman Kardon te maken met de invloeden van mijn netwerk/Wifi op de installatie. Ik moest deze dan maar, na 5 maanden, opsturen dan zouden ze op de service-afdeling de boel koppelen.

Op mijn vraag dat als deze koppeling zou lukken de installatie het bij mij thuis zou doen, werd negatief geantwoord. Wat heeft opsturen dan voor zin, stuur dan een service monteur naar mijn woning, dan kan deze ter plaatse de boel komen oplossen.

Dat hebben ze dus tot, na mijn reactie op dit forum geweigerd. Nu krijg ik diverse e-mails van de hoofd commerciële dienst van Harman Kardon Internationaal en wordt de installatie wel thuis ingesteld. Maandag staan ze op de stoep om de instellingen aan te passen. Ook hebben ze een compleet nieuwe set bij, mocht er toch iets echt mis zijn met mijn set. Ik hou u op de hoogte.

Lex uit Amersfoort
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jul 2020 13:55

Re: Soundbar en surroundspeakers Harman Kardon verbinden niet

Ongelezen bericht door Lex uit Amersfoort »

Ik heb ook een issue met ze; welliswaar iets anders. Het geluid van mijn surround set met soundbar viel telkens weg. Ondertussen heb ik al anderhalf jaar dit issue lopen met heeel veel emails, telefoontjes en dergelijken. Ik spreek best aardige / redelijke mensen van de support, maar iedere keer zeggen ze dat de beslissingen in Engeland gemaakt worden en dat ik niet rechtstreeks contact met ze mag hebben. Zeer frustrerend. Op dit moment heb ik een soundbar van 800 euro, waarvoor ik 1150 euro betaald heb. En zonder de surround waarvoor ik het gekocht had :) Lekker!

Marcopolo45
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jul 2020 19:14

Re: Soundbar en surroundspeakers Harman Kardon verbinden niet

Ongelezen bericht door Marcopolo45 »

Nou, de service monteur is geweest. Deze super aardige man excuseerde zich voor de starre, niet klantvriendelijk en onprofessionele optelling van Harman Kardon. Na controle en alles te resseten bleek de Soundbar niet goed te werken. gelukkig had hij een compleet nieuwe set bij en werd de Soundbar vervangen. En het werkte, na negen maanden kwam er geluid uit de Tower-speakers en zelfs uit de Surround-speakers. Nu is het wel zo, dat de Surround-speakers handmatig moeten worden bij gekozen, dus aangezet. Sorry dat is absoluut van de gekke. Maar oké, dit zou in de toekomst wel worden aangepast. Kortom, het product is nog niet goed uit ontwikkeld, er zaten nog wat hiaten in het systeem. Fijn als je dit pas achteraf hoort. Helaas maandagavond de tv aangezet en de set werkt weer niet!! Geen geluid uit de Tower-speakers en geen geluid uit de surround-speakers. Ik hen nu Harman Kardon gevraagd de installatie op te halen en mijn geld terug te betalen. Ik ben op zijn zachts gezegd "not amused".

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Soundbar en surroundspeakers Harman Kardon verbinden niet

Ongelezen bericht door hebra98 »

Even een paar vragen over het netwerk.
Heeft u wellicht een range extender in het netwerk zitten of heeft u maar één acces point in uw wifi netwerk?
En ik ben niet geheel bekend met dit model, maar maakt deze via een eigen Wifi netwerk contact of gaat alles via uw huis wifi?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Soundbar en surroundspeakers Harman Kardon verbinden niet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Leuk gedaan maar ik heb liever een oude US Sound Blaster met gewone draadjes er tussen achter 't spanplafond.

Te veel Wifi en 2. 4 of 5.0 gekozen?
Meerdere merken hebben er last van en ook je modem en Repeater kan storen.

Ik zie al klachten van 2018 dus zou daarom voorlopig dit niet kopen tot ze alles opgelost hebben of ervaring in het oplossen.

En 30x Email, als je telkens een nieuwe stuurde denken ze aan nieuwe klacht.
Bij niet werkende oplossing het vorige antwoord beantwoorden en ze zien eerder dat de vorige oplossing niet werkte....

Blij met oude zooi en gewoon koperen draden er tussen!

Lex uit Amersfoort
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jul 2020 13:55

Re: Soundbar en surroundspeakers Harman Kardon verbinden niet

Ongelezen bericht door Lex uit Amersfoort »

Ik heb een soortgelijk verhaal alleen bieden ze mij geen nette oplossing.
viewtopic.php?f=2&t=194456&p=2770822#p2770822

Mijn surround set was de Harman Kardon Omni Bar Plus met twee Omni 10 + surround speakers. Deze heeft nooit goed gewerkt. Kreeg tig keren het verzoek dezelfde tests te doen; regelmatig werd de vinger naar mijn TV of WiFi netwerk gewezen; zelfs na het volledig vervangen van de bar werd nog gezegd dat ze het konden oplossen als ik de set nog eens zou opsturen. Echter toen de soundbar vervangen werd voor een Citation Bar was het probleem instant weg. M.a.w. het was een product ontwerp dingetje.

Ook de software bij de Omni Bar Plus was dramatisch. Op een gegeven moment werkte deze alleen nog maar op oude telefoons (android versies). Het was geen oude software hoor, gewoon slecht gekozen 'onderdelen' of wellicht gestopt met onderhoud hiervan. Op gegeven moment was het verzoek van Harman Kardon zelfs of ik geen oude telefoon thuis had liggen die ik kon gebruiken voor het gebruiken. Zonder software kon je de set soms niet gebruiken namelijk.

Ondertussen heb ik zelf ook een Citation Bar. Bij mij werkt die super. Ik heb alleen probleem met HK dat ik betaald heb voor een surround set en ze het teveel betaalde geld (paar honder euro) niet als tegoed willen geven.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Soundbar en surroundspeakers Harman Kardon verbinden niet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je alles via Wifi wilde..... probeer eens een bekabelde netwerk voor de Laptops en Smart TV... en het modem niet in woonkamer maar in slaapkamer boven, dan is er minder storende signalen en ik begreep dat op 2.4 het beter werkte dan 5.0 wat iedereen wil....

5.0 is sneller maar minder bereik, meer storingen en de 2.4 is nu vrijgekomen en geen last meer van je buren!
Trager, dat wel maar ook minder gestoord.

Marcopolo45
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jul 2020 19:14

Re: Soundbar en surroundspeakers Harman Kardon verbinden niet

Ongelezen bericht door Marcopolo45 »

Nu. al weer 4 contacten/mails verder, weer een brief van een of andere hoge pief uit Zweden, inmiddels de tweede. Duizend maal excuses, we gaan het oplossen... Ik word er niet goed van. Op jullie vraag of de WIFI en het NETWERK thuis in ode waren, ja dit is allemaal gecontroleerd. Ik heb nu de Tower-Speakers weer moeten resetten en los koppelen van het systeem. Ze staan nu in een video-mode en doen dus niet meer mee. Ik moest het MAC-adres doorsturen en nu gaan ze vanuit Zweden proberen te kijken wat er mis is en eventueel nieuwe software installeren, waarbij ze zeggen dat dit geen garantie is om het op te lossen. Ik word er echt moedeloos van. Ik raad iedereen aan: Harman Kardon nooit meer doen.... :(

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Soundbar en surroundspeakers Harman Kardon verbinden niet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

H K is enkele jaren terug overgenomen.......

Als iets na enkele maanden en pogingen niet werkte deze set terug sturen en Koop ontbinden wegens niet geleverd wat beloofd is.

Dan geen andere accepteren... zitten zij met gebuikte en zonder geld.
Ook kun je als huidige klant vragen of ze hier even willen reageren.

Ik hoef geen HARMAN Pardon meer.
Ooit een goed merk, maar nu.... de oude zooi thuis met draden werkte perfect voor geluid...
wel iets meer werk met alle draden!

Marcopolo45
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jul 2020 19:14

Re: Soundbar en surroundspeakers Harman Kardon verbinden niet

Ongelezen bericht door Marcopolo45 »

Vannacht wordt vanuit China, dus Harman Kardon binnenkort bij AliExpress te koop, nieuwe software in een nieuw aangekochte Surroundset geladen... Morgen niet ik dan zelf de Surroundset resetten, inmiddels voor de tiende keer. Dit noemt men service, ik noem het en nooit gedacht dat ik dit zou zeggen K.Tservice! Ik kreeg vandaag zelfs een mail waarin de service afdeling me informeerde, dat de rechterachter-speaker meer dan 5 meter van de soundbar afstaat, dus misschien niet goed werkt. Sorry nu zakt mijn broek echt af!!!!!! LET OP KOOP GEEN HARMAN KARDON ALS UW KAMER GROOT IS...

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Soundbar en surroundspeakers Harman Kardon verbinden niet

Ongelezen bericht door hebra98 »

Marcopolo45 schreef:
29 jul 2020 19:16
Vannacht wordt vanuit China, dus Harman Kardon binnenkort bij AliExpress te koop, nieuwe software in een nieuw aangekochte Surroundset geladen... Morgen niet ik dan zelf de Surroundset resetten, inmiddels voor de tiende keer. Dit noemt men service, ik noem het en nooit gedacht dat ik dit zou zeggen K.Tservice! Ik kreeg vandaag zelfs een mail waarin de service afdeling me informeerde, dat de rechterachter-speaker meer dan 5 meter van de soundbar afstaat, dus misschien niet goed werkt. Sorry nu zakt mijn broek echt af!!!!!! LET OP KOOP GEEN HARMAN KARDON ALS UW KAMER GROOT IS...
>>
Ik heb mijn Harman Kardon Citation ONE Zwart precies 4 uur in huis gehad en meteen weer retour gestuurd.
Dat is echt een bagger merk geworden. Niet normaal.
Helaas is het met JBL ook behoorlijk downhill gegaan.
Had front speakers voor mijn auto gekocht en dat geluid was echt bagger.
Nog slechter dan de goedkopere ESX die eruit kwamen.

En dat terwijl ik twee oudere subwoofers heb van JBL en die zijn echt super.

Nu overigens twee Google Home Max speakers voor dagelijkse spotify, en die zijn voor mij super.

PANTAMusic
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 jul 2020 19:26

Re: Soundbar en surroundspeakers Harman Kardon verbinden niet

Ongelezen bericht door PANTAMusic »

Ik ben zelf een voormalige bruingoed installateur en heb enorm vaak wifi sets geïnstalleerd. Onder andere HK, maar ook Sonos.

Wat ik tegenkwam, lag (bijna) altijd aan het thuisnetwerk van de gebruiker. Het verhaal "Nee mijn netwerk is prima." kreeg ik ook altijd te horen. Soms was het een lastig probleem, soms een makkelijk probleem. Maar in de praktijk was het altijd op te lossen. De keren dat we het mee retour namen, was er echt iets defect, of het netwerk was zo enorm ontregeld dat de klant geen zin had in extra (betaalde) randoplossingen. En als het defekt was, was het met een omruiling opgelost. Twee keer, lijkt mij dus ook niet helemaal juist. Tenzij het probleem niet in de soundbar lag, maar dan is het vreemd dat hij het werkend heeft gekregen met een nieuwe.

Mijn vermoeden is dus ook dat het in je netwerk ligt. En dat computers wel werken maar speakers niet, hoeft nog niets te zeggen. Speakers hebben een ander protocol.

Wat je simpelweg kan proberen:

Indien je set een vaste IP adres kan in laten stellen op je HK, doe dat dan. Liefst bekabeling tussen router en mediacenter. Als dit niet zo is, en router staat te ver weg, verplaats je set even naar je modem/router em test het daar verder uit.

Je router op een ander kanaal zetten. Of switchen tussen 5GHz of 2,4Ghz. Indien de set dat ondersteunt.

Complete factory reset doen, elke keer als je iets anders instelt. Dit om uit te sluiten dat je geen probleem op probleem krijgt.

Elk wifi apparaat uitschakelen in huis. Elke telefoon, laptop, console, etc. Dan enkel met de HK set werken, om uit te sluiten.

Bepaalde, oude, huizen hebben problemen i.v.m de elektra leidingen in huis. Soms geven die hele rare storingen. Bijvoorbeeld je speakers die stoppen met werken als de wasmachine aanstaat. Neem in dat geval de set, of een deel ervan mee naar vrienden of familie en kijk of het daar wel werkt.

Er zijn nog andere testjes, maar dat kan ik van afstand niet bepalen.

Als laatste, mocht het niet lukken, kan je HK altijd aangeven dat dit probleem al 8 maanden bekend is bij ze. Je kan dan vragen om de gehele set om te ruilen, of om de set terug te sturen. HK weet zelf ook dat ze lang met je bezig zijn, dus er is geen sprake van omruilperiode. Tenzij je pas na maanden een mail hebt gestuurd. Zelfs als het probleem bij jouw netwerk ligt, dan ligt het probleem bij HK voor niet tijdig een oplossing te hebben gevonden of opgelost hebben. Maar het werkt niet om erg dwars te liggen en ze de schuld te geven van alles. Dan krijg je weinig gedaan in korte tijd.

Ik wens je succes!

Gesloten