LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo laat oude vrouw zonder telefonie

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
marjoleinve
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2018 12:34

Ziggo laat oude vrouw zonder telefonie

Ongelezen bericht door marjoleinve »

Bericht zoals geplaatst op de Ziggo pagina op facebook:

---
Een tijdje geleden Ziggo gebeld om telefonie en tv te regelen voor de verhuizing van mijn oma. Omdat ze 91 is en alleen woont meerdere keren gevraagd of het pakket om alles aan te sluiten dan voor de verhuizing binnen is, want als er iets mis is moet zij mensen kunnen bereiken. Familie, huisarts voor kleine dingen maar zeker ook 112. Mobiele telefoons snapt ze niet. De medewerker aan de telefoon verzekerde mij dat alles ruim op tijd binnen zou zijn.
Zaterdag gaat ze verhuizen. Nog geen pakket binnen. Dinsdag gebeld: 'waarschijnlijk ontvangen jullie morgen een track en trace code maar voor de zekerheid bellen we vandaag nog even om dit te bevestigen' Niets meer gehoord.
Vandaag bel ik Ziggo weer. 'ja maar mevrouw, het is procedure dat het pakket pas enkele dagen na de verhuizing verzonden wordt!'
Ik heb mijn uiterste best gedaan om de situatie te schetsen. Oude mevrouw, alleen thuis, geen contactmogelijkheid en dan nog de valse beloften over de levering die mij dus gedaan zijn bij het afsluiten van het abonnement/overzetten van de verhuizing (tv had ze al bij Ziggo, telefonie is daar nu bijgekomen). Waren ze direct eerlijk geweest dan had ik de verhuisdatum gewoon eerder gezet zodat alles alsnog op tijd binnen is. Ik heb meegedacht, aangeboden het pakket op te komen halen...ook geen optie want het was 'nog niet beschikbaar'. De medewerker aan de telefoon heeft echt haar best gedaan en 3 afdelingen gebeld maar overal kreeg ze nee te horen.
Ziggo: dit is een fout van 1 van jullie medewerkers die best grote gevolgen kan hebben en jullie doen werkelijk NIETS om het op te lossen. Een spoedje hiervan maken is misschien geen 'procedure' maar wel zo menselijk.
---

Ik vind het echt schandalig hoe dit gelopen is. En ondertussen ben ik hard op zoek naar een oplossing voor zaterdag. Iemand een idee?

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Ziggo laat oude vrouw zonder telefonie

Ongelezen bericht door arvandongen »

Mogelijke oplossingen:

1) Stop een simkaart in een oude mobiel (met cijfertoetsen) . Stop de oplader in de telefoon en in het stopcontact en klaar is kees. Een begrijpelijke , niet-mobiele telefoon.
2) Neem oma voor een weekendje in huis en maak er een gezellig weekend van.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Ziggo laat oude vrouw zonder telefonie

Ongelezen bericht door yan »

Nee dit is gewoon heel logisch.

Met verhuizing wordt de datum bedoeld dat je de sleutel krijgt, niet dat je daadwerkelijk er gaat wonen.
Voordat je eigenaar (of huurder) van het huis bent, kan ziggo daar natuurlijk geen internet/telefoon en/of data leveren.

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Ziggo laat oude vrouw zonder telefonie

Ongelezen bericht door Lowieze »

yan schreef:Nee dit is gewoon heel logisch.

Met verhuizing wordt de datum bedoeld dat je de sleutel krijgt, niet dat je daadwerkelijk er gaat wonen.
Voordat je eigenaar (of huurder) van het huis bent, kan ziggo daar natuurlijk geen internet/telefoon en/of data leveren.
Lijkt me juist helemaal niet logisch. Zodra mevrouw de sleutel had, had Ziggo al een datum kunnen afspreken en zich daar dan ook aan moeten houden.
Weer een sterk staaltje van "meedenken" van Ziggo.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Ziggo laat oude vrouw zonder telefonie

Ongelezen bericht door mahadma »

Voor de situatie tot de landlijn er is, dan toch maar een 06 oud model daar parkeren met een of twee geprogrammeerde toetsen + telefoontje, moet werken, desnoods met een duidelijk briefje erbij met instructies. Een ouwetje heeft u vast nog wel.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo laat oude vrouw zonder telefonie

Ongelezen bericht door witte angora »

snuffel1 schreef:Ziggo is wel actief op dit forum dus kan het zijn dat een medewerker dit probleem oppakt.
Tenzij ze zich na alle gedoe van de afgelopen paar maanden hier niet meer durven te vertonen. :wink:

Geen idee wat er hier nu weer gaande is, ik ben er intussen wel achter dat het call-centre nogal eens verkeerde informatie verspreid, dingen verkeerd oppakt, etcetera. Dat is binnen Ziggo bekend, dat wordt ook toegegeven, het zou ook opgepakt worden, maar kennelijk gaat dat niet zo vlot.

Logisch is inderdaad dat de opleverdatum leidend is, en dat Ziggo na de datum van sleuteloverdracht een afspraak inpland.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo laat oude vrouw zonder telefonie

Ongelezen bericht door 16again »

marjoleinve schreef:Ziggo: dit is een fout van 1 van jullie medewerkers die best grote gevolgen kan hebben...
Wat is er nu helemaal fout? Oplevering een weekje te laat?
Ziggo kan er niets aan doen dat iemand 91 is en niet met mobiel overweg kan.

Ik kan me overigens niet aan de indruk onttrekken, dat er erg weinig tijd zit tussen verkrigen van de woning, Ziggo aanvraag, en betrekken van de woning.
Als Ziggo pakket verstuurt naar mensen die er nog niet wonen.....verdwijnen de modems

Math B.
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mar 2018 19:58

Re: Ziggo laat oude vrouw zonder telefonie

Ongelezen bericht door Math B. »

Ik vind het echt schandalig hoe dit gelopen is. En ondertussen ben ik hard op zoek naar een oplossing voor zaterdag. Iemand een idee?


Dit is de beste oplossing, want je kan kan het ook moeilijk maken, om Ziggo de schuld te geven.
Volwassene mensen kunnen ook zelf iets bedenken, zonder op de media te klagen. :wink:
arvandongen schreef:Mogelijke oplossingen:

1) Stop een simkaart in een oude mobiel (met cijfertoetsen) . Stop de oplader in de telefoon en in het stopcontact en klaar is kees. Een begrijpelijke , niet-mobiele telefoon.
2) Neem oma voor een weekendje in huis en maak er een gezellig weekend van.
Laatst gewijzigd door Math B. op 22 mar 2018 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ziggo laat oude vrouw zonder telefonie

Ongelezen bericht door renewouters »

Toch maar terug maar de goede oude tijd toen we alleen nog maar telefoon via de PTT konden krijgen en je standaard weken moest wachten voordat je een aansluiting had.... (Toen ik in 1992 mijn eerste aansluiting kocht was de standaard levertijd 6 weken.....).

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Ziggo laat oude vrouw zonder telefonie

Ongelezen bericht door Lowieze »

renewouters schreef:Toch maar terug maar de goede oude tijd toen we alleen nog maar telefoon via de PTT konden krijgen en je standaard weken moest wachten voordat je een aansluiting had.... (Toen ik in 1992 mijn eerste aansluiting kocht was de standaard levertijd 6 weken.....).
Ik zie het nut van deze opmerking niet in, moet mevrouw nu blij zijn met de belabberde klantenservice van Ziggo omdat we vroeger 6 weken moesten wachten?

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo laat oude vrouw zonder telefonie

Ongelezen bericht door 16again »

Lowieze schreef:moet mevrouw nu blij zijn met de belabberde klantenservice van Ziggo omdat we vroeger 6 weken moesten wachten?
Hoe trek je de conclusie dat klantenservice belabberd is?
TS verhult hoe lang de aanvraag nu al loopt
marjoleinve schreef:Een tijdje geleden Ziggo gebeld om telefonie en tv te regelen voor de verhuizing van mijn oma
Vage tijdsaanduiding maakt dat ik moeilijk kan inschatten of sprake is van trage afhandeling door Ziggo , of onrealistisch verwachtingspatroon van TS

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Ziggo laat oude vrouw zonder telefonie

Ongelezen bericht door Lowieze »

16again schreef:
Lowieze schreef:moet mevrouw nu blij zijn met de belabberde klantenservice van Ziggo omdat we vroeger 6 weken moesten wachten?
Hoe trek je de conclusie dat klantenservice belabberd is?
TS verhult hoe lang de aanvraag nu al loopt

Helaas heb ik zelf en veel van mijn buren hier ervaring mee. Lees ook de topics hier maar eens over de klantenservice van Ziggo.

Ziggowebteam
verified
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
Contacteer:

Re: Ziggo laat oude vrouw zonder telefonie

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

Goedemorgen marjoleinve,

Jammer om te lezen dat dit niet goed gaat. De ingangsdatum van het abonnement is bepalend voor moment van levering. Als je de verhuisdatum kiest als ingangsdatum dan zal dat het moment zijn dat het pakket geleverd wordt. Sorry dat dit niet zo in het gesprek naar voren is gekomen. Ik kan niet direct uit je bericht halen of ze nu al een abonnement heeft bij ons of niet. In 9 van de 10 keer hoef je bij een verhuizing helemaal geen nieuw pakket te ontvangen maar kun je de apparatuur van het huidige adres gewoon meenemen en aansluiten. Zonder verder informatie kan ik niet inschatten of dat hier nu ook kan, misschien goed om daar nog even naar te kijken. Geef via het contactformulier het huidige en nieuwe adres door en zet er ook even een link naar dit topic. Dan gaan we kijken wat er mogelijk is zodat je oma wel telefonisch bereikbaar is vanaf zaterdag. https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/

Groet,

Mirsad van Ziggo

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Ziggo laat oude vrouw zonder telefonie

Ongelezen bericht door tttlocke »

Lowieze schreef:
yan schreef:Nee dit is gewoon heel logisch.

Met verhuizing wordt de datum bedoeld dat je de sleutel krijgt, niet dat je daadwerkelijk er gaat wonen.
Voordat je eigenaar (of huurder) van het huis bent, kan ziggo daar natuurlijk geen internet/telefoon en/of data leveren.
Lijkt me juist helemaal niet logisch. Zodra mevrouw de sleutel had, had Ziggo al een datum kunnen afspreken en zich daar dan ook aan moeten houden.
Weer een sterk staaltje van "meedenken" van Ziggo.
Verantwoordelijkheid ligt bij de klant om aan te geven wat men verwacht, zeker indien men eerder de beschikking zou willen hebben over Ziggo diensten dan per verhuisdatum. En om één en ander tijdig door te geven.
Lijkt mij nog steeds heel logisch.

Gesloten