LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verzekering mobiel Mediamarkt: erg duur!

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
E.Wempe
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2018 16:23

Verzekering mobiel Mediamarkt: erg duur!

Ongelezen bericht door E.Wempe »

Bij de aanschaf van mijn mobiele telefoon bij Mediamarkt heb ik een verzekeringscontract afgesloten. Mediamarkt geeft een onduidelijk opgesteld document af; dit blijkt het zogenaamde "polisblad" te zijn. Mijn mobiel was hierbij verzekerd voor schade, verlies en diefstal met een eigen risico van E. 60,- per claim. Kosten van deze verzekering E.57,- . In kleine letters staat erbij dat het gaat om een kwartaal-bedrag; dus E. 228,- per jaar voor een mobiele telefoon met een aanschafwaarde van E. 750,- Deze verzekering is erg duur en bovendien zijn de voorwaarden vaag en voor verschillende uitleg vatbaar. Mediamarkt laat een machtiging ondertekenen zodat het bedrag automatisch wordt afgeschreven gedurende vijf jaar.

Inmiddels blijken er automatische incasso's uitgevoerd door een bedrijf onder een andere naam, namelijk Connected World Services: dit staat nergens op het 'polisblad'. Het was dus onduidelijk dat het ging om de verzekering van de mobiele telefoon.

Aan het eind van het jaar heb ik een Engelstalige brief gekregen van weer een ander bedrijf, namelijk Geeksquad, waarin 'mijn verzekering' werd bevestigd. Onduidelijk dat het ging om de verzekering van de mobiele telefoon.

Truc met drie bedrijfsnamen:
Nergens in de documenten de relatie duidelijk tussen Mediamarkt, Connected World Services en Geeksquad.
Vandaag met Connected World Services gebeld en mijn verzekering onmiddellijk stopgezet!
Laatst gewijzigd door E.Wempe op 08 jun 2018 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Verzekering mobiel Mediamarkt: erg duur!

Ongelezen bericht door Brainless »

Voor dit soort zaken heb ik een all-risk buiten-de-deur-dekking afgesloten voor het hele gezin... kosten 5E per maand.
Hier vallen mobiels en oa ook laptops onder.

E.Wempe
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2018 16:23

Re: Verzekering mobiel Mediamarkt: erg duur!

Ongelezen bericht door E.Wempe »

Dank je wel voor de tip!

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Verzekering mobiel Mediamarkt: erg duur!

Ongelezen bericht door renewouters »

Alle verzekeringen voor producten in deze prijsklasse zijn per definitie te duur. Verzekeringen sluit je af voor zaken die je normaal gesproken niet kunt betalen (aansprakelijkheid, afgefikt huis, ziektekosten, etc). Niet voor een telefoon. Als je niet genoeg geld hebt om een nieuwe telefoon te kopen als er wat mee gebeurt is je telefoon te duur.

E.Wempe
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2018 16:23

Re: Verzekering mobiel Mediamarkt: erg duur!

Ongelezen bericht door E.Wempe »

Dat klopt. Nooit meer zo'n verzekering afsluiten dus!

Wel is bewust ONDOORZICHTIGHEID gecreeerd: de relatie tussen de bedrijven wordt nergens in de documenten duidelijk!
- Automatische incasso door Connected World Services zonder vermelding waarvoor.
- Engelstalige bevestiging van 'lidmaatschap Geeksquad' zonder vermelding waarvoor.
- Van Mediamarkt heb ik ook geen bevestiging gekregen m.b.t. de machtiging tot automatische incasso.

Gesloten