LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo aansluiting

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
henrydeboed
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2018 18:28

Ziggo aansluiting

Ongelezen bericht door henrydeboed »

Hoi,
Ik heb een nieuw huis in de polder laten bouwen maar is ziggo verplicht om een kabel tot aan de erf grens te leggen ? Ik hoor het graag.

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Ziggo aansluiting

Ongelezen bericht door riddert »

Geen idee, lijkt me niet dat er iemand een bedrijf tot dergelijke dingen kan verplichten. Wat zegt Ziggo er zelf van?

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ziggo aansluiting

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U bedoeld of Ziggo een loze lijn moet neerleggen tot aan de erfgrens totdat u ooit er gebruik van wil maken, of dat er een lijn tot uw huis loopt en dat de kosten op eigen grond voor uw rekening zijn?
Een loze lijn wordt niet neergelegd. Als u een aansluiting wil hebben tot in uw huis, dan is dat op uw eigen kosten. Het is immers uw keuze.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ziggo aansluiting

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mijns inziens niet. U zult ook zelf voor water, elektra en het gas de leidingaanleg hebben moeten betalen.

ZeerPrivé
Berichten: 5445
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ziggo aansluiting

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

henrydeboed schreef:
17 dec 2018 18:32
Hoi,
Ik heb een nieuw huis in de polder laten bouwen maar is ziggo verplicht om een kabel tot aan de erf grens te leggen ? Ik hoor het graag.

Gratis? Nee.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Ziggo aansluiting

Ongelezen bericht door mahadma »

U kunt wel (theoretisch) in het midden van de bekende hei gaan wonen, 10 km van de bewoonde wereld af.
U snapt toch zelf toch wel als u daar een eigen huis laat bouwen dat die kabel ook voor uw eigen kosten is.
Ziggo zal nooit en te nimmer die kosten met erg lang wachten op winst gaat aanleggen voor één klant.
Misschien als u een contract met ze aangaat voor de duur van 10 jaar of langer, is het informeren waard.
Realiseer u dan wel dat als dat lukt er ook een zéér stevige vroegopzeg boete in dat contract zal gaan staan.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ziggo aansluiting

Ongelezen bericht door renewouters »

Overigens betaal je bij een standaardnieuwbouwwoning in een project ook gewoon voor de kosten die gemaakt moeten worden. Alleen zit het dan versleuteld in de prijs die je aan de projectontwikkelaar betaalt en zullen de kosten per woning lager zijn door de schaalgrootte.

Mwtil
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 nov 2012 16:15

Re: Ziggo aansluiting

Ongelezen bericht door Mwtil »

Voor zover ik mij herinner is KPN verplicht een aansluiting te leveren. Dat was althans de voorwaarde waaronder het kopernetwerk aan KPN werd overgedragen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ziggo aansluiting

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ziggo is volgens mij een andere Kabel dan KPN.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ziggo aansluiting

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Stroom en water zijn verplicht, de rest niet meer.... je weet vooraf of er al een kabel is of je kunt daar voor de koop naar informeren.

Ik begreep buiten bebouwde kom dus nog erger....

Bram Bonnewel
Berichten: 143
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: Ziggo aansluiting

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

Als er wel een telefoonlijn ligt, dan wordt je toch klant van KPN? hebben wij ook gedaan, prima digitale tv, internet en telefoon verbinding.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo aansluiting

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Mwtil schreef:
21 dec 2018 17:07
Voor zover ik mij herinner is KPN verplicht een aansluiting te leveren. Dat was althans de voorwaarde waaronder het kopernetwerk aan KPN werd overgedragen.
Alleen voor analoge telefonie, weet niet of deze verplichting nog van toepassing is. En volgens mij was nieuwbouw uitgesloten, immers betaald je ook voor de rest van de aansluitingen.

Er is dus geen verplichting om een internet verbinding te realiseren of televisie. Ziggo heeft dus geen verplichting, immers zijn er voor televisie voldoende alternatieven.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ziggo aansluiting

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De nieuwe wijk in Almere, geen ADSL of Ziggo kabel die de rest van Almere wel heeft.
Alleen Glasvezel en mobiel internet wat vooral tijdens de bouw vaak in de avond uren overbelast en erg traag hierdoor is geworden.

Daar is Glasvezel het enige en de rest is niet rendabel om te leveren!
Er komen daar binnenkort slechts 15.000 woningen!
Dus of de Topic starter nog kans maakt op Ziggo als ze een wijk met 15.000 geplande woningen nu al weigeren?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo aansluiting

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Komkommertijd schreef:
22 dec 2018 13:39
Daar is Glasvezel het enige en de rest is niet rendabel om te leveren!
Het punt is dat de projectontwikkelaar geen geld wilt betalen voor coax. Niets te maken met rendabel.

Gesloten