Vraag over de BIOS van mijn PC

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
a.mereto
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 sep 2019 01:11

Vraag over de BIOS van mijn PC

Ongelezen bericht door a.mereto »

Ik ben het wachtwoord van de security van de BIOS kwijt en kan niet meer in de BIOS
komen. De PC start wel gewoon op en kan gewoon gebruikt worden. Het is al een iets oudere PC en als ik daar een nieuw moederbord in laat zetten , is het probleem dan opgelost ?

Telecommer
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jun 2019 13:35

Re: Vraag over de BIOS van mijn PC

Ongelezen bericht door Telecommer »

Dit soort problemen kun je vaak oplossen door even te Googlen.
Overzicht moederborden en BIOS wachtwoord resetten: http://www.uktsupport.co.uk/reference/biosp.htm

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Vraag over de BIOS van mijn PC

Ongelezen bericht door 16again »

Het wachtwoord staat in moederbord, dus vervanginging moederbord is een oplossing.

Meestal kun je bios intern resetten door batterij (vaak CR2032) te verwijderen, en iets kort te sluiten. Dit verwijdert BIOS settings, waaronder opgeslagen wachtwoord

a.mereto
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 sep 2019 01:11

Re: Vraag over de BIOS van mijn PC

Ongelezen bericht door a.mereto »

Bedankt ik laat er een nieuw moederbord in zetten dan wordt het UEFI is ook meer van deze tijd.

a.mereto
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 sep 2019 01:11

Re: Vraag over de BIOS van mijn PC

Ongelezen bericht door a.mereto »

Aangezien ik zelf niet technisch ben ga ik maar naar een vakman. U ook bedankt voor de uitleg.

Kishkumen
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 apr 2011 15:53

Re: Vraag over de BIOS van mijn PC

Ongelezen bericht door Kishkumen »

Eeh, dit is 2 jaar te laat maar een BIOS-wachtwoord is binnen 1 min te resetten door de BIOS-batterij (knoopcel CR2032) een minuut los te halen van je moederbord.... Wie een nieuw moederbord koopt voor een vergeten password is gek

Edit.....zeer dubbel dit maar toch!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Vraag over de BIOS van mijn PC

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
20 okt 2019 11:05
Het wachtwoord staat in moederbord, dus vervanginging moederbord is een oplossing.
Maar beetje nutteloos omdat je bij vrijwel elk moederbord zo langs het wachtwoord kan komen, zoals in je post boven jouw post al wordt benoemd.
16again schreef:
20 okt 2019 11:05
Meestal kun je bios intern resetten door batterij (vaak CR2032) te verwijderen, en iets kort te sluiten. Dit verwijdert BIOS settings, waaronder opgeslagen wachtwoord
Kortsluiten is helemaal niet nodig, de batterij zit erin om de instellingen te bewaren in de chip, als je deze eruit haalt en een paar minuten wacht kun je weer inloggen. Op Google staan nog veel meer tips waarbij vervangen van het moederbord echt pas de laatste optie is, helemaal als je PC gewoon werkt.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Vraag over de BIOS van mijn PC

Ongelezen bericht door 16again »

Echt nutteloos is om 2 jaar later te reageren.
TS is overigens gegaan voor de oplossing, die je nutteloos noemt

NB: In menig manual staat beschreven hoe je een jumper tijdelijk moet loshalen, en op een andere postitie terug moet zetten. Loshalen verbreekt aansluiting naar batterij, op andere positie terugzetten is de kortsluiting.

Gesloten