LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vragen naar zorgovereenkomst

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
jijsendorn
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2015 13:06

Vragen naar zorgovereenkomst

Ongelezen bericht door jijsendorn »

Mijn vader heeft een zgn. all-in abonnement bij Telfort. Omdat hij vanwege dementie is opgenomen in een verpleeghuis wilde ik dit abonnement opzeggen (ik ben zijn curator). Om het abonnement op te zeggen vroeg de persoon achter de klantenservice mij een bewijs te sturen dat hij daadwerkelijk is opgenomen in een verpleeghuis en hij vroeg expliciet naar de dan verstrekte zorgovereenkomst. Dit verbaast mij uitermate, want hierin staan zeer privégevoelige informatie. Mag Telfort dit zomaar vragen als bewijs?

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vragen naar zorgovereenkomst

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U zult toch op de een of andere manier moeten aantonen dat uw vader om medische redenen helemaal niets meer aan dat abonnement heeft.

Want slechts het wonen in een verpleeghuis is natuurlijk geen reden om tussentijds een abonnement te kunnen opzeggen.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vragen naar zorgovereenkomst

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Is het een contract met een einddatum, of bent u vrij om, met inachtneming van een opzegtermijn, weg te gaan? Als uw vader bv in een jaarcontract zit zou u normaal gesproken een afkoopsom moeten betalen. Dit hoeft schijnbaar niet als u kunt bewijzen dat uw vader in een verpleeghuis.
Als er geen contract is het een einddatum moet u gewoon kunnen opzeggen. Hier hoeft ook geen reden voor gegeven te worden.
U kunt, als het bewijs echt nodig is, ook veel gevoelige informatie onleesbaar maken.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Vragen naar zorgovereenkomst

Ongelezen bericht door BreejKC »

Kijkt u de algeme voorwaarden van Telfort hier eens op na. Als een afgesloten contract vroegtijdig beëindigd moet worden dan wil de andere partij daaraan wel meewerken, maar het dient natuurlijk wel aan een aantal voorwaarden te voldoen.

Wellicht kunt u van de zorginstelling een verkort kopie-zorgcontract krijgen, waarin de privacy-gevoelige informatie is weggelaten. Misschien gaat Telfort ook akkoord met een officiële verklaring van de zorginstelling dat er een zorgcontract met uw vader is afgesloten.

Zijn beide opties niet mogelijk dan kunt u, voordat u het te ontvangen zorgcontract aan Telfort stuurt, die privacy-gevoelige informatie er natuurlijk zelf uitschrappen en Telfort een verklaring geven waarom er in dat zorgcontract dingen zijn geschrapt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vragen naar zorgovereenkomst

Ongelezen bericht door berndv »

Ik denk dat het telfort ook niet zozeer gaat om de medische indicatie, wellicht dat u uit die overeenkomst best privacygevoelige informatie kunt afdekken, maar dat in ieder geval de personalia en de bevestiging van opname zichtbaar moeten zijn. In ieder geval om gebruik te kunnen maken van de mogelijkheden van vroegtijdig en kosteloos opzeggen.

Ik heb zelf in de jaren dat ik bij een telecomprovider werkte meermaals verzoeken voor opschorting in verband met detentie verwerkt. Hierin hoefde niet zichtbaar te zijn voor welk feit iemand veroordeeld was, interesseerde me ook weinig, maar wat wel zichtbaar moest zijn waren de personalia en de datum van aanvang detentie en datum einde detentie.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Vragen naar zorgovereenkomst

Ongelezen bericht door renewouters »

Als je dit soort dingen niet hoeft aan te tonen, zullen er opeens heel veel mensen iets hebben op basis waarvan je een contract kunt beëindigen.

Gesloten