LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziggo

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
jan weidema
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2018 16:32

ziggo

Ongelezen bericht door jan weidema »

Enige tijd geleden te goede trouw een nieuwe horizon box gekocht met de bedoeling om deze op de slaapkamer te installeren. 2 weken geleden de klantenservice gebeld omdat ik deze niet aangesloten kreeg. Zij zou de procedure hiervoor in gang zetten maar in plaats hiervan werd ik de dag erna afgesloten, foutje!!. Na diverse verkeerde acties van uit Ziggo is erna een week een monteur geweest. Deze heeft 2 uur diverse werkzaamheden gedaan. Hij vertelde dat ik mijn box moest opsturen naar Ziggo in een gratis doos zodat deze omgeruild kon worden. Dit heb ik vandaag gedaan. Toevallig heb ik vanochtend een medewerker gesproken die er na bijna 2 weken voor zorgde dat mijn signaal weer binnenkomt. Helemaal blij. Volgens afspraak belde er een andere medewerker van Ziggo. Ik ging er vanuit dat zij zoals beloofd mij belde i.v.m. schadeloosstelling voor het ongemak. 13 dagen geen commerciële zenders en in totaal 5 uren aan telefoongesprekken. Toen ik vroeg wanneer ik de tweede media box kon verwachte gaf ze aan in overleg te moeten met een andere afdeling en dat ze mij terug zou bellen. Dit deed ze even later. Haar boodschap was: jij bent een heler!! Alle horizon boxen blijven van Ziggo. Dus ik had de box nooit mogen kopen op internet. Bij deze wordt de box ingenomen en u wordt niet schadeloos gesteld. U moet maar aangifte gaan doen bij de politie tegen de verkoper. Ik heb nogmaals aangegeven dat ik dit nooit heb geweten en te goede trouw de box eerlijk gekocht heb. Bovendien raakt het mij behoorlijk dat ik door de medewerker als een heler wordt aangeduid. Ik wilde graag de gedane uitspraken op de mail bevestigd zien maar dit kon de medewerker niet. (ziggo bedrijf in communicatie en medewerker kan mij niet mailen?) Ook kon ik niet doorverbonden worden met de juridische afdeling. De schadeloosstelling van een halve maand abonnement korting werd mij bijna weer afgenomen. Ik moest niet klagen want ze had ook er voor kunnen kiezen om alleen een half abonnement vergoeden van het hat tv. signaal. Schande!! Probeer hierna met je boosheid ook nog maar eens een klachtenformulier te vinden op de website van Ziggo.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: ziggo

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hier een topic van de collegae van een jaar geleden: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... arktplaats
Zoals u ziet is een horizonbox gekoppeld aan een abonnement en is dus niet te verhandelen. De boxen worden in bruikleen of op huurbasis uitgegeven en kunnen dus nergens te koop worden aangeboden. Als iemand een box niet terugstuurt is dat verduistering. U koopt het en dat maakt u juridisch een heler. Ook al bent u ter goeder trouw geweest. Alhoewel, u had op internet kunnen terug vinden dat deze boxen eigendom zijn van Ziggo.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: ziggo

Ongelezen bericht door Lowieze »

NeoDutchio schreef:Hier een topic van de collegae van een jaar geleden: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... arktplaats
Zoals u ziet is een horizonbox gekoppeld aan een abonnement en is dus niet te verhandelen. De boxen worden in bruikleen of op huurbasis uitgegeven en kunnen dus nergens te koop worden aangeboden. Als iemand een box niet terugstuurt is dat verduistering. U koopt het en dat maakt u juridisch een heler. Ook al bent u ter goeder trouw geweest. Alhoewel, u had op internet kunnen terug vinden dat deze boxen eigendom zijn van Ziggo.
Inderdaad, de boxen zijn in principe eigendom van Ziggo. Echter als je vraagt aan Ziggo of je de oude box moet retourneren omdat het hun eigendom is, zegt de monteur: nee joh, kijk maar wat je ermee doet.
Ze worden hier regelmatig te koop aangeboden.
Misschien zou Ziggo zich dan eens wat beter aan hun eigen regels moeten houden.

jan weidema
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2018 16:32

Re: ziggo

Ongelezen bericht door jan weidema »

gisteren is mij door Ziggo ook nog verteld dat het met de oude Humax boxen anders was geregeld. Deze kocht je. Sinds de Horizon box is dit verandert. Dit had ik kunnen weten door de voorwaarden geheel door te lezen. Volgens mij doet niemand dit. Maar om de situatie van de andere kant te bekijken, als ik had geweten dat ik deze extra box nooit zou kunnen gebruiken dan had ik deze box toch nooit gekocht! Bovendien had de eerste medewerker van Ziggo dus in het systeem ook gelijk kunnen zien dat er maar 1 box aan mij in bruikleen was gegeven en ik dus nooit een tweede box zou kunnen hebben. Kortom de situatie was niet zo uit de hand gelopen. Bovendien denk ik dat de klantenservice het ook anders aan had kunnen pakken. Bijzonder vervelend als u nu via de officiele weg een tweede box neemt berekenen wij het eerste half jaar hier geen huur voor. Maar ja dit kan ook weer niet want de kleine Horizon box is niet meer leverbaar omdat deze slecht functioneert.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Bijzonder vervelend als u nu via de officiele weg een tweede box neemt berekenen wij het eerste half jaar hier geen huur voor. Maar ja dit kan ook weer niet want de kleine Horizon box is niet meer leverbaar omdat deze slecht functioneert.
Neem je toch een grote. Overigens met de 2e hands Humaxen op Marktplaats e.d. heb je ook een probleem als je geen actieve kaart meer hebt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: ziggo

Ongelezen bericht door sjohie »

jan weidema schreef:gisteren is mij door Ziggo ook nog verteld dat het met de oude Humax boxen anders was geregeld. Deze kocht je. Sinds de Horizon box is dit verandert. Dit had ik kunnen weten door de voorwaarden geheel door te lezen. Volgens mij doet niemand dit. Maar om de situatie van de andere kant te bekijken, als ik had geweten dat ik deze extra box nooit zou kunnen gebruiken dan had ik deze box toch nooit gekocht! Bovendien had de eerste medewerker van Ziggo dus in het systeem ook gelijk kunnen zien dat er maar 1 box aan mij in bruikleen was gegeven en ik dus nooit een tweede box zou kunnen hebben. Kortom de situatie was niet zo uit de hand gelopen. Bovendien denk ik dat de klantenservice het ook anders aan had kunnen pakken. Bijzonder vervelend als u nu via de officiele weg een tweede box neemt berekenen wij het eerste half jaar hier geen huur voor. Maar ja dit kan ook weer niet want de kleine Horizon box is niet meer leverbaar omdat deze slecht functioneert.
Kortom, net als met verzekerings-, hypotheek- en dus ook internetabonnementvoorwaarden, deze voortaan wél lezen. :wink: Ik doe dat altijd digitaal online, dan kan je met "ctrl-F" gemakkelijk zoeken naar steekwoorden.

Ziggowebteam
verified
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
Contacteer:

Re: ziggo

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

Hoi Jan,

Vervelende ervaring als ik het zo lees. Om je gelijk voor heler uit te maken is natuurlijk niet fijn en daarvoor ook sorry. Wat betreft die Mediabox XL die je hebt gekocht en nu alweer in ons bezit is, daarin kan ik weinig voor je doen want die is gewoon van ons. Voor een volgende keer zou ik je adviseren om eerst even contact met ons op te nemen om te kijken of datgene wat je van plan bent ook kan voordat je weer van een koude kermis thuiskomt. Wat betreft de storing waar je last van had, is daarvan de vergoeding nu wel afgehandeld? Zo niet, stuur dan nog even een privébericht met je postcode en huisnummer en een link naar dit topic.

Groet,

Mirsad van Ziggo

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ziggo

Ongelezen bericht door witte angora »

Ziggowebteam schreef:Hoi Jan,

Vervelende ervaring als ik het zo lees. Om je gelijk voor heler uit te maken is natuurlijk niet fijn en daarvoor ook sorry. Wat betreft die Mediabox XL die je hebt gekocht en nu alweer in ons bezit is, daarin kan ik weinig voor je doen want die is gewoon van ons. Voor een volgende keer zou ik je adviseren om eerst even contact met ons op te nemen om te kijken of datgene wat je van plan bent ook kan voordat je weer van een koude kermis thuiskomt. Wat betreft de storing waar je last van had, is daarvan de vergoeding nu wel afgehandeld? Zo niet, stuur dan nog even een privébericht met je postcode en huisnummer en een link naar dit topic.

Groet,

Mirsad van Ziggo
@ Ziggoteam: Is het dan niet een idee om voortaan een grote sticker op die boxen te plakken: 'eigendom van Ziggo - niet verhandelbaar'? Je kan wel willen dat mensen eerst op internet gaan zoeken of dat wel of niet mag, sorry, als ik een tweedehands cd-speler zou willen, of een tweedehands router, dan ga ik ook niet opzoeken of dat wel of niet verhandelbaar is.... Je gaat ervan uit dat datgene wat wordt aangeboden ook van de aanbieder is.

Als je dit al bij iemand neer wil leggen, dan zul je dat bij degene moeten leggen die die box verkocht heeft, niet bij degene die het ding te goeder trouw gekocht heeft.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: ziggo

Ongelezen bericht door alfatrion »

jan weidema schreef:Haar boodschap was: jij bent een heler!! Alle horizon boxen blijven van Ziggo. Dus ik had de box nooit mogen kopen op internet. Bij deze wordt de box ingenomen en u wordt niet schadeloos gesteld. U moet maar aangifte gaan doen bij de politie tegen de verkoper. Ik heb nogmaals aangegeven dat ik dit nooit heb geweten en te goede trouw de box eerlijk gekocht heb.
Ziggo kan zich schuldig hebben gemaakt aan verduistering. Ziggo heeft drie jaar na de diefstal de tijd om gestolen spullen op te eisen, tenzij jij consument bent en het product in een gebouw heeft gekocht waar deze producten door een handelaar aan het publiek werden aangeboden.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Ziggo kan zich schuldig hebben gemaakt aan verduistering.
Kun je je eigendom verduisteren ?

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: ziggo

Ongelezen bericht door alfatrion »

bprosman schreef:Kun je je eigendom verduisteren ?
Nee, maar als het vanwege art. 3:86 BW jouw eigendom niet meer is, dan kun je het eigendom van een ander verduisteren. Het zelfde geld als eigendomsoverdracht heeft plaats gevonden door een onhandige monteur.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 08 apr 2018 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Ziggo koopt die apparaten in, en geeft ze vervolgens in bruikleen. Dus ze blijven eigenaar. Dat er misschien een onduidelijk/niet consequent retourbeleid op na gehouden wordt betekend natuurlijk nog niet dat je hem mag verkopen.
Een wat vage opmerking van een monteur van "kijk maar wat je er mee doet" is juridisch nog geen "eigendomsoverdracht".
Kan me niet voorstellen dat Ziggo, monteurs deze bevoegdheid geeft.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: ziggo

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik snap de gedachte, maar de wet beschermd een koper, die het product te goede trouw heeft gekocht, mist aan de gestelde criteria uit art. 3:86 BW wordt voldaan door het eigendom toch over te dragen op de koper.

De monteur werkt voor Ziggo en de klant mag op diens verklaringen afgaan (art. 3:35 BW). Met een mededeling als "kijk maar wat je er meedoet" geeft Ziggo de apparatuur prijs.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: ziggo

Ongelezen bericht door Lowieze »

alfatrion schreef:Ik snap de gedachte, maar de wet beschermd een koper, die het product te goede trouw heeft gekocht, mist aan de gestelde criteria uit art. 3:86 BW wordt voldaan door het eigendom toch over te dragen op de koper.

De monteur werkt voor Ziggo en de klant mag op diens verklaringen afgaan (art. 3:35 BW). Met een mededeling als "kijk maar wat je er meedoet" geeft Ziggo de apparatuur prijs.
Ja, dat klopt want de monteur wil ze ook helemaal niet mee terugnemen.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: ziggo

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:U koopt het en dat maakt u juridisch een heler.
Heling is een misdrijf. Voor heling kun je alleen worden veroordeeld als wettig en overtuigend kan worden bewezen dat je wist dat het goed gestolen, verduisterd of door een ander misdrijf was verkregen. De strafrechtelijke bewijslast breng met zich mee dat moet worden uitgesloten dat TS het niet wist. De excuses die Ziggo hier heeft gemaakt zijn dan ook niet meer dan terrecht.

Nevyn
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: ziggo

Ongelezen bericht door Nevyn »

Heb deze ervaring niet, heb 2 nieuwe Horizonboxen gekregen (storingen) , maar moest de oude echt terug sturen. Heb nu een Horizon en huur een kleine voor op de slaapkamer, werkt prima. Was laatst in een pandjes shop in Groningen en zag daar een Horizon box te koop staan. Toen ik de verkoper vroeg hoe dit kon en of hij mij kon garanderen dat de kaart was geactiveerd, ging hij bellen met zijn werkgever. Later kwam hij terug en haalde de box weg met de mededeling dat dit een fout was en dat de box retour ging naar Ziggo.

Wat ik wel weet dat Ziggo de oude router / modems niet terug hoeft, die mag je houden, maar de Horizon box, lijkt me sterk toe dat een monteur dat zegt.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ziggo

Ongelezen bericht door witte angora »

alfatrion schreef:
jan weidema schreef:Haar boodschap was: jij bent een heler!! Alle horizon boxen blijven van Ziggo. Dus ik had de box nooit mogen kopen op internet. Bij deze wordt de box ingenomen en u wordt niet schadeloos gesteld. U moet maar aangifte gaan doen bij de politie tegen de verkoper. Ik heb nogmaals aangegeven dat ik dit nooit heb geweten en te goede trouw de box eerlijk gekocht heb.
Ziggo kan zich schuldig hebben gemaakt aan verduistering. Ziggo heeft drie jaar na de diefstal de tijd om gestolen spullen op te eisen, tenzij jij consument bent en het product in een gebouw heeft gekocht waar deze producten door een handelaar aan het publiek werden aangeboden.
Het probleem is alleen dat er geen dief was die dat ding gestolen heeft. Ziggo heeft het apparaat in bruikleen gegeven, en vervolgens heeft de andere partij het ding via MP verkocht.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: ziggo

Ongelezen bericht door Dirkie »

snuffel1 schreef:Ik vind het een beetje kort door de bocht om te stellen dat Ziggo verantwoordelijk te houden is voor de handel in onbruikbare decoders. Als een decoder defect/verouderd is en wordt vervangen dan wordt de oorspronkelijke smartcard in de nieuwe decoder geplaatst en kan de monteur bepalen of de decoder door de klant afgevoerd mag worden en daar gaat het mis want de decoders kunnen dan te koop aangeboden worden.
Helaas een foute redenering. Een Horizon of Mediabox bevat geen uitneembare smartcard en het mag dus duidelijk zijn dat die niet overdraagbaar is. Als je een oudere decoder met smartcard hebt dan is die meestal wel gewoon je eigendom en mag je die dus ook legaal verkopen. De smartcard kun je niet verkopen want die staat op je naam. Iemand anders kan deze tegenwoordig niet meer activeren. Maar als je zelf een werkende kaart hebt kun je zo op Marktplaats, kringloop of rommelmarkt een Humax 5200C of Samsung C7140 kopen. Met de komst van de Horizonbox worden deze bij bosjes aangeboden voor soms belachelijk lage prijzen. Heb er zelf pas een Humax 5200C gekocht bij de lokale kringloop voor 7,50. Werkt uitstekend.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: ziggo

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als iets op je naam staat dan mag je het niet verkopen? Mij auto, die op mijn naam staat, zou ik dus niet mogen verkopen! Dit standpunt is uiteraard onjuist.

Ik zelf destijds drie van die kaarten gekocht voor een tientje per stuk. Deze kaarten zijn mijn eigendom en mag ik dus ook verkopen. Ze maken dan gebruik van mijn abonnement en ik me er wat bij voorstellen dat dit niet mag.
witte angora schreef:Het probleem is alleen dat er geen dief was die dat ding gestolen heeft. Ziggo heeft het apparaat in bruikleen gegeven, en vervolgens heeft de andere partij het ding via MP verkocht.
Dan denken we dus aan verduistering of een vriendelijke monteur die het apparaat heeft weg gegeven. In het eerste geval wordt de koper beschermd als hij te goede trouw heeft gehandeld en in het laatste geval heeft de Ziggo het apparaat geschonken.

Ik ga zelf overigens uit van huur. Zie ook:
viewtopic.php?p=2540349#p2540349

Speedy123
Berichten: 1143
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: ziggo

Ongelezen bericht door Speedy123 »

NeoDutchio schreef:Hier een topic van de collegae van een jaar geleden: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... arktplaats
Zoals u ziet is een horizonbox gekoppeld aan een abonnement en is dus niet te verhandelen. De boxen worden in bruikleen of op huurbasis uitgegeven en kunnen dus nergens te koop worden aangeboden. Als iemand een box niet terugstuurt is dat verduistering. U koopt het en dat maakt u juridisch een heler. Ook al bent u ter goeder trouw geweest. Alhoewel, u had op internet kunnen terug vinden dat deze boxen eigendom zijn van Ziggo.
Volstrekt onjuist, als iemand te goeder trouw is, dan maakt dat iemand juist niet tot heler.

Daarnaast kan iemand wel degelijk legaal in het bezit komen van een Horizon box, als je vroeger je abonement bij UPC beeindigde dan moest je binnen 30 dagen alles terug sturen anders werd je gefactureerd. Een ieder die zijn Horizon kastje niet teruggestuurd heeft naar UPC ontving een rekeknig. Na betaling van deze rekening is de voormalig klant wel degelijk eigenaar van de Horizon box. Vervolgens mag degene de box dan ook legaal via marktplaats verkopen.

Nu weet ik niet of Ziggo ook overgaat tot facturatie indien een Horizon box niet op tijd teruggestuurd wordt na beeindiging van het abonnement mar de stelling dat een Horizon box nimmer eigendom kan zijn van een particulier is wel erg kort door de bocht.

Gesloten