LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzeggen bij ziggo

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door sylvesterb »

yan schreef:
sylvesterb schreef:
yan schreef:Tegenvragen bij opzeggen zijn leuk voor de provider, maar de klant is niet verplicht daar aan mee te werken.
Opgezegd = opgezegd.: blokkeren en klaar.
onzin, je hebt pas opgezegt als de medewerker de procedure heeft doorlopen. In dit geval is er telefonische niet opgezegd. Dit weet TS ook. Ben wel benieuwd wat de vraag nu was en heb sterk het vermoeden dat de arrogantie van de medewerker niet zo zomaar ontstond.
onzin, als de medewerker niet mee-werkt door antwoord op niet-relevante vragen te eissen. dan is de mededeling van opzegging voldoende.
Ik ga er van uit dat het geen vraag is geweest om de identiteit van de opzegger vast te stellen, maar een vraag over de dienstverlening.
Je trekt nu al de conclusie dat er "onzinnige vragen" werden gesteld, je hebt pas opgezegd als de medewerker de opzegging heeft bevestigd, daarvoor is er geen sprake van een opzegging. Los dat TS nergens vermeldt wat de vraag was.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door alfatrion »

mp2017 schreef:
alfatrion schreef:Het probleem met telefonisch opzeggen is dat je geen bewijs hebt. Ik kan me voorstellen dat sommige bedrijven dat er prettig aan vinden. Als de opzegging niet goed wordt verwerkt, dan mag je het gaan aantonen.
Inderdaad.
Opzeggen schriftelijk en daarvoor is het "Mijn Ziggo", daar kan je de stappen met succes doorlopen.
Ik begrijp niet, dat mensen altijd het bedrijf de schuld geven, als ze zelf niet weten hoe te handelen!
Dat mensen het bedrijf de schuld geven kan heel terecht zijn. Ik had het alleen over de bewijsbaarheid.
sylvesterb schreef:Je trekt nu al de conclusie dat er "onzinnige vragen" werden gesteld, je hebt pas opgezegd als de medewerker de opzegging heeft bevestigd, daarvoor is er geen sprake van een opzegging. Los dat TS nergens vermeldt wat de vraag was.
Jij gaat ten onrechte er van uit dat er een procedure doorlopen moet zijn. Yan heeft gelijk.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door Icasheb »

Ik zou sowieso de incasso niet blokkeren. Je maakt nog gebruik van hun diensten/hebt er gebruik van gemaakt, dus die periode dien je hoe dan ook te voldoen. Je hebt wettelijk gezien een maand op zeg termijn. Zeg je 1-3-18 op, dan betaal je tot 1-4-2018 nog voor je diensten.

Natuurlijk had de medewerker de opzegging moeten accepteren, je bent niet verplicht om te beantwoorden waarom je op zegt.

Ik neem aan dat je in de toekomst weer internet wilt? Sluit alvast een nieuw contract af bij een andere aanbieder, bijvoorbeeld t-mobile. Deze zegt ziggo dan voor je op.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef: Jij gaat ten onrechte er van uit dat er een procedure doorlopen moet zijn. Yan heeft gelijk.
Dus als ik Ziggo bel om op te zeggen:

Ik: Ik zeg mijn abonnement op.
Ziggo: En wie bent u?
Ik: Daarop geef ik geen antwoord

Dan heb ik volgens jullie ongelijk dat er geen sprake is van een opzegging. Op basis van de info van TS is het niet onwaarschijnlijk dat het een degelijke vraag zou kunnen zijn. Immers kon de medewerker de opzegging niet afronden.

Maar ja Yan heeft gelijk...

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door Costnix »

[quote="bprosman"][quote]

Telfort :
Max. downloadsnelheid: 100 Mb/s | Max. uploadsnelheid: 10 Mb/s
Ziggo :
Max. downloadsnelheid: 400 Mb/s | Max. uploadsnelheid: 40 Mb/s[/quote]

KPN:
Max. downloadsnelheid: 500 Mbit/s | Max. uploadsnelheid 500 Mbit/s. :-D

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Costnix schreef:
bprosman schreef:
Telfort :
Max. downloadsnelheid: 100 Mb/s | Max. uploadsnelheid: 10 Mb/s
Ziggo :
Max. downloadsnelheid: 400 Mb/s | Max. uploadsnelheid: 40 Mb/s
KPN:
Max. downloadsnelheid: 500 Mbit/s | Max. uploadsnelheid 500 Mbit/s. :-D
Tweak:
Max. downloadsnelheid: 1000 Mbit/s | Max. uploadsnelheid 1000 Mbit/s :lol:

P.S. Telfort levert tot 200 Mbit/s up en down.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar... het ligt er ook aan welk pakket je neemt.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door renewouters »

yan schreef:
sylvesterb schreef:
yan schreef:Tegenvragen bij opzeggen zijn leuk voor de provider, maar de klant is niet verplicht daar aan mee te werken.
Opgezegd = opgezegd.: blokkeren en klaar.
onzin, je hebt pas opgezegt als de medewerker de procedure heeft doorlopen. In dit geval is er telefonische niet opgezegd. Dit weet TS ook. Ben wel benieuwd wat de vraag nu was en heb sterk het vermoeden dat de arrogantie van de medewerker niet zo zomaar ontstond.
onzin, als de medewerker niet mee-werkt door antwoord op niet-relevante vragen te eissen. dan is de mededeling van opzegging voldoende.
Ik ga er van uit dat het geen vraag is geweest om de identiteit van de opzegger vast te stellen, maar een vraag over de dienstverlening.
We zitten nu weer te speculeren op basis van een bericht van een klager zonder te weten hoe het gesprek daadwerkelijk ging.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Kan er nog steeds niet bij waarom mensen voor dit soort zaken gaan bellen.
Regel dit per mail en doe het dan ook nog wat ruimer wat betreft tijd.
Opzegging mailen ergens in oktober dat iemand per 1 januari van het volgende jaar een andere provider heeft.
Heeft de huidige alle tijd om de opzegging te verwerken en de nieuwe om alles op de rails te krijgen. :mrgreen:

En wat betreft bevestigen ID van de klant, daar valt wel wat over te zeggen, denk aan vechtscheiding en ID fraude.

Speedy123
Berichten: 1143
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door Speedy123 »

reggie2 schreef:
witte angora schreef:Het kan veel makkelijker. Als je met KPN of T-Mobile verder wil, verzorgen zij de opzegging (van andere providers weet ik het niet).

Wat jouw ervaring betreft: aan de telefoon kan er wel meer niet, wat achteraf dus wél kan. Het call-center maakt er gewoon een puinhoop van, en dat is intern al bekend.

Dat doet Ziggo ook, ik word altijd netjes behandelt bij de klantendienst van Ziggo.
Omdat je niet opzegd, zolang je klant blijft, zijn ze netjes. maar als je op zegt, dan wordt het een ander verhaal. Probeer maar eens uit.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door angel1978 »

Speedy123 schreef:
reggie2 schreef:
witte angora schreef:Het kan veel makkelijker. Als je met KPN of T-Mobile verder wil, verzorgen zij de opzegging (van andere providers weet ik het niet).

Wat jouw ervaring betreft: aan de telefoon kan er wel meer niet, wat achteraf dus wél kan. Het call-center maakt er gewoon een puinhoop van, en dat is intern al bekend.

Dat doet Ziggo ook, ik word altijd netjes behandelt bij de klantendienst van Ziggo.
Omdat je niet opzegd, zolang je klant blijft, zijn ze netjes. maar als je op zegt, dan wordt het een ander verhaal. Probeer maar eens uit.
Gedaan en werd uitstekend ter woord gestaan en geholpen. En nu?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door reggie2 »

Speedy123 schreef:
Omdat je niet opzegd, zolang je klant blijft, zijn ze netjes. maar als je op zegt, dan wordt het een ander verhaal. Probeer maar eens uit.
Elk jaar bel ik Ziggo , krijg altijd een aanbieding en word netjes geholpen, ook als ik zeg dat ik anders weg ga.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door mahadma »

Ik ben nog steeds benieuwd naar die vraag ...........

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door kweenie »

Blijkbaar wil TS ook de vragen op een forum niet beantwoorden...

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door witte angora »

kweenie schreef:Blijkbaar wil TS ook de vragen op een forum niet beantwoorden...
Wat heeft het dan voor nut een topic op te starten... :roll:

Ondersteuning Humax
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jul 2018 21:59

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door Ondersteuning Humax »

"oude Humax, Cisco of Samsung met HD en iets grotere 3 TB schijf erin werkt net zo goed.... en we gaan geen €4,- per maand betalen voor extra zooi die je ook eenmalig kunt kopen van oude Ziggo klanten".

In een Humax mag geen 3 TB schijf en zal deze ook zelf niet kunnen formatteren. Bij een geschikte schijf ligt dat anders: dan zal de Humax deze zelf formatteren, maar ook indelen. Er word dan dus weer ruimte gereserveerd voor het formatteren naar EXT.3, Time shift, foto's, muziek, video's en uiteraard voor opnames. Maar een te grote schijf kan ook schade berokkenen aan het apparaat, of in zijn geheel niet werken. Ook bij een externe schijf kan het al zo zijn dat de voeding niet sterk genoeg is de schijf in werking te stellen, en kan dus een eigen voeding nodig zijn. Mijn advies is dan ook nooit zomaar klakkeloos een schijf te plaatsen.

Daarnaast loop je met een grote schijf ook een ander risico: als er iets goed misgaat, kan het n.l. gebeuren dat je alles wat op de schijf aanwezig is, kwijtraakt. Veel beter is het dan een wat kleinere schijf te gebruiken en de bestanden welke je wilt bewaren elders op te slaan.

Noot: de 5050c werkt anders en daarbij is het nog mogelijk zelf de schijfindeling te wijzigen. Dat is met de opvolgende modellen niet meer het geval. Maar ook hier geld dat een te grote schijf absoluut is af te raden.

stofzuigertje

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Inderdaad kan niet elk apparaat de 3 Tb aan...
Maar Cisco, Humax en Samsung en misschien nog meer merken leverden diverse modellen dus vele verschillenden.
Daar zitten oude bij die nieuwe grote niet aankunnen maar ook die probleemloos 3 Tb vol kunnen zetten!

De 160 of 320 Gb is vaak voldoende en de 500 Gb kan vaak 1 Tb aan.

Wel moet je weten welke je koopt op Marktplaats en er worden ook diverse defecte of storende verkocht.
Koud werken ze goed naar na half uurtje worden ze warm en gaan storen.

Dus iemand adviseren, koop maar.... ik durf dat niet meer zomaar te zeggen!
Koop een werkend apparaat wat al aangesloten staat en vraag demo....
Er is veel versleten rommel die word aangeboden!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Vooral de cisco's hebben nogal last van kristalfilters die defect raken door de teperaturen.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door 16again »

Kristalfilter zal er niet in zitten, hooguit een kristal voor de klok oscillator

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: opzeggen bij ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Inderdaad mijn fout , SAW, geen kristalfilters.
https://www.circuitsonline.net/forum/view/124584

Gesloten