LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitschrijven bij Wikipedia

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Paul92
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 aug 2018 08:55

Uitschrijven bij Wikipedia

Ongelezen bericht door Paul92 »

Waarom kan ik mijn Wikipedia account niet verwijderen?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia ... trekken%3F
"Een account verwijderen van Wikipedia is niet mogelijk. De MediaWiki-software biedt deze optie niet voor beheerders, onder meer omdat alle bijdragen aan een pagina op de encyclopedie te herleiden moeten zijn naar een gebruikersnaam of IP-adres."

Is dit niet in strijd met de Europese wet omtrent het recht op vergetelheid?

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Uitschrijven bij Wikipedia

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U bent daarmee akkoord gegaan toen u zich aanmeldde.

Maar ukunt uw gebruikersnaam laten veranderen, als bijvoorbeeld de huidige ongewenst is.

HansieZant

Re: Uitschrijven bij Wikipedia

Ongelezen bericht door HansieZant »

Paul92 schreef:Waarom kan ik mijn Wikipedia account niet verwijderen?
Omdat dat neigt naar censuur.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Uitschrijven bij Wikipedia

Ongelezen bericht door Moneyman »

Paul92 schreef:Waarom kan ik mijn Wikipedia account niet verwijderen?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia ... trekken%3F
"Een account verwijderen van Wikipedia is niet mogelijk. De MediaWiki-software biedt deze optie niet voor beheerders, onder meer omdat alle bijdragen aan een pagina op de encyclopedie te herleiden moeten zijn naar een gebruikersnaam of IP-adres."

Is dit niet in strijd met de Europese wet omtrent het recht op vergetelheid?
Wat zegt Wikipedia zelf...?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Uitschrijven bij Wikipedia

Ongelezen bericht door renewouters »

Paul92 schreef:Waarom kan ik mijn Wikipedia account niet verwijderen?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia ... trekken%3F
"Een account verwijderen van Wikipedia is niet mogelijk. De MediaWiki-software biedt deze optie niet voor beheerders, onder meer omdat alle bijdragen aan een pagina op de encyclopedie te herleiden moeten zijn naar een gebruikersnaam of IP-adres."

Is dit niet in strijd met de Europese wet omtrent het recht op vergetelheid?
IHet is voor wikipedia nodig om hun dienst op een goede manier te kunnen voortzetten, dus mogen ze dit doen. Het vertrouwen in wikipedia zou instorten als je allemaal artikelen kan vinden waarvan het onbekend is wie de auteur is. Dus de reden die ze opgeven is gewoon logisch en correct.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Uitschrijven bij Wikipedia

Ongelezen bericht door JvandeW »

Lady1234 schreef:U bent daarmee akkoord gegaan toen u zich aanmeldde.
Met voorwaarden - van welke aard dan ook - heeft de gebruiker niets te maken wanneer die voorwaarden de geldende wetten overtreden. Een dergelijk argument houdt dan ook geen stand.
HansieZant schreef:
Paul92 schreef:Waarom kan ik mijn Wikipedia account niet verwijderen?
Omdat dat neigt naar censuur.
Op welke manier neigt dat naar censuur?
renewouters schreef:IHet is voor wikipedia nodig om hun dienst op een goede manier te kunnen voortzetten, dus mogen ze dit doen. Het vertrouwen in wikipedia zou instorten als je allemaal artikelen kan vinden waarvan het onbekend is wie de auteur is. Dus de reden die ze opgeven is gewoon logisch en correct.
Is dat jouw mening of is dit ook daadwerkelijk ergens op gebaseerd? Bijvoorbeeld in een beding van de nieuwe AVG?

Paul92
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 aug 2018 08:55

Re: Uitschrijven bij Wikipedia

Ongelezen bericht door Paul92 »

Lady1234 schreef:U bent daarmee akkoord gegaan toen u zich aanmeldde.
Voor zover ik weet kan je geen rechten weg vinken.
renewouters schreef:Het is voor wikipedia nodig om hun dienst op een goede manier te kunnen voortzetten, dus mogen ze dit doen.
Daar heb ik toch niks mee te maken? Deze reden kan een spam agentschap ook opdragen. Het feit dat zij vinden dat ze goed bezig zijn weegt toch niet op mijn recht op privacy mag ik hopen?

Even ter duidelijkheid, mijn artikels worden allen (naar mijn mening ten onrechte) verwijderd. Ik ben hun dienst zat en wens niet dat ze mijn e-mail en/of account bewaren. Mijn bijdrages zijn allemaal toch al verwijderd, het is dus absoluut geen censuur of iets dergelijks.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Uitschrijven bij Wikipedia

Ongelezen bericht door Moneyman »

Moneyman schreef:
Paul92 schreef:Waarom kan ik mijn Wikipedia account niet verwijderen? Is dit niet in strijd met de Europese wet omtrent het recht op vergetelheid?
Wat zegt Wikipedia zelf...?
Ik herhaal de vraag maar even, want je bent vergeten hem te beantwoorden.

Paul92
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 aug 2018 08:55

Re: Uitschrijven bij Wikipedia

Ongelezen bericht door Paul92 »

Moneyman schreef:
Moneyman schreef:
Paul92 schreef:Waarom kan ik mijn Wikipedia account niet verwijderen? Is dit niet in strijd met de Europese wet omtrent het recht op vergetelheid?
Wat zegt Wikipedia zelf...?
Ik herhaal de vraag maar even, want je bent vergeten hem te beantwoorden.
Paul92 schreef:Waarom kan ik mijn Wikipedia account niet verwijderen?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia ... trekken%3F
"Een account verwijderen van Wikipedia is niet mogelijk. De MediaWiki-software biedt deze optie niet voor beheerders, onder meer omdat alle bijdragen aan een pagina op de encyclopedie te herleiden moeten zijn naar een gebruikersnaam of IP-adres."
Dat, ik heb om nadere toelichting gevraagd over e-mail, maar vooralsnog geen antwoord.

Gesloten