LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanneer wordt glasvezel bij ons aangelegd?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Ge van Loo
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2021 15:09

Wanneer wordt glasvezel bij ons aangelegd?

Ongelezen bericht door Ge van Loo »

Sinds 2017 wachten we op een verbinding via glasvezel. Onze buren zijn in augustus 2020 naast ons komen wonen en kregen gelijk de glasvezelverbinding aangelegd. We bellen elke week met Delta Fiber en mailen erover, maar tot op dit moment kan niemand van dat bedrijf vertellen hoe dit kan en wanneer dan wel. Hoe krijgen we antwoord?
Laatst gewijzigd door Radar op 05 mar 2021 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wanneer wordt glasvezel bij ons aangelegd?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als het bedrijf het je al niet kan vertellen, is de kans dat je op een forum antwoord krijgt niet zo groot. Ik zou eerder de Social Media kanalen van Delta proberen (Facebook, Twitter).

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Wanneer wordt glasvezel bij ons aangelegd?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Op https://www.kpnnetwerk.nl/mijn-status/ kan je zien waar glasvezel is aangelegd. Ook kan je je opgeven voor gratis haalbaarheid onderzoek. Daarbij ontvang je een offerte om met voorrang op het glasvezelnetwerk aangesloten te worden. Mocht je akkoord gaan met de offerte dan breng dit wel kosten mee.
Op deze site worden alle door jou gestelde vragen beantwoord.


Ook een mogelijke optie is om een nieuwe internet abonnement af te sluiten (via koper netwerk) bij een nieuwe provider. Doordat je nieuwe apparatuur krijg (draden, modem), kan je internet misschien sneller worden.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Wanneer wordt glasvezel bij ons aangelegd?

Ongelezen bericht door scontra »

Ge van Loo schreef:
04 mar 2021 15:28
Sinds 2017 wachten we op een verbinding via glasvezel. Onze buren zijn in augustus 2020 naast ons komen wonen en kregen gelijk de glasvezelverbinding aangelegd. We bellen elke week met Delta Fiber en mailen erover, maar tot op dit moment kan niemand van dat bedrijf vertellen hoe dit kan en wanneer dan wel. Hoe krijgen we antwoord?
Naar blijkt ligt er wel een glasvezelkabel onder de openbare weg, anders zou er geen aansluiting voor de buren kunnen zijn aangelegd.
Het zou zomaar kunnen dat u zelf voor deze aansluiting moet betalen ( aanleg van de openbare weg tot in uw woning) en dat u daartoe een aanvraagformulier moet indienen.
Ga eens na op hun site hoe u dat zou moeten/kunnen realiseren, want bellenen/of mailen leidt meestentijds tot niets.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Wanneer wordt glasvezel bij ons aangelegd?

Ongelezen bericht door sjohie »

Is jullie woonsituatie identiek als die van de buren? Dus in dezelfde gemeente/postcode, huis even ver van openbare weg waar vml de grote glasvezelkabel ligt, waar jullie huisaansluiting naar toe moet, dat soort dingen?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Wanneer wordt glasvezel bij ons aangelegd?

Ongelezen bericht door crazyme »

Ge van Loo schreef:
04 mar 2021 15:28
Sinds 2017 wachten we op een verbinding via glasvezel. Onze buren zijn in augustus 2020 naast ons komen wonen en kregen gelijk de glasvezelverbinding aangelegd. We bellen elke week met Delta Fiber en mailen erover, maar tot op dit moment kan niemand van dat bedrijf vertellen hoe dit kan en wanneer dan wel. Hoe krijgen we antwoord?
Is de aansluiting van de buren wel van delta fiber ?
Vraag eens hoe en door wie zij die lijn hebben laten aanleggen ?
Het kan zijn dat er is betaald omdat de buurman de lijn zakelijk nodig heeft ?

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Wanneer wordt glasvezel bij ons aangelegd?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

En dit heb je natuurlijk eerst heel goed uitgezocht, voordat je hier kwam klagen?

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 940
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Wanneer wordt glasvezel bij ons aangelegd?

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Arizonakid schreef:
05 mar 2021 18:46
En dit heb je natuurlijk eerst heel goed uitgezocht, voordat je hier kwam klagen?
U weet de mensen wel weg te jagen zodat ze niet meer terug komen.

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Wanneer wordt glasvezel bij ons aangelegd?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik heb het "probleem" dat mijn onderburen geen glasvezel wil. Omdat de glasdraad door hun meterkast omhoog moet, kan er geen glasvezel aangelegd worden in mijn huis.

Internet via koper netwerk vind ik snel genoeg, dus ik ga niet druk om maken.

Om een voorbeeld te noemen waardoor andere wel en ik niet in het praktijk.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Wanneer wordt glasvezel bij ons aangelegd?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Seinhuis schreef:
06 mar 2021 01:54
Ik heb het "probleem" dat mijn onderburen geen glasvezel wil. Omdat de glasdraad door hun meterkast omhoog moet, kan er geen glasvezel aangelegd worden in mijn huis.

Internet via koper netwerk vind ik snel genoeg, dus ik ga niet druk om maken.

Om een voorbeeld te noemen waardoor andere wel en ik niet in het praktijk.
Staat er niets in de voorwaarden dat bewoners toegang moeten verlenen voor dit soort werkzaamheden?

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Wanneer wordt glasvezel bij ons aangelegd?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik kreeg een brief of ik glasvezel wil. Ik moest via een website aangeven. Als ik niks deed, dan krijg ik geen glasvezel. In die brief stond dat zonder medewerking van de onderburen geen glasvezel mogelijk is.

Aangezien ik tevreden ben met mijn kopere draadje en de relatie met mijn buren niet op het spel wil zetten en glasvezel abonnement vaak duurder is , vind ik het prima.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Wanneer wordt glasvezel bij ons aangelegd?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Voor zover ik weet is een abonnement op glasvezel niet duurder dan andere abonnementen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Wanneer wordt glasvezel bij ons aangelegd?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Glasvezel is duurder , wij hebben het ook in onze wijk , bijna iedereen is weer terug naar dat koperen draadje.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Wanneer wordt glasvezel bij ons aangelegd?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, hier hebben we dat koperen draadje dus niet liggen. Coax is in elk geval een stuk duurder dan glasvezel inclusief televisie. Met 50 euro per maand kun je hier klaar zijn. Heb je een basic tv abonnement en 500 Mbps. Ik betaal zelf meer, want ik heb een uitgebreid pakket en 1000 Mbps. Maar KPN kan bijvoorbeeld al niet onder de 65 euro komen en dan beginnen ze op 50 Mbps.

Gesloten