ziggo

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Moneyman

Re: ziggo

Ongelezen bericht door Moneyman » 10 apr 2018 21:31

Da's grappig discussieren. Eerst zeggen dat voor heling ook het "kunnen/ moeten weten" geldt, en dan, als je erachter komt dat je ongelijk hebt, je standpunt wijzigen van heling naar schuldheling.

Conclusie is en blijft, er is géén sprake van heling. Hooguit zou er sprake kunnen zijn van schuldheling, maar dat staat ook niet vast en bovendien: daarvan is TS niet beschuldigd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 10 apr 2018 21:41

olaf79 schreef:
alfatrion schreef:
Artikel 416 lid 1 aanher en onder a Sr schreef: Als schuldig aan opzetheling wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie hij die een goed verwerft, voorhanden heeft of overdraagt, dan wel een persoonlijk recht op of een zakelijk recht ten aanzien van een goed vestigt of overdraagt, terwijl hij ten tijde van de verwerving of het voorhanden krijgen van het goed dan wel het vestigen van het recht wist dat het een door misdrijf verkregen goed betrof.
Artikel 417bis 1. Als schuldig aan schuldheling wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de vijfde categorie:
a. hij die een goed verwerft, voorhanden heeft of overdraagt, dan wel een persoonlijk recht op of zakelijk recht ten aanzien van een goed vestigt of overdraagt, terwijl hij ten tijde van de verwerving of het voorhanden krijgen van het goed dan wel het vestigen van het recht redelijkerwijs had moeten vermoeden dat het een door misdrijf verkregen goed betrof;
b. hij die uit winstbejag een goed voorhanden heeft of overdraagt dan wel een persoonlijk recht op of zakelijk recht ten aanzien van een goed overdraagt, terwijl hij redelijkerwijs moet vermoeden dat het een door misdrijf verkregen goed betreft.
Olaf, leg jij nu eens uit waarom de topicstarter had moeten vermoeden dat de verkoper geen eigenaar was? Denk jij dat het gros van de aanbieders op marktplaats uit dieven, uitbuiters, dealers, verduisteraars en ander gajes bestaat? In dat geval is een onderzoekje naar de herkomst wel nodig ja, maar als je ervan uit gaat dat de meeste verkopers daadwerkelijk eigenaar zijn van de spulletjes die ze aanbieden... vertel het maar.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 10 apr 2018 21:58

sylvesterb schreef:Ziggo zal niet zomaar roepen dat de betreffende box hun eigendom is.
Dat verweer hoor ik vaker. NeoDutchio gaf zo onlangs weer eens aan dat een bedrijf echt niet in de voorwaarden op neemt dat de apparatuur in bruikleen wordt gegeven, terwijl het juridisch gezien gewoon gaat om huur. Net zoals bedrijven echt niet in de voorwaarden opnemen dat de apparatuur gratis is, terwijl je eigenlijk gewoon voor moet betalen. Oeps, daar zijn ze allemaal voor veroordeeld. https://consumentenclaim.nl/claims/tele ... tie/nieuws
sylvesterb schreef:Hierin zat ik fout, schijnbaar mag ik het wel opnemen zonder te melden maar mag Ziggo dit niet.
Ik vind het klasse dat je toegeeft fout te zitten!

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 10 apr 2018 23:56

witte angora schreef:Olaf, leg jij nu eens uit waarom de topicstarter had moeten vermoeden dat de verkoper geen eigenaar was?
Ik vind het wel een goede vraag, maar ik neem het hier voor Olaf op. Hij gaf zelf direct het volgende aan:
olaf79 schreef:Of hier sprake van is in dit geval is lastig te bepalen. Vooral omdat ziggo in het niet zo recente verleden nog werkte met koopboxen die dan eigendom werden van de klant, is het niet zo gek dat TS gedacht heeft dat dit bij de Mediabox ook zo is.
Het punt van Olaf wat dat ook voldoende was als redelijker wijze had moeten weten. Dat is alleen niet vereist voor heling, wel voor schuldheling.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 11 apr 2018 00:37

alfatrion schreef:
witte angora schreef:Olaf, leg jij nu eens uit waarom de topicstarter had moeten vermoeden dat de verkoper geen eigenaar was?
Ik vind het wel een goede vraag, maar ik neem het hier voor Olaf op.
Het klinkt een beetje of Olaf hier slachtoffer is, maar dat zul je wel niet bedoelen. :wink:

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 11 apr 2018 00:52

Nee, maar hem wordt wel gevraagd om een standpunt te verdedigen, dat hij niet heeft ingenomen.

Ondersteuning Humax

Ongelezen bericht door Ondersteuning Humax » 06 jul 2018 22:27

"Maar als je zelf een werkende kaart hebt kun je zo op Marktplaats, kringloop of rommelmarkt een Humax 5200C of Samsung C7140 kopen. Met de komst van de Horizonbox worden deze bij bosjes aangeboden voor soms belachelijk lage prijzen. Heb er zelf pas een Humax 5200C gekocht bij de lokale kringloop voor 7,50. Werkt uitstekend".

Kan zelfs zonder smartcard, maar dan alleen voor de vrije zenders in zowel fZiggo als fUPC gebied. Ik heb daar zojuist e.e.a. aan info over geplaatst in een ander topic. Dan zijn doorgaans alleen andere instellingen nodig en niet bij elk model is de werking dan gegarandeerd. Maar bij de 5100c, 5200c, 5300c, 5400c* (*gebouwd op hetzelfde platform als de 5200c) en de 5050c kan het zeker. Mooi dus als je genoeg hebt aan de vrije zenders, of van analoog af komt en toch de basiszenders wil kijken en opnemen. Voor dat laatste zou ik dan echter opteren voor de 5200c/5400c.

Plaats reactie