LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stop de verkooptelefoontjes, handhaaf het bel-me-niet register.

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
GerritHartholt
Berichten: 77
Lid geworden op: 10 jul 2015 23:30
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

Stop de verkooptelefoontjes, handhaaf het bel-me-niet register.

Ongelezen bericht door GerritHartholt »

Steun de petitie: 'Stop de verkooptelefoontjes, handhaaf het bel-me-niet register'. #belmeniet #telemarketing #cire #handhaving https://petities.nl/petitions/stop-de-v ... ?locale=nl

Veel mensen staan geregisteerd in het bel-me-niet register. Desondanks krijgen ze verkooptelefoontjes, soms zelfs tientallen. Het wordt tijd dat de regels rond consumentenbescherming, zoals het bel-me-niet register, worden gehandhaafd. Maak ook een einde aan de illegale handel in contactgevevens.

kuklos
Berichten: 9762
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Stop de verkooptelefoontjes, handhaaf het bel-me-niet register.

Ongelezen bericht door kuklos »

Alhoewel ik het eens ben met je, hoe moet die handhaving gerealiseerd worden? Kan je concrete maatregelen aangeven die we nu nog niet hebben of al wel hebben maar nog niet toepassen?

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Stop de verkooptelefoontjes, handhaaf het bel-me-niet register.

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Simpel. Belt er een telemarketeer naar je direct 112 bellen. Politie rukt direct uit naar het betreffende bedrijf en slaan de verantwoordelijken in de boeien.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Stop de verkooptelefoontjes, handhaaf het bel-me-niet register.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

J. Deltoer schreef:
19 nov 2020 23:19
Simpel. Belt er een telemarketeer naar je direct 112 bellen. Politie rukt direct uit naar het betreffende bedrijf en slaan de verantwoordelijken in de boeien.
En als dit nu vanuit het buitenland gebeurt met een gespoofd nummer?

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Stop de verkooptelefoontjes, handhaaf het bel-me-niet register.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mensen moeten niet zo strooien met hun telefoonnummer. Neem een antwoordapparaat, of zeg gewoon geen interesse, goedendag. Klaar.

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Stop de verkooptelefoontjes, handhaaf het bel-me-niet register.

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Nijogeth schreef:
19 nov 2020 23:34
J. Deltoer schreef:
19 nov 2020 23:19
Simpel. Belt er een telemarketeer naar je direct 112 bellen. Politie rukt direct uit naar het betreffende bedrijf en slaan de verantwoordelijken in de boeien.
En als dit nu vanuit het buitenland gebeurt met een gespoofd nummer?
Dan rukt de buitenlandse politie uit. Het gespoofde nummer is door de secret service of interpol herleid naar een adres. Boeven oppakken, volgende probleem.

DeZevendeHenk
Berichten: 789
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Stop de verkooptelefoontjes, handhaaf het bel-me-niet register.

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

J. Deltoer schreef:
19 nov 2020 23:19
Simpel. Belt er een telemarketeer naar je direct 112 bellen. Politie rukt direct uit naar het betreffende bedrijf en slaan de verantwoordelijken in de boeien.
De politie, gaat er ienand dood? Je moet wel haast geestelijk in het Swiebertje tijdperk leven om zoiets op te schrijven. Is er niet gewoon iets op internet waar je een overtreding kunt melden? En waarschijnlijk blijkt dan dat het belletje onder een uitzondering viel, bestaande leverancier, en dat men niet begreep dat je dan dat recht van verzet moet inzetten.

peter17111962
Berichten: 577
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Stop de verkooptelefoontjes, handhaaf het bel-me-niet register.

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Plak een NEE/NEE sticker op uw telefoon.

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Stop de verkooptelefoontjes, handhaaf het bel-me-niet register.

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

peter17111962 schreef:
20 nov 2020 07:30
Plak een NEE/NEE sticker op uw telefoon.
Wel graag serieuze reacties. Een sticker op de telefoon gaat natuurlijk niet werken!

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Stop de verkooptelefoontjes, handhaaf het bel-me-niet register.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Kunt u uw stelling ook met cijfers onderbouwen? Ja, wij worden ook veelvuldig gebeld, maar wij hebben een bedrijf aan huis. En als een consument al ergens klant is geweest, dan mag dat bedrijf je voor een bepaalde periode nog bellen. Daar helpt het bel mij niet register ook niet tegen.

En mocht je dan onterecht gebeld worden, als zzp’er, vof, eenmansbedrijf, consument, dan volstaat een melding via internet. Mochten er meer klachten binnen komen over een bepaald bedrijf, dan wordt hier tegenop getreden.

Hoe moet het anders volgens u?

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Stop de verkooptelefoontjes, handhaaf het bel-me-niet register.

Ongelezen bericht door angel1978 »

J. Deltoer schreef:
20 nov 2020 08:12
peter17111962 schreef:
20 nov 2020 07:30
Plak een NEE/NEE sticker op uw telefoon.
Wel graag serieuze reacties. Een sticker op de telefoon gaat natuurlijk niet werken!
Idd graag alleen serieuze reacties en niet die onzin zoals over Interpol

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Stop de verkooptelefoontjes, handhaaf het bel-me-niet register.

Ongelezen bericht door scontra »

GerritHartholt schreef:
19 nov 2020 23:02

Veel mensen staan geregisteerd in het bel-me-niet register. Desondanks krijgen ze verkooptelefoontjes, soms zelfs tientallen.
Bedrijven, organisaties e.d. waar u klant bent (geweest) of een relatie mee hebt of heeft gehad, mogen u gewoon blijven bellen om te proberen u een soortgelijk product, artikel of anderzijds iets aan te smeren.
Genoeg potentiële bellers voorhanden zou ik zeggen.
Het uitbannen van de mogelijkheid om voor een verkooppraatje gebeld te worden bestaat er dus wettelijk niet.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Stop de verkooptelefoontjes, handhaaf het bel-me-niet register.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het bel-me-niet register wordt overtreden; daar is het ts om te doen. Dat heeft niets te maken met het feit dat (ex-) klantrelaties gebeld mogen worden.

Laatstgenoemde telefoontjes kunnen wel degelijk uitgebannen worden door gebruik te maken van het wettelijke recht van verzet.

https://www.bel-me-niet.nl/vragen/wat-h ... van-verzet

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Stop de verkooptelefoontjes, handhaaf het bel-me-niet register.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als u wilt dat dit verandert, kunt hier a.s. maart rekening mee houden wanneer u in het stemhokje staat.

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Stop de verkooptelefoontjes, handhaaf het bel-me-niet register.

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Bob Schurkjens schreef:
20 nov 2020 10:59
Als u wilt dat dit verandert, kunt hier a.s. maart rekening mee houden wanneer u in het stemhokje staat.
Zou ik graag willen doen, maar de partij waar ik doorgaans op stem vind dit geen belangrijke prioriteit. Een partij die dit wel wil verbieden wil ook de mohammedcartoons verbieden waar ik dan weer geen verbod op wil. Problemen problemen.....
Gelukkig is door d66 ooit het raadgevend referendum ingevoerd zodat wij als volk.....oh nee wacht...

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Stop de verkooptelefoontjes, handhaaf het bel-me-niet register.

Ongelezen bericht door Revoked »

Stemp de Tegenpartij.
Geen gezeik, iedereen rijk

1. Jacobse
2. van Es

Erthanax
Berichten: 9672
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Stop de verkooptelefoontjes, handhaaf het bel-me-niet register.

Ongelezen bericht door Erthanax »

En natuurlijk: Samen voor ons eigen!

Energieboefjes, bank- of softwareboeven bellen mij gelukkig nooit. Zo nu en dan deze of gene uitgeverij omdat mijn vrouw of daar ooit een (proef)abonnement heb gehad. Afhankelijk van het moment wimpel ik ze snel af of sta ik ze vriendelijk te woord. Dat levert soms onverwacht voordeel op. Nu heb ik een paar euro korting op mijn al lang lopende abonnement op de Donald Duck. :D

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Stop de verkooptelefoontjes, handhaaf het bel-me-niet register.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

GerritHartholt schreef:
19 nov 2020 23:02
Veel mensen staan geregisteerd in het bel-me-niet register. Desondanks krijgen ze verkooptelefoontjes, soms zelfs tientallen.
Het bel-me-niet register zit gewoon aan voorwaarden en alle Nederlandse callcenters houden zich hier netjes aan. Als je niet gebeld wilt worden dan moet je zelf ook aan de voorwaarden voldoen en die zijn heel simpel, deel niet overal je telefoonnummer op internet!

Ik heb al 10 jaar hetzelfde 06 nummer en ben nog nooit gebeld, enkel jaarlijks door mijn internet provider of ik nog tevreden ben maar kan dat ook simpel uitschakelen.

Degene met nummer 0612345678 zal wel vaak gebeld zijn, dit nummer voer ik altijd in op het internet, samen met een alias die gelinked is aan de betreffende website als e-mail adres (dus bijvoorbeeld [email protected])

Je kunt wel een petitie starten maar dat is compleet zinloos omdat je zelf akkoord gaat met de telefoontjes. Los dat ik niet snap wat er lastig is aan zeggen "Nee geen interesse, fijne dag nog".

Methusalah
Berichten: 1164
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Stop de verkooptelefoontjes, handhaaf het bel-me-niet register.

Ongelezen bericht door Methusalah »

J. Deltoer schreef:
19 nov 2020 23:19
Simpel. Belt er een telemarketeer naar je direct 112 bellen. Politie rukt direct uit naar het betreffende bedrijf en slaan de verantwoordelijken in de boeien.

Dat is oneigenlijk gebruik van het 112 nummer en strafbaar. Slaat dus nergens op.

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Stop de verkooptelefoontjes, handhaaf het bel-me-niet register.

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Methusalah, ja, dat is strafbaar en oneigenlijk gebruik maar u begrijpt het niet. Dat was geen oproep om strafbare feiten te plegen maar een concreet antwoord op onderstaande vraag
kuklos schreef:
19 nov 2020 23:05
Alhoewel ik het eens ben met je, hoe moet die handhaving gerealiseerd worden? Kan je concrete maatregelen aangeven die we nu nog niet hebben of al wel hebben maar nog niet toepassen?

Gesloten