Whatsapp geblokkeerd zonder reden

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
jeroennunen
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2022 17:40

Whatsapp geblokkeerd zonder reden

Ongelezen bericht door jeroennunen »

Mijn WhatsApp is permanent geblokkeerd zonder verder een goed onderbouwde reden te geven. Ik zou de service voorwaarden hebben overtreden, maar na deze meerdere malen door te hebben gelezen kan ik niet vinden wat ik verkeerd heb gedaan. Ik heb elke mogelijke manier geprobeerd om contact op te nemen met Whatsapp maar krijg nergens een reactie op. Gezien ik zelfstandiger ben en via Whatsapp mijn werk binnen kreeg kost me dit veel geld. Dit houd nou al 2 weken aan en heeft me dus al veel werk gekost. Nummer veranderen is bijna geen optie omdat ik dan mijn volledige netwerk kwijt ben.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Whatsapp geblokkeerd zonder reden

Ongelezen bericht door Cro »

Overstappen op een concurrent lijkt mij op korte termijn verstandig, denk aan telegram bijvoorbeeld.

Daarnaast zou ik er rekening mee houden dat een blokkade als deze mogelijk permanent is, en doordat er vaak lastig contact is te krijgen en dit soort bedrijven vaak ook niet mededelen wat je exact fout hebt gedaan kan ongedaan maken van de blokkade lastig zijn. Soms heb je geluk en werkt het opeens weer, soms heb je dat niet en blijf je geblokkeerd.

Ik zou dus naast mogelijk blijven proberen een oplossing te zoeken met Whatsapp ook heel snel gaan nadenken over oplossingen waarmee je verder kan als de blokkade in stand blijft. Hier moet je terdege rekening mee houden. En dus verder gaat kijken dan grotendeels vertrouwen op Whatsapp voor klantenwerving.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Whatsapp geblokkeerd zonder reden

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Is het feit dat je het zakelijk gebruikt niet de reden voor de blokkade? Voor zakelijke gebruikers hebben ze Whatsapp Business.

PGros
Berichten: 1123
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Whatsapp geblokkeerd zonder reden

Ongelezen bericht door PGros »

Waarschijnlijk ben je gemeld door iemand. Ruzie gehad? Verkeerde dingen gezegd?
Als je een netwerk hebt voor whatsapp kun je dat netwerk toch ook snel op de hoogte brengen van een nieuw nummer? Maar ook een nieuw nummer kan weer geblokkeerd worden.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Whatsapp geblokkeerd zonder reden

Ongelezen bericht door NeoDutchio »


DeZevendeHenk
Berichten: 787
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Whatsapp geblokkeerd zonder reden

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Hebben ze helemaal geen reden gegeven? Weet je zelfs niet of je het in de spam-hoek of in de lastigval-hoek moet zoeken?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Whatsapp geblokkeerd zonder reden

Ongelezen bericht door sylvesterb »

jeroennunen schreef:
16 aug 2022 17:46
Mijn WhatsApp is permanent geblokkeerd zonder verder een goed onderbouwde reden te geven. Ik zou de service voorwaarden hebben overtreden, maar na deze meerdere malen door te hebben gelezen kan ik niet vinden wat ik verkeerd heb gedaan. Ik heb elke mogelijke manier geprobeerd om contact op te nemen met Whatsapp maar krijg nergens een reactie op. Gezien ik zelfstandiger ben en via Whatsapp mijn werk binnen kreeg kost me dit veel geld. Dit houd nou al 2 weken aan en heeft me dus al veel werk gekost. Nummer veranderen is bijna geen optie omdat ik dan mijn volledige netwerk kwijt ben.
Deze stappen al gedaan?
https://faq.whatsapp.com/548904562625986/?locale=nl_NL

Methusalah
Berichten: 1160
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Whatsapp geblokkeerd zonder reden

Ongelezen bericht door Methusalah »

Ik gok dat je het hier moet zoeken gezien je het zakelijk gebruikte: (e) involve sending illegal or impermissible communications, such as bulk messaging, auto-messaging, auto-dialing, and the like

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Whatsapp geblokkeerd zonder reden

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Methusalah schreef:
17 aug 2022 11:51
Ik gok dat je het hier moet zoeken gezien je het zakelijk gebruikte: (e) involve sending illegal or impermissible communications, such as bulk messaging, auto-messaging, auto-dialing, and the like
Of URL's. Daar triggeren veel systemen ook op omdat dat vaak in spamberichten wordt gebruikt.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Whatsapp geblokkeerd zonder reden

Ongelezen bericht door gosewijn »

Als je iemand dwars wil zitten dien je een paar klachten in , en krijg je zonder reden een ban . Is in het verleden al vaker gedaan.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Whatsapp geblokkeerd zonder reden

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met uw (zakelijke) rechtsbijstandverzekering.

Ik heb geen ervaring met dit probleem, daarom weet ik geen oplossing. Wel is mijn advies om een nieuwe telefoonnummer in te voeren, dit is het snelste (misschien de enige) oplossing om online te komen. Maak gebruik van Whatsapp zakelijk https://faq.whatsapp.com/general/accoun ... cale=nl_NL

Tevens is het verstandig om altijd een back up te hebben, en gebruik te maken van meerdere diensten (Facebook, insta, Twitter), ook om de bereikbaarheid te vergroten.

Beuken00t
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2022 21:12

Re: Whatsapp geblokkeerd zonder reden

Ongelezen bericht door Beuken00t »

ik heb zoiets dergelijks met Spotify nu.

Die megalomane techbedrijven doen maar of ze God zijn. Wij weten beter nietwaar?

goh, je zou daar service medewerker sijn.
it giet aon

Plaats reactie