LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC teveel betaalde bedragen

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
michael16
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2011 20:46

UPC teveel betaalde bedragen

Ongelezen bericht door michael16 »

Hoi allemaal, ik kwam tot de ontdekking dat ik elke maand teveel betaal voor mijn UPC-abonnement. Ik belde de klantenservice en hij gaf aan dat ik vana 1-1-2009 al 35 euro per maand teveel betaal.

Ik krijg het bedrag teruggestort. Nu vraag ik m af of ik ook rente etc. kan verhalen op UPC. heeft iemand hier ervaring mee?

Bedankt alvast!!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC teveel betaalde bedragen

Ongelezen bericht door Henri42 »

michael16 schreef:Hoi allemaal, ik kwam tot de ontdekking dat ik elke maand teveel betaal voor mijn UPC-abonnement. Ik belde de klantenservice en hij gaf aan dat ik vana 1-1-2009 al 35 euro per maand teveel betaal.

Ik krijg het bedrag teruggestort. Nu vraag ik m af of ik ook rente etc. kan verhalen op UPC. heeft iemand hier ervaring mee?

Bedankt alvast!!
Merkwaardig dat Ts al 2,5 jaar Eiro 35 ,- teveel betaalde, totaal Euro 1.050,-, zonder dat in 30 maanden een lampje gaat branden, ik neem aan dat UPC er een rentevergoeding bijtelt,dat zal Ts met UPC toch wel geregeld hebben, ik denk niet dat prikkers met bovenstaand fenomeen te maken hebben gehad :lol:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC teveel betaalde bedragen

Ongelezen bericht door ciske »

Merkwaardig dat Ts al 2,5 jaar Eiro 35 ,- teveel betaalde, totaal Euro 1.050,-, zonder dat in 30 maanden een lampje gaat branden, ik neem aan dat UPC er een rentevergoeding bijtelt,dat zal Ts met UPC toch wel geregeld hebben, ik denk niet dat prikkers met bovenstaand fenomeen te maken hebben gehad
het is inderdaad merkwaardig Henri, maar waarom zo belachelijk erover doen? als het omgekeerd was nam UPC wel rente.

TS nee rente zal je niet krijgen.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC teveel betaalde bedragen

Ongelezen bericht door Henri42 »

ciske schreef:
Merkwaardig dat Ts al 2,5 jaar Eiro 35 ,- teveel betaalde, totaal Euro 1.050,-, zonder dat in 30 maanden een lampje gaat branden, ik neem aan dat UPC er een rentevergoeding bijtelt,dat zal Ts met UPC toch wel geregeld hebben, ik denk niet dat prikkers met bovenstaand fenomeen te maken hebben gehad
het is inderdaad merkwaardig Henri, maar waarom zo belachelijk erover doen? als het omgekeerd was nam UPC wel rente.

TS nee rente zal je niet krijgen.

Ik trek niets in het belachelijke Ciske, niet weer iets opkloppen, mag ik het vreemd vinden dat iemand 2,5 jaar E 1.050 teveel betaalde, natuurlijk regelt TS de rente bijtelling met UPC rechtstreeks.
Vlg Ciske krijg je geen rente terug,waar haalt Ciske die info vandaan ???

Philo
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2010 23:02

Re: UPC teveel betaalde bedragen

Ongelezen bericht door Philo »

Michael,
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ik raad je aan meteen je rechtsbijstand in te schakelen. Want ook al geeft de medewerker van het callcentrum aan dat je het bedrag terugkrijgt. Het zal je toch een jaar gaan kosten met veel schrijven, bellen etc. Immers UPC houdt er niet van om hun fouten te erkennen, laat staan te gaan betalen. Nooit meer UPC!!!!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC teveel betaalde bedragen

Ongelezen bericht door Henri42 »

[quote="Philo"]Michael,
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ik raad je aan meteen je rechtsbijstand in te schakelen. Want ook al geeft de medewerker van het callcentrum aan dat je het bedrag terugkrijgt. Het zal je toch een jaar gaan kosten met veel schrijven, bellen etc. Immers UPC houdt er niet van om hun fouten te erkennen, laat staan te gaan betalen. Nooit meer UPC!!!![/quote]

Welke rechtsbijstand?, Ts zal ditv toch wel schriftelijk geregeld hebben met UPC incl de het bijbehorend renteverlies?.
Wel of geen UPC ?, iedereen zijn/haar keuze toch ?? :)

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: UPC teveel betaalde bedragen

Ongelezen bericht door Jolijn »

michael16 schreef:Hoi allemaal, ik kwam tot de ontdekking dat ik elke maand teveel betaal voor mijn UPC-abonnement. Ik belde de klantenservice en hij gaf aan dat ik vana 1-1-2009 al 35 euro per maand teveel betaal.
Ik krijg het bedrag teruggestort. Nu vraag ik m af of ik ook rente etc. kan verhalen op UPC. heeft iemand hier ervaring mee?
Bedankt alvast!!
Rente: geen idee.
Ik zou wel de inhoud van het telefoongesprek + datum, tijd, naam van medewerker, op schrift stellen en opsturen + mailen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: UPC teveel betaalde bedragen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Mag je hier een termijn aan verbinden?

UPC kan namenlijk zeggen "oeps, foutje" - maar de klant in deze laat al lange tijd deze onjuiste situatie doorgaan door kennelijk niet (goed) zaken te controleren.

Neemt niet weg dat indien teveel betaald is, UPC er alles aan zou moeten doen om het zo snel mogelijk recht te trekken.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC teveel betaalde bedragen

Ongelezen bericht door agro »

maar de klant in deze laat al lange tijd deze onjuiste situatie doorgaan door kennelijk niet (goed) zaken te controleren.
Niet alleen de klant laat een onjuiste situatie doorgaan, ook upc laat een onjuiste situatie doorgaan, toch?
Ook bij upc is niets gecontroleerd, bij een beetje goed georganiseerde administratie had dit bij upc al lang opgemerkt moeten zijn, of zouden ze mogelijk bewust de situatie zo laten doorgaan?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: UPC teveel betaalde bedragen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Agro -

goed georganiseerde administratie in een zin met UPC is - gezien de vele klachten hier, en op andere fora, een utopie.

Beide partijen zijn hier dus kennelijk nalatig geweest.

Ik hoop alleen voor TS dat hij in elk geval het teveel betaalde terug krijgt - of de komende 2 jaar gratis UPC diensten of zo :)

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC teveel betaalde bedragen

Ongelezen bericht door Henri42 »

agro schreef:
maar de klant in deze laat al lange tijd deze onjuiste situatie doorgaan door kennelijk niet (goed) zaken te controleren.
Niet alleen de klant laat een onjuiste situatie doorgaan, ook upc laat een onjuiste situatie doorgaan, toch?
Ook bij upc is niets gecontroleerd, bij een beetje goed georganiseerde administratie had dit bij upc al lang opgemerkt moeten zijn, of zouden ze mogelijk bewust de situatie zo laten doorgaan?
Agro, zoals bij elke grote organisatie werkt UPC met geautomatiseerde betalingsopdrachten,zo,n organisatie gaat niet zonder linken/cq bedragveranderingen daar verandering in brengen, het is te betreuren dat hun eerste nota E 35,00 te hoog was en door Ts geacccepteerd is. :?:
De klant(Ts) laat 2,5 jaar een situatie door bestaan en zal zeker met UPC tot een redelijke afhandeling komen. :?:

Een vraag aan Ts: hoe is de stand van zaken?, reactie van/aan UPC op papier gezet ?, overleg over compensatie gehad ?. succes :wink:

Gesloten