Tele2 kosteloos opzeggen

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
DeAardeIsPlat
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2019 14:28

Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door DeAardeIsPlat » 27 jun 2019 22:59

Tele2 belooft in een mail, dat als je het niet eens bent met de wijzigen van de Algemene Voorwaarden je het contract kosteloos kunt beëindigen?

Mooi niet dus.

Beste Heer, Per 1 juli 2019 wijzigen de Algemene Voorwaarden van naam. Het is nu Tele2 Multi-mediadiensten, maar dat wordt Tele2 Thuis. En de datum waarop we jaarlijks onze tarieven mogen wijzigen volgens de CBS Consumenten¬prijsindex verschuift van 1 juli naar 1 januari (artikel 5.1). De Algemene Voorwaarden Tele2 Thuis zijn vanaf 1 juli 2019 op uw overeenkomst met Tele2 van toepassing. Geen paniek dus, want alles blijft gewoon hetzelfde. De nieuwe Algemene Voorwaarden Tele2 Thuis staan hier. Niet mee eens? Als u het niet eens bent met deze wijzigingen, kunt u uw overeenkomst met Tele2 kosteloos opzeggen indien u dit voor 1 juli 2019 doet. Neem hiervoor contact op met onze Klantenservice op 020 - 75 444 44.

Daarna heb ik een mail ontvangen met de volgende boodschap:
Beste meneer, Jammer dat je weggaat bij Tele2. Maar het is jouw beslissing, dus we gaan het netjes afhandelen. Einde abonnement We beëindigen je abonnement op 01 juli 2019. Vanaf die datum vervalt ook de maandelijkse incasso. Afkoop Je hebt je contract binnen de contracttermijn opgezegd. Dat mag, maar je moet natuurlijk wel het abonnementsgeld voor de resterende periode betalen. In jouw geval is dat € 57.34, berekend over de periode 01 juli 2019 - 27 september 2019. Dit totaalbedrag wordt eenmalig in rekening gebracht. Je ontvangt hiervoor een aparte factuur. Modem en Decoder.

Mag dit zomaar?

BL2
Berichten: 2748
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door BL2 » 28 jun 2019 10:46

Heb je wel de reden van opzeggen expliciet vermeld ?
Laatst gewijzigd door Radar op 28 jun 2019 13:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodig lange quote verwijderd

Morganlefay
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 dec 2016 14:53

Re: Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door Morganlefay » 28 jun 2019 11:00

Het opzeggen an sich is kosteloos.
Verder had ik die paar maanden uitgezeten en op mijn gemak een nieuwe provider gezocht.

Lady1234
Berichten: 10187
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door Lady1234 » 28 jun 2019 11:29

Dus u krijgt geen verhoging te betalen per 1 juli en daarom zegt u op?

berndv
Berichten: 6970
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door berndv » 28 jun 2019 12:06

Is dat werkelijk een mail van tele2? Ik lees er niets over op internet, en als ik het verhaal in uw topic zo lees, is de wijziging op 2 punten, de ene is de naam van het abonnement en de 2e is dat de inflatiecorrectie niet per 1 juli maar per 1 januari wordt uitgevoerd. Geen van beide is een wijziging die in uw nadeel uitvalt, en normaliter is de regel dat indien een wijziging van de algemene voorwaarden in uw nadeel is, u kosteloos mag opzeggen. Maar ik lees geen nadelige wijzigingen.

En ik lees nergens in uw verhaal hoe u heeft opgezegd, daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Ik vind het maar een vreemd verhaal.

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-int ... oorwaarden

Revoked
Berichten: 875
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door Revoked » 28 jun 2019 13:22

Zo te lezen heeft TS niet zelf opgezegd, zoals het hoort, maar gebruik gemaakt van een overstapservice. En ja, da's echt niet zelf opzeggen. Dus ja, het mag.

kweenie
Berichten: 14725
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door kweenie » 28 jun 2019 14:24

Je moet voor 1 juli opzeggen, maar voor de daarom waarop die opzegging ingaat moet je wel rekening houden met het nog lopende en niet wijzigende contract.

DeAardeIsPlat
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2019 14:28

Re: Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door DeAardeIsPlat » 28 jun 2019 14:29

Ik heb telefonisch opgezegd met reden.
Als aan de echtheid van de mail getwijfeld word kan ik deze doormailen.
Heb vanaf het begin al problemen met Tele2.
Begint met een mobiel abonnement en daarna TV/Internet en Bellen.
Alle gesprekken gelukkig opgenomen voor als het tot een rechtszaak komt.

Lady1234
Berichten: 10187
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door Lady1234 » 28 jun 2019 15:33

Maar u hoeft voor die bijna drie maanden maar € 57,34 te betalen? Over wat voor abonnement gaat dit dan?

En u bent toch verleden jaar september dat contract aangegaan of u hebt het verlengd.

Revoked
Berichten: 875
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door Revoked » 28 jun 2019 15:53

DeAardeIsPlat schreef: ...
Alle gesprekken gelukkig opgenomen voor als het tot een rechtszaak komt.
Voor nog geen 6 tientjes een rechtszaak beginnen? Ga dan eerst maar eens naar de geschillencommissie. Goedkoper en je belast het rechtssysteem niet met nonsens.

16again
Berichten: 9498
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door 16again » 28 jun 2019 18:08

BL2 schreef:
28 jun 2019 10:46
Heb je wel de reden van opzeggen expliciet vermeld ?
Moet dat dan?

BL2
Berichten: 2748
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door BL2 » 28 jun 2019 18:33

Dat lijkt me wel handig ja. Immers je geeft dan aan waarom je opzegd.

16again
Berichten: 9498
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door 16again » 28 jun 2019 20:30

In openingspost staat de email van de provider. Daar wordt mogelijkheid tot kosteloze opzegging vermeld, maar er staat niet bij dat je wijziging AV als reden op moet geven. Alleen dat je moet bellen, hetgeen TS gedaan zegt te hebben.

16again
Berichten: 9498
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door 16again » 28 jun 2019 20:32

Revoked schreef:
28 jun 2019 15:53
DeAardeIsPlat schreef: ...
Alle gesprekken gelukkig opgenomen voor als het tot een rechtszaak komt.
Voor nog geen 6 tientjes een rechtszaak beginnen? Ga dan eerst maar eens naar de geschillencommissie. Goedkoper en je belast het rechtssysteem niet met nonsens.
Het is aan Tele2 om dit voor geschillencommissie te brengen , stemt TS daar niet mee in, dan is het aan Tele2 om een rechtzaak te beginnen.

Theotrucker
Berichten: 3323
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door Theotrucker » 28 jun 2019 20:43

Tele2 stuurt het door naar Bos incasso en preventel als de automatische incasso wordt terug gedraaid. Het incassobureau gaat niet naar de geschillencommissie.

DeAardeIsPlat
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2019 14:28

Re: Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door DeAardeIsPlat » 29 jun 2019 21:32

Ach, zou 1-07 afgelopen zijn, maar vanmiddag is de TV al uitgezet grrrrr blij dat ik van die firma af ben.

Revoked
Berichten: 875
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door Revoked » 29 jun 2019 21:46

DeAardeIsPlat schreef:
29 jun 2019 21:32
Ach, ... blij dat ik van die firma af ben.
Dat hopen we dan maar.

alfatrion
Berichten: 15475
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door alfatrion » 30 jun 2019 00:38

16again schreef:
28 jun 2019 18:08
BL2 schreef:
28 jun 2019 10:46
Heb je wel de reden van opzeggen expliciet vermeld ?
Moet dat dan?
Nee, maar het helpt wel.
Theotrucker schreef:
28 jun 2019 20:43
Tele2 stuurt het door naar Bos incasso en preventel als de automatische incasso wordt terug gedraaid. Het incassobureau gaat niet naar de geschillencommissie.
Ze gaan waarschijnlijk naar de kantonrechter en komen dan pas op de zittingsdag er achter dat ze geen kans van slagen hebben.

snuffel1
Berichten: 3381
Lid geworden op: 06 dec 2012 16:14

Re: Tele2 kosteloos opzeggen

Ongelezen bericht door snuffel1 » 30 jun 2019 09:10

Als Ts de verandering van de voorwaarden heeft gebruikt om het contract kosteloos te verbreken dan dient dat per ingang van de nieuwe voorwaarden ook te gebeuren, er komt nog wel een eindafrekening voor het gebruik van diensten maar meer ook niet. De mail van Tele2 lijkt mij standaard opgemaakt want er wordt geschreven 'jammer dat u weggaat' en over een opzegging binnen de contracttermijn waaraan kosten zijn verbonden. Het lijkt mij dat er pas na beëindiging van het contract een nieuwe provider gezocht kan worden en van een overstapservice ook geen sprake meer is omdat Ts er voor heeft gekozen het contract éénzijdig te beëindigen.

Plaats reactie