LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone,

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
michiel.de-wit
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2017 23:15
Contacteer:

Vodafone,

Ongelezen bericht door michiel.de-wit »

Ik heb 24 november een verlenging aangevraagd + telefoon bij Vodafone.
Door mijn fout had deze helaas een verkeerd adres, dus hij is op 27 november weer retour binnengekomen bij Vodafone. Een medewerker heeft mij die dag nog verteld dat hij geannuleerd werd en dat dit 5-10 dagen zou gaan duren, dus ik heb geduldig gewacht. Ik was blij dat dit was opgelost en ik begreep natuurlijk dat dit niet meteen de volgende dag geregeld zou zijn.

Inmiddels is het 20 dagen 8 contact momenten geleden en is mij maandag verteld dat de annuleringsprocedure in gang is gezet. Dit is toen pas gebeurd (na 16 dagen) waarschijnlijk door een fout/drukte (?). Terwijl ik 4 december ook al een sms ontvangen heb met dezelfde mededeling. Maandag is mij verteld dat de annulering 24 uur zou duren (dit is mij verteld door de medewerker aan de telefoon en stond ook in de e-mail die ik ontving ter bevestiging)

Dinsdagmiddag weer gebeld, omdat het inmiddels weer 25 uur later was en ik nog geen e-mail had ontvangen, maar kreeg ik dus weer van een andere medewerker te horen dat het 3 tot 7 dagen kon duren, voordat de annulering is doorgevoerd.
De collega (die ik de dag ervoor had gesproken) kon niet hebben gezegd dat het 1 dag zou duren, dus ik ben hier aan het liegen?
Het staat letterlijk in de Vodafone ontvangen e-mail die ik ontvangen heb.
Ik heb toen de verbinding verbroken, omdat ik onvriendelijk was en dat anders de medewerker de verbinding wel zou verbreken kom op zeg, Heel klantonvriendelijk.
Maar goed, Ik krijg dus van iedere medewerker iets anders te horen.

Dinsdagavond op de chat is mij medegedeeld dat ik woensdag gebeld zou worden, maar heel verrassend heb ik aan het einde van de dag zelf maar gebeld, omdat wederom iets beloofd was wat niet na is gekomen.

Medewerker vroeg of ik het haar niet persoonlijk wilde aanrekenen etc etc. Ik was namelijk nogal boos aan het reageren. Ik was ook boos en is dat zo vreemd? Ik loop iedere keer tegen een muur waar ik vanaf het kastje naartoe ben gelopen.
Haar leidinggevende kreeg ik niet aan de lijn, want daar had ik naar gevraagd, toen ik weer te horen kreeg dat het nog ongeveer 3 dagen zou gaan duren en dat zij niet meer voor me kon doen omdat ze maar een medewerker was. Ze ging even overleggen en uiteindelijk heb ik te horen gekregen dat het 1 tot 2 dagen zal van duren.

Ik vraag het me echt af of dat deze keer wel de juiste informatie zal zijn.

Het erge is dat dit alleen nog maar de annulering is en dat dan nog mijn telefoon + Sim opgestuurd moet gaan worden. Mijn contract is al wel ingegaan en als ik bel naar Vodafone krijg ik de vraag of ik mijn Sim-kaart wil activeren, graag maar stuur dat pakket dan gewoon eens op. Het pakketje ligt dus gewoon bij Vodafone. Ik zou zeggen loop naar de pakketafdeling, en doe het handmatig, dat gaat sneller dan dit. Maar goed ik zal wel te simpel denken.

Ik zie het echt somber in.

Volgens mij is dit ook gewoon contractbreuk? mag ik het contract laten ontbinden omdat Vodafone in gebreken blijft?

Ook nog een vraag: Waarom zou het niet kunnen dat er gewoon een andere telefoon met simkaart opgestuurd wordt, dan heb ik mijn bestelling en kan de annulering geregeld worden, zonder mij daar nog mee lastig te vallen.

Klantvriendelijkheid is blijkbaar iets dat Vodafone niet kent.

Ik raad ook aan om niet te reageren op de klanttevredenheidslinks die achteraf worden gestuurd, want een dag of wat later blijkt dat degen aan de telefoon alleen behulpzaam klonk en het totaal niet was, omdat het wederom niet geregeld blijkt te zijn.

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vodafone,

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u hebt toch nog wel gewoon een telefoon en simkaartje?

Ik zou maar even geduld oefenen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Vodafone,

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Hoe kan een bestaande klant een fout adres opleveren?

Normaal is bij verlengen het huidige goede adres al ingevuld.
En voor verzenden even controleren of alles klopt is verantwoording van de persoon die bestelde.
Retour gekomen wegens fout adres is procedure, controle of het pakje niet geopend is en van wie....

Het annuleren is 1 maar de retour goederen is trager proces en dat is voor U zelf veroorzaakt.
Een grote Ziggo / Vodafone weet je dat dit soort dingen wel eens langer duren.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Vodafone,

Ongelezen bericht door BreejKC »

Hoe vaak heeft u inmiddels gebeld en niets bereikt? Hoeveel tijd heeft u besteed om hier dat hele verhaal te typen, waar u in de richting van Vodafone ook weinig aan heeft? Hierdoor heeft u dus weinig op schrift waarmee u toezeggingen van Vodafone kunt bewijzen.

Moraal van het verhaal: Als bellen spaak loopt of toezeggingen worden niet nagekomen, dan schrijft u een brief! Desnoods 'op poten'. Geef aan dat u alleen nog met schriftelijke reacties en toezeggingen akkoord gaat, anders niets! Dreig in dat schrijven dat als schriftelijk gedane toezeggingen niet nagekomen worden u naar de Geschillencommissie Telecomdiensten zult stappen. Komt men dán de toezeggingen niet na, stap dan ook naar die Geschillencommissie. Maar ook Vodafone weet, als u schriftelijk reageert en u daarmee dreigt, dat zij beter hun schriftelijk gedane toezeggingen na kunnen komen, anders kost het hun gewoon veel geld.

Het duurt misschien iets langer, maar al dat bellen en nodeloos wachten levert alleen maar frustratie op en kost uiteindelijk ook veel tijd.

Gesloten