LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoon liep snel leeg, gehackt?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
juliaxoxoxo
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2020 20:28

Telefoon liep snel leeg, gehackt?

Ongelezen bericht door juliaxoxoxo »

Hey,

Mijn telefoon ging de afgelopen weken opeens ontzettend snel leeg. Ook 's nachts liep hij wel 30% leeg, terwijl ik er dan uiteraard niks op deed. Nu ben ik naar de Apple Store geweest en hebben ze uiteindelijk een complete reset gedaan en mag ik mijn reservekopie absoluut niet terug zetten omdat daar waarschijnlijk een fout (?) in zit. Nu deden ze daar een beetje vaag over en ben ik rond gaan vragen. In mijn omgeving hoorde ik dat ik waarschijnlijk gehacked was? Ik heb een iPhone 11 Pro Max en begreep juist dat die eigenlijk niet te hacken was... Nu is mijn vraag of dit inderdaad mogelijk was, hoe dan en hoe ik hierachter kan komen zodat ik het kan voorkomen volgende keer:?

Groetjes,
Juull

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Telefoon liep snel leeg, gehackt?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Kan het niet gewoon zijn dat bepaalde apps open stonden en stroom verbruikte? Of dat er update waren? Natuurlijk kan een verkoper van Apple niet weten wat de exacte oorzaak is geweest. Als het in de apps zit moet daar dus naar gekeken worden.

juliomariner
Berichten: 4826
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Telefoon liep snel leeg, gehackt?

Ongelezen bericht door juliomariner »

In principe zijn alle telefoons te hacken dus ook de 11

BL2
Berichten: 4836
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Telefoon liep snel leeg, gehackt?

Ongelezen bericht door BL2 »

In elke beetje moderne mobiel kan je het data en stroomverbruik opvragen per onderdeel, wat gaf die aan als groot stroomverbruikers ?

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Telefoon liep snel leeg, gehackt?

Ongelezen bericht door HADES2001 »

een telefoon "hack" je niet zomaar even, een persoon die zo goed is dat die dat op afstand kan verdoet zijn tijd niet aan willekeurige telefoons.
99% zeker dat er een app was op het achtergrond die dit veroorzaakte, meestal is het een app die blijft verversen en lokatievoorziening gebruikt. je kan de batterij status opvragen die geeft aan welke app hoeveel verbruikt heeft. aan de hand daarvan zou ik de app met het meeste vebruik wat minder rechten geven.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Telefoon liep snel leeg, gehackt?

Ongelezen bericht door berndv »

juliaxoxoxo schreef:
09 mar 2020 20:34
en mag ik mijn reservekopie absoluut niet terug zetten omdat daar waarschijnlijk een fout (?) in zit. Nu deden ze daar een beetje vaag over en ben ik rond gaan vragen.
Waarom deden ze vaag? Ik vermoed omdat ze de daadwerkelijke precieze oorzaak niet weten, maar wel dat er ergens een app of instelling is/was die dit veroorzaakte, maar niet konden aanwijzen. Als ze dat namelijk wel konden, konden ze dat zeer waarschijnlijk ook gericht verhelpen.

U bent nu gaan rondvragen en heeft daar een (andere) mogelijke oorzaak te horen gekregen. Ja, het kan dat u gehackt bent. Het is alleen zeer onwaarschijnlijk. Een iphone is zeer moeilijk te hacken, het lukt zelfs de fbi niet:
https://www.ad.nl/tech/fbi-klaagt-over- ... ~a11e54f2/
De meest waarschijnlijke oorzaak is een app die op de achtergrond de batterij leegtrok. Of dat de bedoeling van de app was of niet is moeilijk na te gaan. Mogelijk is de app die dit veroorzaakte niet helemaal goed geinstalleerd of iets dergelijks.

juliomariner
Berichten: 4826
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Telefoon liep snel leeg, gehackt?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat de FBI ze niet kan hacken lijkt me een rookgordijn. Ik vermoed dat ze dit zeker kunnen maar door aan de buitenwereld te laten uitlekken dat ze het niet kunnen worden de criminelen onvoorzichtiger en de feds het werk een stukje makkelijker.

Gesloten