Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
femke90
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 feb 2012 10:05

Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost

Ongelezen bericht door femke90 »

Mijn opa en oma (85) zijn al jaren klant bij Ziggo. Ze zijn helemaal gewend aan de wijze waarop de TV, telefoon en het internetWIFI werkt maar ondervinden de laatste 2 jaar best wat problemen. Deze hinder in altijd een beetje van tafel geschoven omdat na kleine aanpassingen alles weer redelijk werkte en ze weer vooruit konden. De laatste 2 maanden zijn de problemen dusdanig verergerd waardoor mijn opa en oma beide van 85(!), in Coronatijd (!), regelmatig zonder TV en internet zitten maar belangrijker nog: regelmatig zonder telefoon! Ze hebben dagelijks contact met huisartsziekenhuis wat nu dus niet mogelijk is!
Opa heeft verschillende keren contact gezocht met Ziggo, waar dit mogelijk was, de hoorn werd er opgegooid en kwam niet verder dan het opsturen van een nieuwe modem die ze zelf mochten installeren. We hebben het over mensen van boven de 85..
Hier heb ik het over gepakt. Inmiddels ken ik de hele helpdesk van Ziggo want je van het kastje naar de muur sturen is hun specialiteit. Nul empathie voor de situatie en ook ik voel mij totaal niet serieus genomen. Er is na veel discussie een monteur gekomen, hij heeft de boel in huis werkend gemaakt en opdracht gegeven de wijkkast na te kijken.Want hier zat blijkbaar een signaalbreuk. Dit hebben ze opgepakt met als resultaat helemaal geen telefoon meer! Er werd een nieuwe afspraak gepland voor de volgende dag omdat ze het eindelijk met mij eens waren dat het niet kan dat ouderen van 85, die dagelijks in contact zouden moeten staan met huisarts en ziekenhuis, geen telefoon hebben. De monteur zou tussen 12 en 18 komen, om 17:00 toch maar gebeld met de vraag of deze man nog zou komen. Nu bleek dat de dame van Ziggo een foutje had gemaakt. in plaats van 28 mei heeft ze 28 april aangehouden waardoor er helemaal geen monteur kwam en er weer niets opgelost kon worden. De oplossing van Ziggo: een nieuwe afspraak plannen over een week.

Je kunt je voorstellen dat op dit moment bij mij het kookpunt meer dan bereikt was. Ze zouden dus nog een week niet bereikbaar kunnen zijn. Wat nu als ze die ambulance echt nodig hebben? Dat was twee weken geleden het geval! Gelukkig rijdt mijn opa nog auto en zijn ze zelf naar het ziekenhuis gereden. Dit is levensgevaarlijk!

Inmiddels hebben we zelf iemand ingeschakeld om in de kast te rommelen zodat ze telefoon hebben want van Ziggo hoeven we niets te verwachten!
Laatst gewijzigd door Radar op 31 mei 2020 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast

Lowieze
Berichten: 3207
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost

Ongelezen bericht door Lowieze »

Zorg in ieder geval dat uw opa en oma een GSM hebben en laat ze dat nummer doorgeven aan de zorgverleners.
Ook voor hen is dit handiger mochten ze in nood iemand nodig hebben.

Moneyman
Berichten: 17708
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja, vervelend. Maar Ziggo kan natuurlijk niets aan die afhankelijkheden doen. Dat is de eigen verantwoordelijkheid, dat niet-bereikbaar zijn is ook prima anders op te lossen.

reggie2
Berichten: 1008
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik sluit mij aan bij het antwoord van Lowieze, en waarom gaan je opa en oma niet weg bij Ziggo dan? Bij dit soort service kan je beter opstappen.

Ik heb ook al ervaren dat de klantenservice van Ziggo de laatste maanden slecht is. Bij mij werkt wel alles maar toch....

Koop als ze het niet hebben een prepaid mobieltje voor je familie.

breien
Berichten: 4064
Lid geworden op: 01 nov 2014 12:51

Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost

Ongelezen bericht door breien »

Geen idee waar het probleem zit.
De leeftijd van de klanten speelt helemaal geen rol in het relaas. Dat Ziggo levensgevaarlijk is blijkt ook nergens uit. Blijkbaar is het aansluiten van een modem op zich niet zo moeilijk. Als daar een monteur voor moet komen dan kost dat een bepaald bedrag. Niet iedereen wil dat betalen.
Als het probleem door een kabelbreuk komt dan zal Ziggo er waarschijnlijk niet voor verantwoordelijk zijn.
Op het adres zelf is men zelf verantwoordelijk dat het allemaal in orde is.

sjohie
Berichten: 9533
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost

Ongelezen bericht door sjohie »

Als er een (medische) noodzaak is om direct te moeten kunnen communiceren, dan is het hebben van een uitwijk, in de vorm van een mobiele (senioren) telefoon, aan te raden. Los van wat je verteld, kan er gewoon een storing bij Ziggo zijn, of een aannemer even verderop trekt de kabel kapot, en zo zijn er nog plenty redenen waardoor ze even zonder verbinding kunnen komen te zitten.

En in het algemeen, dit soort dingen kan je ook fluitend bijelkaar googlen over KPN, of welke telecom provider dan ook, want overal gaat wel eens wat stuk, overstappen zal de kans op dit soort dingen niet significant doen afnemen.

reggie2
Berichten: 1008
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost

Ongelezen bericht door reggie2 »

sjohie schreef:
29 mei 2020 14:12


En in het algemeen, dit soort dingen kan je ook fluitend bijelkaar googlen over KPN, of welke telecom provider dan ook, want overal gaat wel eens wat stuk, overstappen zal de kans op dit soort dingen niet significant doen afnemen.

Ja en??? denk dat TS dat ook wel weet, maar alsnog is het vervelend vooral bij oude mensen die in deze tijd toch redelijk afhankelijk van de tv zijn. En inderdaad een mobiel zou wel handig zijn.

moederslink
Berichten: 8628
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost

Ongelezen bericht door moederslink »

femke90 schreef:
29 mei 2020 13:57
Inmiddels hebben we zelf iemand ingeschakeld om in de kast te rommelen zodat ze telefoon hebben want van Ziggo hoeven we niets te verwachten!
Gelukkig hebben ze nu in ieder geval weer telefoon. Een senioren GSM aanschaffen zou een goed idee kunnen zijn, ook voor wanneer ze onderweg zijn met de auto.
Ik weet wel dat niet iedere oudere hier gemakkelijk mee kan omgaan helaas.

Probeer eens schriftelijk te communiceren met Ziggo of de klacht op hun platform te zetten.

sake1987
Berichten: 979
Lid geworden op: 02 jun 2018 14:32

Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost

Ongelezen bericht door sake1987 »

Hadden we laatst niet zo’n zelfde topic over Tele 2?
En een vraag hoe oud zijn je opa en oma eigenlijk 😉

reggie2
Berichten: 1008
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost

Ongelezen bericht door reggie2 »

sake1987 schreef:
29 mei 2020 14:32
Hadden we laatst niet zo’n zelfde topic over Tele 2?
En een vraag hoe oud zijn je opa en oma eigenlijk 😉

Misschien ff het begin lezen?>

sake1987
Berichten: 979
Lid geworden op: 02 jun 2018 14:32

Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost

Ongelezen bericht door sake1987 »

reggie2 schreef:
29 mei 2020 14:49
sake1987 schreef:
29 mei 2020 14:32
Hadden we laatst niet zo’n zelfde topic over Tele 2?
En een vraag hoe oud zijn je opa en oma eigenlijk 😉

Misschien ff het begin lezen?>
Ach ja stond er zo vaak in dat ik het niet kon nalaten nog even voor de zekerheid te vragen 😂

Komkommertijd
Berichten: 5959
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

In oudere woningen heb je soms 40 jaren oude kabels, en ook de muurdoos.

Vaak hebben oudere zelden een nieuwe woning maar vroeger, 40 jaren terug alleen PTT met Telefoon,
een antenne voor 1, 2 en 3 bestond nog niet.
Als ze samen wonen, in geval van nood bij buren vragen en die bellen wel, dus Levensgevaarlijk, gewoon terug in de tijd en vragen aan buren die nog wel telefoon hebben, zo simpel is dit op te lossen.

Moneyman
Berichten: 17708
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
29 mei 2020 14:22
sjohie schreef:
29 mei 2020 14:12
En in het algemeen, dit soort dingen kan je ook fluitend bijelkaar googlen over KPN, of welke telecom provider dan ook, want overal gaat wel eens wat stuk, overstappen zal de kans op dit soort dingen niet significant doen afnemen.
Ja en??? denk dat TS dat ook wel weet, maar alsnog is het vervelend vooral bij oude mensen die in deze tijd toch redelijk afhankelijk van de tv zijn.
Het gaat niet over de vraag of het vervelend is, het gaat erom dat dit geen specifiek Ziggo-issue is. Je kunt dus van alles vinden van Ziggo, maar pas was er iemand bij Tele2, en twee weken terug had ik hetzelfde (zij het met een heel andere oorzaak) bij KPN. Ofwel: het gaat helemaal niet om de provider.

reggie2
Berichten: 1008
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost

Ongelezen bericht door reggie2 »

Moneyman schreef:
29 mei 2020 17:26

Het gaat niet over de vraag of het vervelend is, het gaat erom dat dit geen specifiek Ziggo-issue is. Je kunt dus van alles vinden van Ziggo, maar pas was er iemand bij Tele2, en twee weken terug had ik hetzelfde (zij het met een heel andere oorzaak) bij KPN. Ofwel: het gaat helemaal niet om de provider.
Dat weet ik , maar Ziggo is de laatste tijd echt niet zo klantvriendelijk hoor. En ja bij elke provider is er wel wat.
En ik ben toch altijd een tevreden klant van Ziggo geweest dus ligt toch wel aan hoe het nu is. Misschien ook vanwege de corona dat het anders gaat, tenslotte werken ze thuis.

Moneyman
Berichten: 17708
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat zou goed kunnen. Ik heb enkele maanden geleden behoorlijke problemen met Ziggo gehad en ben toen prima geholpen.

Eres
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost

Ongelezen bericht door Eres »

Ook ik heb reeds langer telefoon problemen en tv storingen bij Ziggo.
Geen kabelbreuken bij mij, regelmatig na een weekend zijn er telefoon problemen gaat wel over maar maakt geen verdere verbinding.
Ook ik ben afhankelijk van regelmatig contact met de medische wereld en doe dit maar met een mobieltje.
Van klantenservice Ziggo de bekende reactie, wij hebben geen storing meldingen en zien aan onze kant geen probleem, dus oorzaak bij de klant.
Zou zomaar kunnen ware het niet dat de toestellen goed werken elke keer na een modem reset.
Mijn apparatuur is niet van heden, maar niet extreem overjarig en mijn vermoeden is, dat Ziggo regelmatig aan de software bij hun werken, updaten etc en daarmee beginnen de conflicten met niet up to date apparatuur.
Na een modem reset worden deze weer gevonden en functioneren deze weer..
Kijk naar het niet functioneren van voorheen Horizon go nu Ziggo go en iets oudere Android versies op apparaten.
Conclusie oorzaak ligt inderdaad bij de klant, die moet maar heel regelmatig nieuwe apparatuur aanschaffen, om oa. deze redenen vindt een monteur altijd wel iets en wordt het kassa.
Ziggo verhoogt in juli hun prijs ook ruim om het kwaliteit sprookje etc voor de klant te verbeteren.
Ik ben misschien al veel te lang klant bij Ziggo en ben me nu aan het oriënteren op glasvezel maar verwacht inderdaad een niet veel betere provider, de mentaliteit en problematiek zullen niet veel verschillen.
Helaas van internet wordt men steeds verplicht afhankelijker gemaakt, voor tv en telefonie is wel iets anders te bedenken.



snuffel1
Berichten: 3861
Lid geworden op: 06 dec 2012 16:14

Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost

Ongelezen bericht door snuffel1 »

U geeft aan dat er voor de corona crisis al verbinding problemen waren maar op het beloop werden gelaten. U wist dat blijkbaar ook niet want ook al zijn opa en oma al wat ouder maar kundig zijn ze wel want ze wisten dat de verbinding niet was wat het zou moeten zijn. Het is dan wel er kort door de bocht om Ziggo de schuld in de schoenen te schuiven omdat opa en oma al problemen met de internet verbinding hadden. Ik geef u wel een tien voor het dramatiseren van uw openingsverhaal maar u had toen 2 jaar geleden al problemen met de verbinding was toen ook kunnen helpen. Maakt dan corona crisis en het feit dat dat opa en oma in levensgevaar komen dat u nu pas ingrijpt?.

Bob Schurkjens
Berichten: 8071
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ben zelf van Ziggo een half jaar geleden overgestapt naar T-Mobile Thuis glasvezel en het werkt allemaal prima. Is ook bijna de helft goedkoper. Leuke cashback ontvangen van 72,50 via CashbackXL.

Komkommertijd
Berichten: 5959
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ziggo, een landelijke firma met regionale monteurs, dus waar woon je, wegens tekorten
worden minder goede monteurs er niet uitgegooid helaas, en dat kost omzet en na tevreden overstap kan dat erg lang duren of ze ooit terug komen.

Ook de mensen aan de telefoon zitten ik moet deze vragen eerst voorlezen en afhandelen en dan mag ik verder....na 10x bellen gaan we dan ander taalgebruik toepassen dus als je melde, dit is al X keer dat ik nu bel niet het standaard verhaal afsteken,
Vooral die je moet dit zo doen van grote bazen koste klanten die ICT specialist zelf zijn en weten dat kabel in straat of modem stoorde en dit zelf vastgesteld hebben, de regels van leidinggevende managers zijnde grootste ramp bij Ziggo.

Ziggo? Ik Go!

sylvesterb
Berichten: 4216
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Verbindingsproblemen bij Ziggo worden maar niet opgelost

Ongelezen bericht door sylvesterb »

femke90 schreef:
29 mei 2020 13:57
Inmiddels hebben we zelf iemand ingeschakeld om in de kast te rommelen zodat ze telefoon hebben want van Ziggo hoeven we niets te verwachten!
De kast van Ziggo? Of ligt het probleem gewoon in uw eigen aansluiting en dus eigen verantwoordelijkheid?

Plaats reactie