LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stop de verkooptelefoontjes, handhaaf het bel-me-niet register.

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Stop de verkooptelefoontjes, handhaaf het bel-me-niet register.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Eens. Als men zelf zorgt dat ze in het bel-me-niet-register staan én gebruik maken van het recht van verzet, zou dat een heel groot deel oplossen. Het stukje wat dan nog overblijft, is vrijwel niet te bestrijden.

rrustema
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2020 15:46
Contacteer:

Re: Stop de verkooptelefoontjes, handhaaf het bel-me-niet register.

Ongelezen bericht door rrustema »

Ik herhaal mijn vraag nog maar eens omdat ik nog geen antwoord heb gehad.

Wie heeft enig idee waarom ik al sinds 2019 regelmatig gebeld wordt door allerlei energieverkopers die zoeken naar allerlei verschillende personen op mijn nummer?
rrustema schreef:
26 nov 2020 17:17
Ik heb bijgehouden welke telemarketeers mij allemaal bellen en voor wie. Mijn hoop is dus dat iemand die mijn telefoonnummer heeft opgegeven gaat googelen op zijn/haar eigen naam en mijn blogposting dan vindt. Die kan me dan mailen hoe dit heeft kunnen gebeuren.

Aanvankelijk dacht ik dat iemand het doet om waardebonnen te ontvangen in ruil voor een offerte-aanvraag. Maar dan verwacht je wel steeds hetzelfde adres waar het naartoe gestuurd kan worden.

Mijn telefoonnummer is overigens nergens op het web te lezen. Een raadsel waarom mijn telefoonnummer gebruikt wordt.

worteltje
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2021 15:59

Re: Stop de verkooptelefoontjes, handhaaf het bel-me-niet register.

Ongelezen bericht door worteltje »

Dit moet stoppen! Telkens verzinnen ze weer wat nieuws. Vandaag werd ik gebeld door het OCC. De onafhankelijke contract checker. Ik heb nu al zo vaak telefoonnummers geblokkeerd, het recht van verzet genoemd enz.. Toch telkens weten ze je weer te bellen.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Stop de verkooptelefoontjes, handhaaf het bel-me-niet register.

Ongelezen bericht door gosewijn »

Als u reklame maakt op internet kan iedereen u toch vinden . :roll:

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: Stop de verkooptelefoontjes, handhaaf het bel-me-niet register.

Ongelezen bericht door ruitenheer »

rrustema schreef:
01 mar 2021 15:40
Mijn telefoonnummer is overigens nergens op het web te lezen. Een raadsel waarom mijn telefoonnummer gebruikt wordt.
Als je een "mooi" makkelijk telefoonnummer hebt, kan het door mensen gebruikt worden in een formulier waar je verplicht een telefoonnummer moet invullen. 06 met een mooie oplopende of aflopende reeks, of 010 met een vergelijkbare reeks cijfers. Net als de hele mooie postcode 1234 AB https://www.vice.com/nl/article/wj8b4x/ ... sluitingen

Gesloten