LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verhuizing, en mijn abonnement bij Telfort

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
BiancaBc
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2019 19:17

Verhuizing, en mijn abonnement bij Telfort

Ongelezen bericht door BiancaBc »

Ik heb mijn verhuizing opgegeven en hiervan op 26 september 2019 een bevestiging van gehad. De verhuizing van Telfort zou plaatsvinden op 25 november 2019.
Ik heb een paar dagen later al een nieuwe modem voor t nieuwe adres ontvangen.
Op 22 november heb ik met Telfort gebeld om te vragen of er al een tijd bekend was voor deze afspraak met de monteur. De medewerker moest helaas constateren dat er een fout gemaakt was en dat de verhuizing niet goed ingepland stond (helemaal niet). Ook vertelde zij dat de aansluiting (FTU) op de nieuwe locatie niet juist was en eerst vervangen moest worden. Ik zou wederom gebeld worden door de juiste afdeling om een afspraak te maken.
Er is mij een noodpakket aangeboden zodat we in ieder geval internet en TV hadden. De telefoonlijnen (uitermate belangrijk voor een bedrijf) konden helaas niet hierin meegenomen worden.
Hierop ben ik inderdaad gebeld voor een afspraak. De nieuwe afspraak is gepland op 9 december 2019. Tijdens dit gesprek vroeg ik aan de medewerker of dit de afspraak was voor de aansluiting FTU of de aansluiting modem etc. Waarop de medewerker nogal geïrriteerd reageerde dat hij alleen de afspraak moest maken en dat alles echt wel goed kwam.
Nog steeds verloor ik niet mijn geduld, terwijl ik, de gedupeerde klant door Telfort, deze conversatie nogal ongepast vond.
Op 9 december stond een monteur van KPN/Telfort voor de deur. Hij constateerde een verkeerde aansluiting FTU. Wat dus allang bekend was. Hiervoor moest eerst een andere collega langskomen. Deze was gelukkig snel ter plaatse maar daar kon de andere monteur niet op wachten.
Ik heb een juiste FTU aansluiting. Helaas ontvang ik alleen facturen voor mijn abonnementen terwijl ik er geen gebruik van kan maken. Een telefoontje om zsm een nieuwe afspraak te maken mocht niet baten want ik moet gewoon wachten tot ik zelf gebeld wordt.
Ik ben blijven bellen met Telfort, openbaar berichten op facebook geplaatst op het account van Telfort met mijn klacht. Ik blijf maar excuses ontvangen maar mijn klacht wordt niet verholpen.
Er wordt mij zelfs gevraagd of ik het bericht echt openbaar wil plaatsen omdat het gevoelige informatie bevat!?? Het enige gevoelige in mijn bericht is de klacht over Telfort. Ik noem geen adres/klantnummer of namen van medewerkers… Bijzonder toch?
Elke keer als ik bel hoor ik dat er een technische fout is waardoor mijn aanvraag blijft hangen en dat zij hard werken aan het uitzoeken van de rede dat mijn verhuizing in hun systeem blijft hangen waardoor er geen monteur wordt aangestuurd.
Eerlijk gezegd boeit mij dat helemaal niet. Ik wil alleen dat het werkt. Mijn abonnementskosten worden gewoon afgeschreven!
Ook wordt er steeds gezegd dat ik teruggebeld wordt maar het gebeurt niet. Tot maandag 16 december ik gebeld wordt door iemand van de technische dienst. Deze maakt wederom excuses (heb er al een heel behang van ondertussen) en geeft aan dat hij mijn vaste contactpersoon is vanaf nu. Hij gaat het proberen zo snel mogelijk op te lossen en zegt mij hiervan op de hoogte te gaan houden. Ik hoef dus niet meer de klantenservice te gaan bellen met mijn klacht. (dit wordt letterlijk gezegd!)
Ook geeft hij aan dat hij mij een mail gaat sturen waardoor ik zijn rechtstreekse mail heb om contact te houden als ik vragen heb.
Helaas, vandaag is het 19 december, geen mail, geen contact.
Ik heb op 18 december toch even met de klantenservice gebeld en zelfs de naam doorgegeven van mijn contactpersoon.
Wederom kan niemand mij helpen en duizendmaal excuses.
De klantenservice geeft aan dat mijn contactpersoon contact opneemt met mij en dat zij een aanspraak willen doen op mijn geduld.
Op 19 december weer gebeld. Ik zou dezelfde dag nog teruggebeld worden want in het systeem stond dat er iemand contact op zou nemen. Vandaag 20 december, nog steeds geen telefoontje gehad. Dus maar weer gebeld en weer is er een ticket aangemaakt. Ik blijf vriendelijk aan de telefoon (die medewerker doet ook maar zijn werk) maar het kost me moeite....
MIJN GEDULD IS HELEMAAL OP!
Ik ben een betalende klant die zich altijd aan de afspraken heeft gehouden. Netjes op tijd de verhuizing aangevraagd heeft. Telfort maakt een fout, geeft dat toe in een mail en aan de telefoon maar ondertussen voelt het of ze mij in de kou laten staan want er gebeurt niets. Sterker nog….het krijgen van een kind gaat sneller dan een verhuizing van diensten van Telfort.
Ik heb ze inmiddels een aanmaning tot nakoming van overeenkomst gestuurd. een officieel juridisch document. En,,,je raad het al...GEEN REACTIE!
Laatst gewijzigd door Radar op 21 dec 2019 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Verhuizing, en mijn abonnement bij Telfort

Ongelezen bericht door sylvesterb »

BiancaBc schreef:
20 dec 2019 19:27
Er is mij een noodpakket aangeboden zodat we in ieder geval internet en TV hadden. De telefoonlijnen (uitermate belangrijk voor een bedrijf) konden helaas niet hierin meegenomen worden.
Telfort beidt geen zakelijke diensten en is voor de thuismarkt de low budget aanbieder binnen KPN.
BiancaBc schreef:
20 dec 2019 19:27
Ik heb ze inmiddels een aanmaning tot nakoming van overeenkomst gestuurd. een officieel juridisch document. En,,,je raad het al...GEEN REACTIE!
Dat maakt ook weinig indruk, je neemt een consumenten product af en de aansluiting in uw nieuwe woning is niet goed voor Telfort, ze zijn nu dus afhankelijk van de netwerkbeheerder om dit aan te passen, deze netwerkbeheerder is veelal Reggefiber. En conform de overeenkomst hebben ze een "best effort" verplichting.

Telfort is erg goedkoop en dat gaat veelal ten koste van de service die je krijgt, dit is bij de meeste low budget aanbieders zo. Als het werkt is het prima, maar als niet conform de normale procedure verloopt kan het een drama worden.

Gezien je zakelijk handelt heb je ook geen mogelijkheid om naar de geschillencommissie te stappen, al heeft dit bij een technische probleem ook weinig zin, tegen de tijd dat zij het in behandeling nemen ben je een aantal weken verder.

Succes en blijf ze gewoon bellen. Via facebook/twitter is de support wel vaak beter.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Verhuizing, en mijn abonnement bij Telfort

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »


BiancaBc
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2019 19:17

Re: Verhuizing, en mijn abonnement bij Telfort

Ongelezen bericht door BiancaBc »

ze zijn nu dus afhankelijk van de netwerkbeheerder om dit aan te passen, deze netwerkbeheerder is veelal Reggefiber. En conform de overeenkomst hebben ze een "best effort" verplichting.
Die is hier al geweest en heeft het 4 weken geleden al terug gezet naar Telfort...

Gesloten