Vraag over de BIOS van mijn PC

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
a.mereto

Vraag over de BIOS van mijn PC

Ongelezen bericht door a.mereto » 20 okt 2019 10:54

Ik ben het wachtwoord van de security van de BIOS kwijt en kan niet meer in de BIOS
komen. De PC start wel gewoon op en kan gewoon gebruikt worden. Het is al een iets oudere PC en als ik daar een nieuw moederbord in laat zetten , is het probleem dan opgelost ?

Telecommer

Re: Vraag over de BIOS van mijn PC

Ongelezen bericht door Telecommer » 20 okt 2019 11:01

Dit soort problemen kun je vaak oplossen door even te Googlen.
Overzicht moederborden en BIOS wachtwoord resetten: http://www.uktsupport.co.uk/reference/biosp.htm

16again

Ongelezen bericht door 16again » 20 okt 2019 11:05

Het wachtwoord staat in moederbord, dus vervanginging moederbord is een oplossing.

Meestal kun je bios intern resetten door batterij (vaak CR2032) te verwijderen, en iets kort te sluiten. Dit verwijdert BIOS settings, waaronder opgeslagen wachtwoord

a.mereto

Ongelezen bericht door a.mereto » 20 okt 2019 11:27

Bedankt ik laat er een nieuw moederbord in zetten dan wordt het UEFI is ook meer van deze tijd.

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 » 20 okt 2019 11:31

Als de pc normaal opstart dan heeft u de bios deels van een wachtwoordbeveiliging voorzien want er zijn twee opties, de bios vraagt bij opstarten om een wachtwoord of bij het toegankelijk maken van de bios. De chip die de instellingen opslaat is te resetten door de backup batterij te verwijderen en na een uur weer terug te plaatsen want dan is de chip de instellingen weer kwijt. Op het moederbord zelf zijn de instellingen ook te resetten door twee pennen met elkaar kort te sluiten maar dan dient u wel te weten welke pennen u dient kort te sluiten. Verwijderen van de backup batterij is de meest simpele oplossing en als die al wat ouder is vervangen voor een nieuwe.

a.mereto

Ongelezen bericht door a.mereto » 20 okt 2019 11:44

Aangezien ik zelf niet technisch ben ga ik maar naar een vakman. U ook bedankt voor de uitleg.

Plaats reactie